Hoe je ogen mooier laten lijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:03

Al een beetje oude foto maar mijn ogen zijn nog hetzelfde.
Niet echt blauw maar meer groen/grijs/blauw.
met wit randje krijg je dit effect dus.

Afbeelding

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 20:12

Onassa schreef:
Al een beetje oude foto maar mijn ogen zijn nog hetzelfde.
Niet echt blauw maar meer groen/grijs/blauw.
met wit randje krijg je dit effect dus.

Afbeelding

je hebt echt mooie ogen WOW

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:15

Persoonlijk vind ik oogschaduw echt niets. Enkel bij mensen die er goed (en dat zijn meestal make-upgoeroe's en stylistes) mee om kunnen gaan pakt het nog wel eens mooi uit. Maar bij de rest van de mensen denk ik vaak eerder: "Oef, ben je in je oog geslagen :oo?" dan: "Wauw, wat heb jij mooie ogen!".

Ik hou persoonlijk van subtiel en een wat meer pin-up achtige make-updo. Met subtiel kun je toch nog je ogen laten knallen, zeker als je blauwe ogen hebt. Ik hou het meeste van mensen die subtiel om weten te gaan met wat vloeibare eyeliner, kohl en mascara. Een beetje een cateye staat vaak gigantisch mooi.

Wit oogpotlood vind ik 9 van de 10 keer ook niet mooi, bij de foto hierboven vind ik het ook niet subtiel genoeg gedaan. Nu denk ik niet: "Wauw, mooie grote ogen" maar eerder "Waarom zit daar zo'n witte rand?". Maar dat is een persoonlijke mening, dus voel je niet aangevallen oid. Een ander kan het weer heel erg mooi vinden :) .

Hier een in mijn ogen beter voorbeeld van wit potlood in je waterline. Daarnaast is dit ook een van mijn favoriete oogmake-up. Pin-up achtig, cateye, en als "wauwfactor" en klein beetje glitter:

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:17

Hmm nee Onassa dat is echt niet mijn stijl :n Ik denk dat je veel mooier zou zijn met wat meer natuulijke make-up, het ziet er nu erg nep en 'hard' uit.

Als je het echt simpel wil houden: dun lijntje zwarte eyeliner boven je ogen (potloodje, vloeibare eyeliner komt vaak erg hard over) en 1 laagje mascara. Niet 2, niet 3, anders krijg je een onnatuurlijk spinnenpoten-effect. Ik zet ook altijd de buitenste helft van mijn onderwimpers heel lichtjes aan met wat mascara, werkt prima :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:20

Focussed schreef:
Wit oogpotlood vind ik 9 van de 10 keer ook niet mooi, bij de foto hierboven vind ik het ook niet subtiel genoeg gedaan. Nu denk ik niet: "Wauw, mooie grote ogen" maar eerder "Waarom zit daar zo'n witte rand?". Maar dat is een persoonlijke mening, dus voel je niet aangevallen oid. Een ander kan het weer heel erg mooi vinden :) .

Witte rand komt op een foto altijd erger uit dan dat het echt is, zeker ook vanwege de flits.
Daar moet je altijd wel rekening mee houden.
Voor een echte fotoshoot dus oppassen met wit in het oog.
Voor zomaar kan het goed (en je kunt de dikte wat aanpassen door er met een wattenstokje iets overheen te vegen).

Vanilla, ik had een feestje hier, dus dan ben ik wat fanatieker met make up.
Doorgaan heb ik enkel een beetje mascara op verder niet ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:21

Mooi gedaan, Onassa!

Focussed, smaken verschillen blijkbaar. Ik vind dat juist niet mooi. :')

Ik gebruik meestal voor de ogen oogpotlood, oogschaduw en mascara.
Ben zelf niet gezegend met mooie ogen helaas. Hele saaie, bruine ogen.
Ben wel helemaal gek van de oogschaduw van Bourjois en dat is de enige die ik gebruik in verschillende kleuren.
Oogpotlood van Bourjois is ook erg fijn en dan de mascara van Maxfactor.
Eindresultaat is zoiets. Zie net pas dat het in mijn ooghoek wat uitgelopen is. :oo

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:22

Ik vind persoonlijk dat je je iegen smaak moet aanpassen aan welke situatie en hoe je het wilt.
Ben gediplomeerd visagiste/nagelstyliste en dan leer je verschillende make-ups en stylen uit.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:24

Roosch schreef:
Ben zelf niet gezegend met mooie ogen helaas. Hele saaie, bruine ogen.

