ziek,ziek,ziek....wat helpt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ziek,ziek,ziek....wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:57

even voor de duidelijkheid:ik heb een stressvolle baan(werk met jongeren),maar heb het echt enorm naar mijn zin....dus het is niet dat ik met tegenzin werk oid.

verder neem ik wel regelmatig tijd voor mezelf,beetje hangen,lezen,slapen,of juist actief met paard bezigzijn oid.
ik werk wisselende diensten en kan dus niet op vaste tijden iets wel of juist niet doen.
voordeel is wel dat ik vaker kan uitslapen dan de gemiddelde kantoorwerker.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:04

stoppen met elke keer antibiotica denk ik.
is helemaal niet goed voor je.
neem liever pre / probiotica en probeer zelf uit te zieken.
dan wordt je sterker omdat je zelf de weerstand opbouwd.
wel onder toezicht van de huisarts, als het anders risico geeft maar het is m.i. het overwegen waard.

edit/ o sorry, ik las het net pas na (toch nieuwschierig) en las dat Lynske bovengenoemde al zei.
ik ben het helemaal met haar post eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:28

Ik denk persoonlijk dat veel toch aan je weerstand ligt.
Misschien heb je geen vast bioritme / slaappatroon en is je lichaam daardoor verzwakt?
Wie weet helpt het om vroeger te gaan slapen en vroeger op te staan.

Zo weinig mogelijk of zelfs géén antibiotica gebruiken is zowat de beste tip die hier gegeven is. Antibiotica gebruik je best enkel in echte noodgevallen.

Geen goede gezondheid zonder een goed eetpatroon (veel fruit, veel groenten), beweging in de buitenlucht (wandelen, paardrijden).
Eet je veel suiker? Je suikerinname beperken doet ook ongelofelijk veel.

Ik weet niet of je rookt (heb er mss overgelezen), maar stoppen met roken maakt vaak ook een wereld van verschil qua ziekte.

'Bella Donna' is een goed homeopatisch middel tegen koorts, maar daar kan je inderdaad beter een homeopaat voor raadplegen.

Ook de 'Aviva' druppels van Alfons Ven zijn een goed weerstandverhogend middel.

Veel sterkte en ik hoop dat je een betere gezondheid krijgt! Want vaak ziek zijn is niet leuk, ik ken het maar al te goed ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:43

Neem maar eens wat proeflessen Tai Chi. Daar heb je maar 10 minuten per dag voor nodig. Bijkomend voordeel: alle oefeningen moeten symetrisch uitgevoerd worden waardoor je jezelf ook "rechtricht"
Daar heb je op paard alleen maar gemak van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:37

dankjewel voor alle tips.
antiobiotica ben ik zelf ook geen fan van hoor, ik weiger ze soms ook maar als ik weer eens een fikse ontsteking heb krijg ik die toch meestal wel voorgeschreven.

vanmiddag ga ik naar de huisarts,koorts is toegenomen,mijn borst doet zeer.
ben nu even opgestaan omdat mijn neefje bij me logeert,wat een drama.

verder eet ik niet veel suiker en probeer ik standaard genoeg slaap te hebben,ik slaap overigens ook goed.
roken doe ik,weinig(3 sigaretten gemiddeld per dag),zal niet goed zijn,weet ik ook,maar deze altijd maar ziek zijn ellende begon allang voordat ik rookte en werkte..

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:44

weet niet of je er wat aan hebt, maar sinds we buitenaf wonen, ben ik nog minder vaak ziek, nu was ik dat al niet, maar ik zie vaak mensen die zich meteen dik inpakken als ze 2 minuten naar buitengaan.
hier heb ik vaak het sauna effect, savonds in piama en ochtendjas voor de houtkachel en dan eind van de avond nog even naar buiten om de paarden te voeren, ik doe dan geen extra jas aan, ben er 5 a 10 min mee bezig en warm mezelf dan lekker weer op bij de kachel voordat ik mijn bed in ga.
We slapen altijd met open ramen (2) en leggen een extra deken op als het koud word.
als ik lang buiten ben, zorg ik wel voor voldoende kleding hoor, geen zin om door en door koud te worden.
Maar ik denk dat dit soort dingen ook wel je weerstand verhogen.
verder ben ik voorstander van homeopathie, mits goed voorgeschreven door een kundig iemand en idd, op tijd je rust nemen, tijd voor jezelf, werkt echt!