Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:28

klotshtiduj schreef:
Fanneke schreef:
Die gaat mijn vriend, denk ik, voor mij kopen vanmiddag. Vind het wel heel lastig om het kalibireren (of zoiets) te bepalen, hoe heb jij dat gedaan?

Op een fietspad langs een weg waar kilometerpaaltjes staan.

_O- Dat ik daar zelf niet op ben gekomen! Ga morgen gelijk op zoek naar zo'n fietspad langs de rijksweg of provinciale weg.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:34

Fan, goed bezig, fijn dat je de motivatie weer hebt om er voor te gaan. Zo ben ik druk aan 't trainen voor de 10km op 28 mei dus ik heb nog even iets langer :)

Wen, ik heb vandaag ook een rustdagje, maar heb ook al weer zin in lopen!

Angela, heb je nog gelopen? Of toch wat te ziek?

Judith, succes vanavond met lopen!

Ik heb overigens totaal geen spierspijn na gisteren, ondanks die zware heuveltraining en 't hardlopen met hond. Ben er blij om, pijn in mijn li-hamstring neemt ook af. Waar lopen ook allemaal niet goed voor is. :D Ik heb vanmorgen al weer boodschappen gedaan, zal ze nu even opruimen en even in huis aan de slag. We krijgen weer dikke mist volgens de weerberichten...bah, hoop niet dat 't zo mistig wordt als 2 jr geleden. Toen konden we elkaar niet eens meer zien buiten...

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:40

Haha zoek ze Fan... :D

Gelukkig dat je geen spierpijn hebt Marjoleintje...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:44

Fijn Marjoleintje, dat je geen spierpijn hebt. Hamstring is zo'n vervelende pijn :n

Nog 1.5 uur!!! *\o/* Hoef im de rest van het jaar niet niet meer te werken _O- en dan ik genieten van 4.5 dag vrij! *\o/* en 3 keer hardlopen, joehoe, heb alle tijd om te lopen! Ik ben echt in een jubelstemming! Het werk is eigenlijk ook klaar, alle taken voor het eind van het jaar gedaan.
Vond nog even 120.000 euro omzet van mijn accounts wat niet gelinked stond gevonden, de target (lees bonus) is ook in de pocket! En wie weet iets nieuws in 2011. Nou, kan niet wachten tot het 2011 is!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:46

Zo lekker joh Fan! Dat is nog eens lekker afsluiten!

Ik moet nog 3 kwartier vandaag en morgen nog 4 uurtjes, daarna lekker 3 dagen vrij en vanaf volgende week op zoek naar een andere baan...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:48

Heb je helemaal geen baan meer in 2011?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:49

Jawel, tot 1 maart.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:30

Dat is nog eens heerlijk afsluiten Fan, fijn dat je straks 4,5 dag vrij bent!

Wen, ik hoop dat je in 't nieuwe jaar een leuke baan vindt die bij je past!

Ik ben vandaag nog vrij, moet morgenochtend 3 uurtjes werken, oudjaarsdag vrij maar het weekend mag ik weer aan de slag. Zou wel leuk worden op nieuwjaarsdag, hopelijk niet al te veel vuurwerk-ongevallen!

Ik ben net weer thuis, samen met de hond een wandeling van 50min gemaakt in het Dwingelerveld (bos). Heerlijk, nieuwe camera mee, heb zelfs een specht op de foto kunnen krijgen. Heb volgens een mij een nieuwe hobby gevonden! :D Weer thuis, lekker een kop warme chocolademelk gemaakt!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:39

wij hebben geen kilometerpaaltjes in de buurt ;( _O-

Ik ga nu even lopen :)
:wave:

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:39

_Rosa schreef:
wij hebben geen kilometerpaaltjes in de buurt ;( _O-

Ik geloof wij ook niet _O- Heb de hele middag zitten denken waar ik dat kan doen.

