Mond spoelen met waterstofperoxide?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:09

Focussed schreef:
Lord_Ik schreef:
Ik vind het echt bizar dat ze dat (nog) voorschrijven :') waterstofperoxide is enorm schadelijk voor weefsels :P het doodt weliswaar de ontstoken cellen (o.i.d.) maar evengoed de goede :P
ik heb vorig jaar bij de cursus EHBO doorgekregen om waterstofperoxide gewoon in geen enkel geval meer te gebruiken aangezien er betere alternatieven zijn ... :+

Ik vind het trouwens wel grappig dat je het zegt dat het de ontstoken cellen en goede cellen zou doden... Het doodt bacterien en werkt schimmel/gistengroei tegen... Dus ik weet niet waar je die andere (zelfbedachte?) informatie vandaan hebt...

Ik denk dat ze bacteriën bedoelt. Want inderdaad, ook de goede bacteriën worden gedood. :)

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:11

Ik zou perio-aid halen bij de drogist of apotheek. Verder is het voor je tandvlees idd goed om elke dag te stokeren.
Ik ben zelf tandartsassistente en zie bij zoveel mensen hoe het tandvlees reageert als je niet dagelijks tussen je tanden en kiezen reinigt.
Waterstofperoxide sowieo niet onverdunt gebruiken! Wij adviseren dit wel eens als er een verstandskies doorkomt, dan in een spuitje en 1:1 verdunnen met lauw water, dan bruist het goed schoon.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:12

Ik wil het ook gaan gebruiken om mee te spoelen. Ik heb een ontsteking in mijn mond en moet moet goed spoelen en ontsmetten. Ik spoel nu met oral B mondwater, maar wil iets groffer geschut. En ik heb een doorkomende verstandskies waar ik onwijs veel last van heb, is ook helemaal rood erom heen. En ik heb gevoelig tandvlees ( jah een drama is mijn mond :P )

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:26

Bij te hard poetsen kun je namelijk je tandvlees een soort 'wegpoetsen', het gaat terugtrekken.
Wanneer tandvlees teruggetrokken is kan dit voor veel gevoeligheid zorgen met name bij het eten/
drinken van warme/koude dingen.
Wat ik adviseer bij mensen met dit soort klachten is eerst te kijken naar hoe de persoon poetst en of daarin misschien iets aan verandert kan worden. Ook de tandpasta komt aan bod met eventueel ter ondersteuning een mondspoelmiddel. Over het algemeen ben ik niet zo van de mondspoelmiddelen, zoals de meest gangbare bijvoorbeeld listerine.
Gabyfedde heeft hierin helemaal gelijk; ze bevatten veel alcohol wat bij veelvuldig gebruik voor mondkanker kan zorgen. Ik vind dat ze niet echt van grote toevoeging zijn behalve dan dat ze voor een frisse smaak zorgen.
Je kunt een fantastische borstel en goede tandpasta, maar het belangrijkste is altijd nog het poetsen.
Daarmee bedoel ik de manier van poetsen.
Mensen die de neiging hebben te hard te poetsen en die niet willen overstappen naar electrisch poetsen kunnen de tandenborstel van Sensodyne Proglazur aanschaffen. Deze borstel is zacht en heeft een meeverende kop. Bij te hard duwen buigt ie zodat te hard poetsen haast niet meer mogelijk is.
Daarnaast sprak je over geirriteerd bloedend tandvlees. Ik raad je toch aan een tandenstoker, een ragertje of eventueel superfloss te gaan gebruiken.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:33

gabyfedde schreef:
Focussed schreef:
Ik vind het trouwens wel grappig dat je het zegt dat het de ontstoken cellen en goede cellen zou doden... Het doodt bacterien en werkt schimmel/gistengroei tegen... Dus ik weet niet waar je die andere (zelfbedachte?) informatie vandaan hebt...

Ik denk dat ze bacteriën bedoelt. Want inderdaad, ook de goede bacteriën worden gedood. :)

Cellen, bacteriën ... voor mij allemaal hetzelfde :') ik onthou alleen dat het niet ideaal is aangezien er nogal veel mee verwoest wordt :P ik studeer dan ook niet voor dokter :D maar ik bedoelde dus inderdaad bacteriën :P

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:33

Even heel offtopic Heb net in je profiel gekeken. Sta je met je pony bij Doets in Loosdrecht?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:44

Focussed schreef:
Lord_Ik schreef:
Ik vind het echt bizar dat ze dat (nog) voorschrijven :') waterstofperoxide is enorm schadelijk voor weefsels :P het doodt weliswaar de ontstoken cellen (o.i.d.) maar evengoed de goede :P
ik heb vorig jaar bij de cursus EHBO doorgekregen om waterstofperoxide gewoon in geen enkel geval meer te gebruiken aangezien er betere alternatieven zijn ... :+

Misschien is je post nuttiger als je ook die "betere alternatieven" hier op de tafel gooit? :)

HAC onder andere :P maar ik weet niet of je dat ook in je mond mag gebruiken, dus ga ik ook dat advies niet geven :)
een dokter zou daarbij kunnen helpen :P en als die waterstofperoxide voorschrijft sjah ... er is voor zover ik weet nog niemand aan gestorven hoor :+ , het lijkt mij alleen niet gezond en ik zou het zelf niet doen zonder expliciet voorschrift.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:46

Mjin vriend spoelt er ook sinds een paar dagen mee, tegen een ontsteking van tand en tandvlees.
Dagelijks 2 keer, telkens ong. 30 seconden. Hij mengt het met water, maar de verhoudingen weet ik niet precies. Ik geloof 1:3 (waar 3 water is), maar ik weet het niet zeker. En of het schadelijks is of niet, het werkt ontzettend goed. De pijn en ontsteking zijn na een paar dagen spoelen bijna weg.
Edit: hij spoelt met waterstofperoxide van de Etos (huismerk), flesje van een paar euro.
Laatst bijgewerkt door Szan op 19-12-10 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:51

Ik heb ERG goede ervaringen met het spoelen met een zakje van Oral B 'Bocasan' in een klein beetje warm water!!!

