Hoe krijg je die killer body?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Hoe krijg je die killer body?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:12

ah ik meld me hier ook maar :+ Ben heul tevreden over mn lijf maar buik mag best wat strakker...

Punt is alleen dak een takkehekel heb aan de sportschool (voel me nooit op mn gemak, altijd t idee dak word aangestaard, en daarbij ontbreekt t me aan motivatie om regelmatig te gaan :+ ), geen geld over heb (waardoor zumba enz enz al afvallen, die klasjes zijn DUUUUR) en elke avond 50 sit-ups me te saai zijn om lang uit te houden :+ Ik eet overigens vrij gezond, hoewel ik wel gewoon eet waar ik zin in heb... Enige wat ik evt kan aanpassen is iets minder vaak een kroketje @ work (werk in een kantine) en iets vaker een normaal broodje, maar geloof dat die love-handles dan evengoed nog niet gaan verdwijnen :+

Dus als iemand een idee heeft om thuis op een leuke manier een strakke buik te krijgen dan hoor ik dat graag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:15

Paardrijden, of elke dag een rondje joggen (met de hond/ paard)?
Ook goed voor je conditie en buikspieren (paardrijden) en kost minder zelf-discipline dan een sportschool :o
Zelfdiscipline is het waar het bij mij vooral aan ontbreekt :P

Zumba kan je ook thuis doen van youtube :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:19

Ow das ook wel een slimme! Paardrijden is niet echt een optie, poown is 1,5 en 1,15m :+ En die hond zal me stom aankijken als ik met dr wil gaan joggen vrees ik _O- Maar zumba via youtube is wel een goeie idd :j Joggen is gewoon niet mijn ding... Heb sowieso ook niet de beste pootjes maar ontbreekt me vooral aan discipline om met rotweer de deur uit te stappen om een rondje te rennen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:25

Hardlopen met de pony is ook een goede, doe ik in de lente, zomer, herfst met mijn shet om ons beiden in conditie te houden, en in de winter lubbert alles weer uit :+ Als het droog en niet te warm of koud is gaan we indien mogelijk elke dag een rondje hardlopen. Zijn we ongeveer een half uurtje/ 3 kwartier mee bezig en dan zijn we weer thuis..

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:26

Zumba thuis doen is inderdaad een leuk idee, heb ik afgelopen zomer ook eens per week gedaan. Voor de rest hardloop & rij ik paard in de zomer, en heb ik sowiezo minder eetlust.

afgelopen 2 maanden niet gesport en alles gegeten waar ik zin in had := en ik merk dat ik me ook minder aantrek van de extra kilo's... maar wel strakker in mijn vel wil zitten. voor mij is het de enige optie om weer naar de sportschool te gaan! (deed ik voor die 2 maanden 3x per week fanatiek!)

:= ik hoop trouwens ook niet dat ik tiet kwijtraak door het afvallen..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:41

Marije__ schreef:
Echt waar ja?! dat is echt heel bijzonder, ken niet veel vrouwen die dat hebben die toch trainen..
maar dan heb je vast wat zwaardere gewichten.

Daarom vermijd ik krachttraining ook als de pest :Y). Het is natuurlijk niet extreem, geen bang :), maar mooi langgelijnd slank wordt ik er niet van. Ik ben ook altijd al wel sterker geweest dan de gemiddelde vrouw (hoewel ik qua sport vroeger enkel heb paardgereden, zelfs dat niet héél erg intensief). Als klasgenoten tijdens de lessen lichamelijke opvoeding bijvoorbeeld amper 2keer konden pompen (of zichzelf zelfs niet één keer van de grond konden opdrukken), dan deed ik relatief vlot een reeksje van 20opdrukkingen. Op mijn 13de won ik met wat deftige inspanning ook met armworstelen van mijn vader en oom :Y).
Ik richt me nu vooral op duursporten (hardlopen, wandelen, zwemmen), het duurt langer voordat ik effect zie aan m'n lichaam, maar ik vind het wel véél mooier. Alleen jammer dat het zo vermoeiend is natuurlijk :D

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:42

Ik vind dat juist mooi, mannen armen :P hahaha. Nouja, niet overdreven, maar een beetje spierballen vind ik juist mooi zolang het er niet te mannelijk uit gaan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:45

Zwemmen inderdaad!
Alle spieren trainen op een leuke makkelijke manier! :D

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:46

Shanna schreef:
Hardlopen met de pony is ook een goede, doe ik in de lente, zomer, herfst met mijn shet om ons beiden in conditie te houden, en in de winter lubbert alles weer uit :+ Als het droog en niet te warm of koud is gaan we indien mogelijk elke dag een rondje hardlopen. Zijn we ongeveer een half uurtje/ 3 kwartier mee bezig en dan zijn we weer thuis..

Ik loop ook wel eens hard met pony :') Als ik hem uit het weiland haal, maar als ik dan vooraan de wei ben stort ik half dood neer! :P

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:50

bodypump!!!! Dat werkt echt geweldig. Vaak genoeg doen en je krijgt een strak, niet té gespierd lichaam.
Heb ook gezien dat iemand het over rpm had, dat is voor je benen wel goed, maar dat is wel meer om kaloriën kwijt te raken.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:51

Ja maar voor zover ik het kan vinden op die bodypump website, kun je geen bodypump classes volgen in eindhoven?
En wat is rpm?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:56

rpm is spinnen. Dus op zo'n fiets. Het is heel actief, maar je traint je armen/buik minder dan bij bodypump.