Succes met lopen Rosa!
Het lijkt mij zo geweldig Marjolein, als je zo het bos in kan lopen! :j Ik mis dat wel hier.
Hmm WenK, en het is ook 1 maart voor je het weet. Weet je al welke kant je op wil?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:48

Hihi Fan, wij zijn echt zielig :j :+

Ik heb lekker gelopen, 4 keer 8 min met tussendoor 1 min wandelen. Kon het qua conditie heel goed volhouden maar me benen werden wel moe :+

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:13

Knap gedaan Rosa! Ik heb gisteren 3x9min gedaan met 2 min wandelen tussendoor. Dus volgens mij zitten wij zo op 't zelfde niveau. :)

Fan, ja 't bos is heerlijk hier hoor! Nu gaan wij op den duur wel verhuizen, maar ik probeer toch wel redelijk dicht bij de natuur weer te gaan wonen, wij genieten daar allebei heel erg van.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:17

komt aardig overeen denk ik ja marjoleintje :)
Heerlijk hoor bos zo dicht bij! Wij zitten hier ook prachtig maar helaas geen bos op loop afstand :+

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:56

Hallo.....mag ik mij hier weer aanmelden?
Voor een poosje terug al wel eens aangemeld bij jullie ,maar het lopen en het bij houden van topics zijn toen wat verwaterd.
Maar heb het lopen weer opgepakt ...nu de topics nog bij houden :o

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:20

Welkom terug Scooby!

Ik heb geen klip voor mijn Nike+ Sensor, maar met klitteband, ziet er wel fijn uit. Morgenochtend ga ik op zoek naar hectometerpaaltjes :')
Mijn huis is gepoetst, pff was weer een opgave. Had geen keuze met een huis vol logés :') Morgen komt het eerste gezin inchecken en vrijdag de tweede. Hoef alleen nog de woonkamer even op te frissen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:30

Geen weg die paralel loopt aan een doorgaande weg ook Fan?

Welkom terug Scooby.

Lekker hoor, bos in de buurt, hier ook genoeg... :j

Mag vanmiddag weer lopen... *\o/* Nu al zin in!

Qua werk... Ja, ik weet heel goed wat ik wil: directiesecretaresse in een 1 op 1 functie met HRM taken en liefst een coördinerende functie als hoofd secretariaat bijvoorbeeld. Ik kan niet goed voor meerdere managers werken en heb enorm veel plezier in HRM taken, dus dat zie ik wel graag gecombineerd. Door de HRM taken en evt coördinerende functie zit je ook niet met lege handen als je manager eens op vakantie is ofzo.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:10

Dat klinkt als een leuke functie! Ik mij geabonneerd op Monsterboard en de vacaturebank op dit soort functies. Er komt best veel voorbij, alleen doe ik er zelf niets meer mee. Ook ben ik regelmatig benaderd door een recruiter. Alleen ik wist op dat moment niet zeker of het iets voor mij was.

Nee helaas hebben we niet zo'n weg in de buurt ;) Ik ga straks met mijn fiets een afstand bepalen, dan ik daarna kalibireren.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:15

Lastig calibreren dan... :j

Ja leuk he? Zoiets heb ik dus eerder gedaan en dat lag me wel. Daar dus maar weer naar op zoek. Ben wel toe aan rust inmiddels, gewoon een jaar of 5 a 10 op dezelfde plek werken, met dezelfde manager...

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:10

Goedemorgen!

Ik ben echt speciaal met de auto naar een weg gereden met paaltjes...
Die staan bij ons op de dijken ook niet.

Gister weer drukker dan gepland, maar om 20:45 uur besloot ik om toch nog even een rondje te doen...
Heerlijk 6,5 km in 35 minuutjes gedaan! Wat een heerlijk gevoel daarna! Tis wel koud in het begin.