Odysseus

Re: Mond spoelen met waterstofperoxide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 19:53

Bocasan kan ik hier dus nergens meer krijgen! :( Spoelde ik vroeger ook altijd mee, top spul!

Bedankt voor de rest van de info!
laboum: Zal mijn eigen poetsmanieren eens wat meer in de gaten houden, wellicht poets ik toch te hard (onbewust). En desnoods even naar die tandenborstel kijken!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:58

De Colgate mondspoeling vind ik prettig. Ik zou zeker niet te hard in de weer gaan met 'grof geschut'. Je wilt namelijk dat de boel kalmeert, en niet nog geirriteerder raakt door irritatie opwekkende stoffen. Je mondflora is belangrijk, relatief schoon is goed, dood niet.
Ga liever langs een goede mondhygienist, misschien zit er gewoon tandsteen onder je tandvlees.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:59

Als je het zou willen hebben, kan ik het hier voor je halen en naar je opsturen!?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:20

Bocasan is voor zover ik weet al enige tijd uit de handel.

Waarom?

De fabrikant P&G heeft er voor gekozen om geen aanvraag in te dienen om het product als geneesmiddel te registreren. Dit is vrij kostbaar. Vandaar deze keus.Het stond al geregistreerd maar er moest een nieuwe aanvraag worden ingediend. De kosten wogen niet op tegen de opbrengst. Vandaar deze keus.

Waar haal jij het dan nog Kentaro?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 22:24

Kentaro schreef:
Als je het zou willen hebben, kan ik het hier voor je halen en naar je opsturen!?

Dat zou wel super zijn als jij het nog kan vinden!

Heb net met 15 ml waterstofperoxide en 15 ml water gespoeld. Smaakte naar niks! Ging prima, de pijn is nu ook weg dus dat is wel even fijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:31

Nu brengen jullie me aan het twijfelen.... :P
Ik heb het even terug nog bij het Kruidvat gehaald, maar nu ga ik zeker morgen of overmorgen (ligt even aan de weersomstandigheden..) kijken!!!
Ik laat het zo en zo even weten!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 22:31

Super :D :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:59

We gaan vanmiddag naar Hoofddorp. Als ze ze daar ook hebben, hoeveel doosjes zou je willen?? (zijn als ik het goed heb ongeveer 9,95 per doosje)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:04

Grappig, ik gebruik die 3% waterstofperoxide om mijn koortslip aan te stippen, gaat enorm bruisen (dood alles :D ) en dan is 'ie een stuk sneller weg!
Wist niet dat je er ook mee kon spoelen, weer wat geleerd :))

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:05

beter even een afspraak maken bij de tandarts die kan in jou geval adviseren wat je het beste gebruiken kan

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:16

Na mijn mondoperaties kreeg ik chloorhexidine om mee te spoelen. Vond het toch niet echt een schoon gevoel geven dus zodra het kon weer begonnen met tanden poetsen :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 14:45

Kentaro schreef:
We gaan vanmiddag naar Hoofddorp. Als ze ze daar ook hebben, hoeveel doosjes zou je willen?? (zijn als ik het goed heb ongeveer 9,95 per doosje)

Verkopen ze het in Hoofddorp? :oo
Dan zou ik het eventueel vrijdag zelf kunnen halen, ga dan namelijk zelf naar Hoofddorp!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:32

Ben helemaal teleurgesteld :o
Niet dus...................
Eerst bij Kruidvat geweest. Daar hadden ze het niet meer. Toen naar de Dirkx. Daar kreeg ik inderdaad te horen dat het uit de handel is... (zou een bepaald stofje in zitten dat niet meer mag en als dat er niet meer in mag, werkt het niet meer en hebben ze het maar uit de handel genomen?!?!)
Ben hier thuis naar onze apotheek geweest. Nee, is uit de handel......
Het zou nog niet zo heel lang uit de handel zijn. (had ik dat ook eerder geweten, had ik voor mezelf ook alvast een reserve voorraad aangelegd :P )
We moeten deze week nog wel een paar inkopen doen, en ik zal dan zeker blijven kijken, maar ik ga het nu steeds somberder inzien....

Op internet kwam ik het nog wel tegen! Maar ben niet verder in de verkoop gegaan, dus weet natuurlijk niet zeker of wanneer je het echt wilt bestellen zij het wel of niet kunnen leveren!?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 16:39

Ik zit nu ook even te zoeken op internet.
Kom wel tegen dat het nu onder de naam Amosan verkocht wordt in andere landen! (Ook van Oral B)

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:42

Volgens mij heb ik het meer in dit topic voorbij zien komen, maar probeer eens perio aid of corsodyl.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:58