Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:malo_kozo schreef:Zelf ben ik de afgelopen jaren ook erg veel aangekomen. Van maat 36 heb ik nu maat 44. Ook door eten. Klinkt stom maar ik zie het als omgedraaide anorexia. Ik zie mijzelf niet als dik maar nog steeds als de dunne ik als ik in de spiegel kijk...
Wat mooi hoe je dat beschrijft. Ik heb dat dus ook, in de spiegel zie ik iemand met een gemiddeld figuur. Foto's vallen dan weer erg tegen, dan vind ik mezelf ineens veel te dik![]()
(gelukkig geen 200 kilo)
Ik kan me voorstellen dat je zo idd sluipend naar fiks overgewicht kan gaan.
In de spiegel zie ik iemand met een gemiddeld figuur en ben ik ook tevreden met wat ik zie. Op foto's zie ik echter dat er best wat kilo's vanaf zouden mogen
(ben nu overigens 5,5kg kwijt geraakt in 2 maanden, in het nieuwe jaar ga ik er weer vol tegenaan
)
En heel goed dat je je er niet voor schaamt
School ging niet goed, ik werd er vanaf gestuurd, ik voelde me slecht.. Dus ik moest iets doen om dat patroon te doorbreken. En dat was accepteren dat ik maar wat dikker zou zijn. Als ik dan van mijn lijn-obsessie af zou komen. Dus toen ging ik door met eetbuien zonder compensatieperiodes, en kwam ik in 3 a 4 maanden 40 kg aan. Best bevrijdend dat ik mijn eetprobleem los kon laten, maar toen ik niet meer kon paardrijden, het stickertje ernstige obesitas had, drong het wel tot me door dat ik een ander probleem had. Dus toen belandde ik in een kliniek voor kinderen met ernstige obesitas, daar heb ik 2 maanden intern gezeten en nog een poliklinisch traject gevolgd van 10 maanden waarbij ik weer 40 kg ben afgevallen
Maargoed, het is zo moeilijk te begrijpen voor buitenstaanders... En er is ook zo onwijs veel onbegrip voor....! Ongelofelijk is dat.
Alles moet altijd extreem. En waarom ? Ik denk een subtiele manier van zelfpijniging ofzo
Als ik begin met eten ga ik net zolang door tot ik me echt door en door slecht voel. Als ik een poging doe tot afvallen ook. 3x per dag eten lukt me niet, want altijd als ik een poging doen... Sluipt er heel langzaam weer een stemmetje in dat ik gewoon helemaal moet stoppen met eten. En dat is best lastig. Want matigen kan ik (nog) niet, dus nóg steeds moet ik voor mezelf altijd de afweging maken of ik me zelf 'ziek' moet lijnen, of mezelf vol moet proppen tot ik me daardoor ziek ga voel 
Bij sommige is het puur emo eten, anderen krijgen idd gewoon hamburgers in hun mond gepropt bij wijze van, en weer bij anderen is het echt gewoon een gebrek aan kennis en zelfinzicht (of die maken zich zelf oprecht wijs dat hetgene wat ze eten eigenlijk heel gezond is en dat ze niet weten waarom ze aankomen...) Maargoed, uiteindelijk komt het er wel voor neer dat er maar héél weinig mensen echt voor kiezen en het echt gewoon een heel serieus probleem is, ook voor de persoon zelf.. LaraCroft schreef:Oh dat lijkt me ook een interessante documentaire, inderdaad over die feeders. Lijkt me echt bizar, waarom zou je dat iemand aandoen?