Hoe doen jullie dat? Mijn hals en kaken doen zo'n zeer de eerste km door de kou, maar een sjaal om lijkt me niets, omdat het daarna te warm wordt...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:11

Lekker Judith!

Mijn loopshirt bedekt net het eerste stuk van mijn nek, ik kan, als ik het (te) warm krijg daarna het ritsje open doen. Verder heb ik zo'n oorband om, dus de achterkant van mijn nek, een stukje wang/oor en mijn voorhoofd zijn warm.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:22

WenK schreef:
Lekker Judith!

Mijn loopshirt bedekt net het eerste stuk van mijn nek, ik kan, als ik het (te) warm krijg daarna het ritsje open doen. Verder heb ik zo'n oorband om, dus de achterkant van mijn nek, een stukje wang/oor en mijn voorhoofd zijn warm.

Een shirt met hoger kraagje met rits is inderdaad wel een goede oplossing denk ik! Die kan ik open doen als ik het warm heb!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:25

:j Voor mij werkt dat ideaal... :j Eerste stuk heb ik het altijd nog wel frisjes hoor, maar das echt maar 2/3 minuten en dan is het over. Na een minuut of 5 doe ik meestal de rits al los.

Trouwens, tegen koude handen stop ik mijn handjes lekker in mijn mouwen het eerste stuk. Zodra ik het echt warm krijg (lees: begin te zweten) vouw ik dan mijn mouwen terug en koel ik lekker af doordat mijn handjes afkoelen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:50

Goedenmorgen....bedankt voor het welkom.

Loopshirt met kraagje is erg lekker met dit weer hoor...is zo moeilijk kiezen wat aan te trekken met dit weer.
Bij mijn shirt kan ik een stuk over mijn handen doen zit een gat voor mijn duim in erg makkelijk.

6.5 km in een half uur...wat goed zeg.
Ik heb als doel voor mijzelf 5 km in een half uur ....moet ik nog even door trainen zit nu op 35 min.

Lopen jullie trouwens altijd buiten of ook wel binnen op de hardloop band?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:59

Ik loop altijd buiten, vind ik veel lekkerder dan op de loopband.

Ik heb momenteel standaard m'n mouwloze hardloopshirt aan, daaroverheen m'n thermohardloopshirt en dan een vest. Toen ik laatst bij -9 ging lopen had ik er nog een extra hardloopt-shirt onder aan.
Op mijn hoofd heb ik zo'n band en ik heb een 60d panty onder mijn broek.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:26

Welkom terug skooby09, ik ben ook een tijd weggeweest uit dit topic maar heb ook de draad weer opgepakt! Ik loop zelf, zowel op loopband als buiten. Vind beiden prima, buiten heeft toch de voorkeur maar binnen kan ik mezelf wat beter controleren.

Ik loop altijd met m'n hardloopshirt met lange mouw, met rits en dus tot iets over je hals, daarover trainingspak of ik draag m'n hardloopbroek met hardloopjas waarin ik ook met duim door de voering kan doen. Ideaal. Daarbij draag ik ook een band over m'n oren, dat scheelt echt wel met extreem koud weer.

Ik denk dat ik morgen ga lopen i.p.v. vandaag. Geen excuses ofzo ;) Maar de hond is de hele ochtend al alleen geweest en bang voor vuurwerk, dus ze mocht in de bench bivakeren vanmorgen. Normaal loopt ze altijd lekker los door 't huis. En morgen ben ik de hele dag thuis, dus dan kan ze best wel even 30min tussendoor in de bench als ik ga lopen. Ga morgen eens zonder hond, lijkt me wel even weer relaxt. :D

Net terug van m'n werk, oliebollen gehaald bij de warme bakker die ik had besteld, heb daar 2 van gehad als lunch! Oeps. :P Nu ff omkleden en met 't hondje naar buiten. Hopen dat 't niet te mistig wordt vanmiddag. Ga uiteten met 2 vriendinnen, heb daar heel veel zin in!