Eczeem, welke bokker nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette03

Re: Exzeem, welke bokker nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:44

mijn knieholtes zijn weer een grote rode open plek en aangezien ik zwanger ben is een hormoonzalf zoals ik die normaal gebruik uit den boze. Vooral s'nachts krabbel ik het helemaal open.

Ik heb ook nog gekeken naar behandelingen met paardenmelk, maar ook daar zijn de meningen verdeeld over, het zou dan in ieder geval eerst erger worden van die melk, dus ik wacht eerst wel even af wat mijn lichaam zelf doet, met nog maar heel even te gaan tot de bevalling :)

dressagelady

Re: Eczeem, welke bokker nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:03

Lisette, bij mij werd het door die paardenmelk inderdaad ook eerst erger, en toen ging het weer terug naar zoals het altijd al was :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:07

e_horse schreef:
Er is een nieuw zalfje bij de etos e.d. Het is speciaal voor Atopisch Eczeem, kost 11.95 euro. Het gaat niet weg, maar de jeuk en roodheid verdwijnen wel. Heerlijk spul. Jammer dat het zo'n klein tubetje is voor dat geld..Heb er al 4 versleten in korte tijd..

Kun je dan niet beter naar de HA gaan? Bij mij worden in ieder geval de hydrochortison meeste zalven vergoed, alleen de cetomacrogol niet, dit is meer een vet-houder op vaselinebasis. Die moet ik ónder de hormoon zalven smeren. Deze kost volgens mij 2 of 3 euro voor een grote tube. De echte behandelings-cremes worden gewoon vergoed en die kosten inderdaad vrij veel ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:10

Zou persoonlijk uitkijken met Nivea! Veel mensen krijgen daar juist last van ! (geïriteerde huid)
Ben zelf weg van Vaseline Intense Rescue verlichtende en herstellende balsem! Mijn vriend heeft psoriasas en een vriend van ons heel erg, en die hebben er ook heel veel baat bij!!
(lijkt op een soort van deo bus)
Weinig of geen melkproducten gebruiken, kan het ook rustiger maken!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:12

Ik lees hier even mee, mijn broertje heeft eczeem over zijn hele lichaam en er is eigenlijk niets dat werkt. Ben benieuwd of er nog wat nieuws langskomt hier :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 12:03

Ik heb er ook veel last van. Eerst geprobeerd met zalfjes van de drogist, maar helaas. Een paar maanden geleden naar de huisarts geweest en Hydrochortison gekregen. Dat leek even te helpen, maar het is helaas weer in alle hevigheid terug. Na de kerst maar weer eens een bezoekje aan de huisarts brengen, want dit schiet helaas niet op.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:11

dressagelady schreef:
e_horse schreef:
Er is een nieuw zalfje bij de etos e.d. Het is speciaal voor Atopisch Eczeem, kost 11.95 euro. Het gaat niet weg, maar de jeuk en roodheid verdwijnen wel. Heerlijk spul. Jammer dat het zo'n klein tubetje is voor dat geld..Heb er al 4 versleten in korte tijd..

Kun je dan niet beter naar de HA gaan? Bij mij worden in ieder geval de hydrochortison meeste zalven vergoed, alleen de cetomacrogol niet, dit is meer een vet-houder op vaselinebasis. Die moet ik ónder de hormoon zalven smeren. Deze kost volgens mij 2 of 3 euro voor een grote tube. De echte behandelings-cremes worden gewoon vergoed en die kosten inderdaad vrij veel ;)

Bij de HA krijg je hormonenzalf (heb ik hier ook liggen) of vette creme of zalf. Dit goedje is niet vet, bevat geen ellende en stilt de jeuk. Dus wanneer mijn eczeem redelijk onder controle is smeer ik liever zoiets.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:13

