Gimme_Spurs schreef:Dit kan een best serieus en genant probleem zijn. Hebben jullie wel eens gehoord van "Toncil Stones"? Klinkt echt heel eng, maar niets ergs (zolang het niet te erg wordt, of te lang duurt). Het probleem is dan dat er in de holtes en gangetjes van je amandelen (ja, die blijken dus hol te zijn van binnen, wist ik ook niet) bacterieën zich ophopen. Dit worden (en nu komt het genante) witte stinkende brokjes of brokken. Als het teveel wordt, kunnen deze naar de oppervlakte komen en als je hoest ofzo, kunnen ze in je mond komen of je slikt ze door. Door Toncil Stones kan je een vieze "ijzerachtige" smaak in je mond krijgen, en je kan uit je mond gaan stinken. Helaas valt hier niets tegen te doen, dan zelf de brokjes proberen te verwijderen met de achterkant van je tandenborstel, of naar de dokter gaan. Als het probleem zich blijft voordoen kan het zijn dat je amandelen eruit moeten. Misschien moet je even googelen. Ik heb er gelukkig zelf nooit last van gehad, maar veel mensen hebben hier wel last van, vooral kinderen, jongeren en ouderen. Ik kan me voorstellen dat je je schaamt voor de "stank" uit je mond, omdat je bang bent dat anderen dat ruiken...
Sterkte met dit probleem!
Maar heb je dan niet gewoon ontstoken amandelen ?
Ik had dit ook namenlijk en de amandelen zijn verwijderd.
maar dat is niet het geval! zoals ik al zei heb ik nog nooit klachten gehad, maar gewoon omdat ik regelmatig vieze smaak in mn mond heb denk ik automatisch dat ik ook uit mn mond stink...
Ik heb net door jouw post de meest smerige video gezien die ik me kan voorstellen.
Ik kon het natuurlijk niet laten om even te gaan zoeken.. Jugh, inderdaad! Gelukkig was ik redelijk voorbereid.. EDIT Ik had alleen de eerste minuut gezien.. Daarna verder lezen en dit typen.. Filmpje liep door, en toen ik hem net weg zou klikken..
kwam ik bij het allerranzigste stukje..