Bodypump doen ze tegenwoordig op veel plekken hoor! Ik woon in schijndel en daar doen ze het ook, al zal dat vanaf eindhoven misschien net wat te ver zijn.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:59

Weet iemand wat het verschil is tussen RPM en Spinning? Want dat geven ze beide op de sportschool waar ik heen wil

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:05

RPM is ook een les van Les Mills, evenals oa Bodypump. Bij RPM fiets je 3 maanden dezelfde les en je kunt dus je eigen vooruitgang heel mooi meten. Spinning is in principe precies hetzelfde alleen maakt de instructeur dan de lessen zelf. Bij ons kennen ze spinning strength, endurance, free ride en interval. De naam verklapt dus het 'hoofddoel' van de les.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:13

Jaimyliefje schreef:
Ja maar voor zover ik het kan vinden op die bodypump website, kun je geen bodypump classes volgen in eindhoven?

Google even op 'sportschool Eindhoven'. Er zit in ieder geval een Healthcity in Eindhoven, daar geven ze zeker Les Mills lessen en zeer waarschijnlijk ook de bodypump.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 07:32

En fit for free (daar zit ik bij) is maar 17 euro per maand onbeperkt, en je kan sowiezo 2 lessen gratis mee doen, om te kijken of het iets voor je is. ben daar erg tevreden over!
bodypump is inderdaad het ingredient voor een mooie body!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 07:39

Mijn gewicht boeit mij ook echt weinig, maar ik zou ook best wel wat strakker willen zijn, het is echt dat ik veel te lui ben, anders had ik mee gedaan. _O-
Succes iedereen. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:55

Op bokt zit ook een bodypump instructrice (Yolien), zal haar eens op dit topic wijzen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:00

tantjeuh schreef:
Daarom vermijd ik krachttraining ook als de pest :Y). Het is natuurlijk niet extreem, geen bang :), maar mooi langgelijnd slank wordt ik er niet van. Ik ben ook altijd al wel sterker geweest dan de gemiddelde vrouw (hoewel ik qua sport vroeger enkel heb paardgereden, zelfs dat niet héél erg intensief). Als klasgenoten tijdens de lessen lichamelijke opvoeding bijvoorbeeld amper 2keer konden pompen (of zichzelf zelfs niet één keer van de grond konden opdrukken), dan deed ik relatief vlot een reeksje van 20opdrukkingen. Op mijn 13de won ik met wat deftige inspanning ook met armworstelen van mijn vader en oom :Y).
Ik richt me nu vooral op duursporten (hardlopen, wandelen, zwemmen), het duurt langer voordat ik effect zie aan m'n lichaam, maar ik vind het wel véél mooier. Alleen jammer dat het zo vermoeiend is natuurlijk :D

Dit herken ik helemaal, ik ben ook erg sterk voor een vrouw, heb enorm gespierde armen en schouders, ben helaas ook breed gebouwd. Als kind was ik al heel sterk, tijdens een sportdag bijvoorbeeld waren mn klasgenootjes aan het afzien bij kogelstoten en speerwerpen, ik hoefde er niet eens moeite voor te doen om te winnen. En bij het spelletje apekooi klom ik gewoon bovenin het klimtouw, niemand die me achterna kwam :D Moesten we echter 50 meter sprinten dan begon ik als een diesel en haalde op het allerlaatst pas in.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 13:14

Marije__ schreef:
En fit for free (daar zit ik bij) is maar 17 euro per maand onbeperkt, en je kan sowiezo 2 lessen gratis mee doen, om te kijken of het iets voor je is. ben daar erg tevreden over!
bodypump is inderdaad het ingredient voor een mooie body!

Fit for free is int klokgebouw toch? Ja daar ga ik wel ff kijken dan :)
Hebben ze daar ook bodypump dan?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:20

Op verzoek van Kinke kom ik hier even spieken.
Ik geef dus bodypumplessen, op mijn sportschool werken we met ClubJoy, dus bij ons heet het officieel ClubPower.
Een erg leuke manier van trainen van je volledige lichaam en de vetverbranding.

Als jullie vragen hebben, brand maar los, dan kan ik jullie hopelijk helpen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:29

ik vraag me maar 1 ding af Yolien, hoe hou je het vol om zo vaak te bodypumpen hahaha. Ik heb een keer een les meegedaan na mn zumbales maar mennnn...ik vond het loodzwaar. Ik had de volgende dag trouwens spierpijn in mn borstspieren :+ :o

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:02

Ook dat is een kwestie van opbouwen Kinke en doseren. Ik train nu niet meer op mijn max. omdat ik ook nog les moet even. Dus in de trainingen doe ik lief voor mezelf.
Dat is het leuke, ook als je een stapje terug doet, is en blijft het effectief!

En nu willen jullie natuurlijk weten hoeveel in train.
Ik geef 3 uur per week les (maandag en donderdag) en ik train zelf nog zo'n 3 uur erbij.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:06

Weet jij dan niet heel toevallig een leuke sportschool in Utrecht waar ze ook bodypump geven? Ligt misschien wel een eindje bij Limburg vandaan maar je weet maar nooit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:07

als jullie van dansen houden en je conditie en lenigheid willen opbouwen dan kan ik Bodyjam aanraden, ben er helemaal aan verslaafd :)