Overigens heb ik zelf het idee dat eczeem van binnen uit komt.. ben er alleen nog niet achter hoe ik het moet verbeteren. Geen melkproducten hielp heel goed, maar dat is bijna niet vol te houden.. suiker, melk en meel (tarwe) minderen scheelt ook al een stuk.
Ben nu toevallig een boek aan het lezen over zomereczeem bij paarden.. in je raadt het al: "Zomereczeem opgelost met voeding"

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:14

net hetzelfde hier! vooral in m'n knieholtes en op m'n nek vanvoor is mijn huid ook heel droog. Heb het tot ongeveer 11 jaar gehad, moch toen ook geen snoep :( omdat het vooral kwam door kleurstoffen, nu speelt mijn exzeem terug op, zelfs als ik geen kleurstoffen eet. heb Lipikar zalf

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:17

Ik krijg zo nu en dan last van eczeem, vreselijk. 2 jaar geleden een zonneallergie gehad waar ik bijna 1 jaar mee rond heb gelopen...De zalfjes van de dermatoloog deden niks, uiteindelijk 2 keer onder de zonnebank gegaan en ik was ervan af. Dat heeft me trouwens wel vaker geholpen.
Sterkte ermee..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:38

Ik gebruik Decubal bodylotion en gezichtscreme. Deze cremes staan er om bekend dat eczeem er minder van wordt. Bij mij gaat het op de minder erge plekken weg, de ergere plekken worden stukken minder en rustiger. Mijn stiefvader had eczeem op zijn voorhoofd. Na een tip van mij ging hij Decubal gebruiken en is het vrijwel weggegaan :)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:43

Ik heb constutioneel (als ik het goed schrijf) eczeem.
Wil bij zeggen dat als ik stress heb of me druk maak over dingen ik overal eczeem krijg.
Heb een zalfje wat symptoombestrijding is, oorzaak zit in mezelf...

edit heb dit vanaf kinds af aan, vroeger dachten ze aan allerlei oorzaken, tig onderzoeken gehad.
Bleek toen dit te zijn, heb ermee leren leven.. moet wel :P

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:47

@Arethe:Ik heb dat ook.. bij stress komen de plekken terug. Ik heb nog Emovate van de dokter en als ik er snel bij ben is het zo weer weg. Ik heb het alleen op mijn handen/vingers.
Interessant om dit topic te lezen.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:30

Ik heb het helaas op veel plekken; enkels, knieholtes, dijbenen, billen, onderbuik, ellebogen (binnen en buitenkant) polsen, en paar x op mijn oogleden gehad.
Gelukkig bijna allemaal plekken die met kleding te bedekken zijn...

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:16

oogleden bij mij ook, maar niet erg, gewoon heel droog en schilferige huid

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:28

Oogleden vielen bij mij ook mee..
Rest krab ik echt open tot één grote korst..:(

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:32

ja, ouders altijd probeer niet te krabben dan heb ik echt zo iets van HEB JIJ AL EENS EXZEEM GEHAD, ik dacht het NIET :')

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:34

Een kennis van mij heeft ook heel erg eczeem en die gaat nu voor het eerst paardenmelk gebruiken, dit schijnt er ook tegen te helpen ;)
Ik vind paardenmelk niet zo lekker, maar als je dan van je eczeem kan afkomen?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:35

Melk is in z'n geheel niet zo gezond bij eczeem (eigenlijk voor iedereen ouder dan 4 niet..).

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:37

hafjesliefde schreef:
ja, ouders altijd probeer niet te krabben dan heb ik echt zo iets van HEB JIJ AL EENS EXZEEM GEHAD, ik dacht het NIET :')

vriendjelief hier ook altijd.. "niet krabben schatje" en pakt mn handen beet..
terwijl ik me al inhoudt met krabben en het liefste een vork of iets pak :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:38

lynne_berna schreef:
Een kennis van mij heeft ook heel erg eczeem en die gaat nu voor het eerst paardenmelk gebruiken, dit schijnt er ook tegen te helpen ;)
Ik vind paardenmelk niet zo lekker, maar als je dan van je eczeem kan afkomen?

Gebruik ik ook, gewoon het goedje dat in capsules zit. Bij de een helpt het geweldig, bij de ander (en bij mij) helpt het maar matig of eigenlijk niets. Ik hou nog een maandje stug vol en dan geef ik het op, is me ook veel te duur.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:36

e_horse schreef:
Overigens heb ik zelf het idee dat eczeem van binnen uit komt.. ben er alleen nog niet achter hoe ik het moet verbeteren. Geen melkproducten hielp heel goed, maar dat is bijna niet vol te houden.. suiker, melk en meel (tarwe) minderen scheelt ook al een stuk.
Ben nu toevallig een boek aan het lezen over zomereczeem bij paarden.. in je raadt het al: "Zomereczeem opgelost met voeding"

sinds ik melk, kaas en varkensvlees heb geschrapt gaat het stukke beter :j

chocola, aardbeien, yoghurt, karnemelk etc dragen er ook aan bij, maar in mindere mate.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:02

Hier nog een geval van erge eczeem sinds mijn geboorte. Zit nu weer onder door spanning. {x)

*Ik douche nu 1 á 2 keer per dag (soms tot 5 keer vanwege de jeuk) tot een half uur per keer (de korstjes en blaasjes hebben dan de tijd om open te gaan en het vocht weg te spoelen) Ik gebruik dan een ruwe washand (gebruik geen zeep), na het douchen een ruwe handdoek om af te drogen.
*Dan smeer ik de plekken in met laurierzalf. Helpt mij heel erg goed, ben er bij toeval achter gekomen toen ik op stal een jeuk aanval kreeg en niks bij me had. Ik vond laurierzalf in mijn kast en dacht "baat het niet schaad het niet" Binnen 5 min. geen jeuk meer _/-\o_ . Sinds dien smeer ik laurierzalf. Bij mij is het jeuk stillent verder heeft een trekzalf werking (onder de huid zitten afvalstoffen die de jeuk veroorzaken, deze stoffen worden op een of andere manier niet via de "normale" weg afgevoerd, ontlasting/urine), is anti bacterieel en zorgt voor een betere door bloeding en sneller herstel van de huid. (zorgt wel weer voor sneller zondigen met verboden eten :j )
*Verder vermijd ik zoveel mogelijk warmte (behalve met douchen), dikke/warme kleren (kou is beter) en een warm bed. Is ff koukleumen nu :brr: , maar altijd beter dan jeuk. Nou hou ik zelf wel erg van koele temperaturen, tis nu in huis 14 graden, de zomer is een hel voor mij.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:16

Aikon, hoe meer je gaat douchen, hoe meer je huid uit gaat drogen en dan krijgt de eczeem weer meer kans.. je raakt zo in een cirkel!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:26

ahh lotegenootjes! volgensmij komt het door de kou, vorig jaar was ik het hele jaar in italie en nergens last van gehad. maar nu is het weer flink raak hoor... :\ had het vroeger op mn polsen, elleboog en knieholtjes. nu alleen maar op mn linkerhand, maar ook echt verschrikkelijk. van die blaasjes waar vocht uit komt. had een grote plek onder mn ringvinger wat helemaal bol stond, toen prikte ik er een gaatje in ( :D :D ) en kwam er allemaal gelig vocht uit. :r verder dikke kloven en er komen enorme schilfers af nu (het is weer aan het overgaan). als het net begint jeukt het zo verschrikkelijk. heb het trouwens alleen op mijn middelvinger, ringvinger, een plek onder mijn ringvinger en mijn knokkels. maar echt lelijk, door die eczeem lijken mijn vingers ook op vingers van een vrouwtje van 80 als ik er eens een keertje geen eczeem heb.

aikon: volgensmij wordt het juist erger van kou, ga echt niet naar buiten zonder handschoenen. :=