Geef mij dan die mooie bruine ogen van je! ;)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:24

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:25

Ik gebruik meestal alleen een zwart oogpotloodje en flink wat mascara.

Hier alleen langs de bovenste wimperrand een zwart lijntje en mascara:
Afbeelding

Hier boven en onder een zwart lijntje en mascara:
Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:26

Mijn ervaring is dat een foto het niet altijd vertekend. Ik heb namelijk vaak geexperimenteerd met wit potlood en soms krijg ik precies jouw ogen met zo'n harde lijn. Inderdaad met een wattenstaafje vervagen werkt heel goed, dan wordt het veel subtieler. Ik vind verder je oog-make up wel mooi, alleen je lippen worden wat hard door het lijntje wat te donker is voor je lipkleur.

Vanilia:
Klopt, kohl geeft een zachter effect, maar als je voor een pin-up look gaat is een hardere lijn wel mooier :j Ik wissel vaak af, helaas vaagt kohl vaak bij mij uit dus ben ik eerder geneigd voor een vloeibare eyeliner te gaan. Nu heb ik wel een mooie middenweg gevonden, een eyelinerpen. Deze geeft lang niet zo'n harde lijn als een liner met een kwastje en vaagt toch niet uit :D

Verder ben ik het niet eens wbt de spinnenpoten. Ik merk dat als ik een goedkopere mascara gebruik (dus 15 euro en minder) dat ik dan heeeeel snel van die poten krijg (brrrr). Maar bij mijn YSL en duurde mascara's (dus denk aan 30 euro) kan ik echt zo vaak op doen als ik wil maar worden het geen spinnenpoten!
Maar nu moet ik zeggen dat ik persoonlijk, als ik een feestej heb, eerder een paar subtiele nepwimpers pak dan 15 lagen mascara. Vaak staan ie veeel mooier dan die wimpers vol met mascara :j

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:27

Ik heb zelf ook fel blauwe ogen. Ik gebruik zelf meestal bruintinten met wat lichte glitter erin. Verder oogpotlood boven en onder (iets onder ooglid) en mascara. :)
Afbeelding
Niet heel duidelijk, maar even voor het idee :+
Mijn oogleden lijken dus best donker, waardoor mijn blauwe ogen wel opvallen. :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:29

zo zie je maar dat smaken verschillen want ik vind juist het spinnenpoten effect wel weer heel mooi ter gelegenheid.

Jaydee

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:30

Spinnenpoten effect? :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:31

Jaydee schreef:
Spinnenpoten effect? :P

Wimpers met te veel mascara waardoor ze zo gaan samenklonteren tot 1 dikke wimper zeg maar!

Ik wil altijd wel graag "super sexy" ogen als ik uit ga, maar ik hou echt niet van teveel mascara. Daarom pak ik eerder een paar (naturelle) nepwimpers. Die zijn lang en veel volume, maar hoef ik geen mascara te gebruiken, dus ziet het er heel natuurlijk uit :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:31

Oh wat een mooie blauwe ogen heb jij, Jaydee. :oo
En Onassa, als we konden ruilen, had ik het zo gedaan.

Vind dit allemaal wel heel interessant om te lezen.
Ben een paar maanden geleden opgemaakt door een professioneel visagiste (resultaat) en die heeft me ook wat tips gegeven.
Heb ik wat van meegenomen en hoor vaak dat mijn ogen mooi opgemaakt zijn.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:33

ieder z'n ding inderdaad, geef mij maar een lekkere dikke laag mascara... dan voel ik me toch het meest sexy haha

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:35

even stipje!

Odysseus

Ik gebruik trouwens wel veel minder make-up dan de meeste hier haha zie ik nu.

Ik hou van less is more, maar dat hangt denk ik heel erg van je eigen stijl af. De een houdt van minder, de ander van meer :D
Zo maak ik me vaak op (slechte foto's maar wel recent), dus met een vloeibare eyeliner een lijn en mascara:
Afbeelding
hier zie je het einde van de lijn wel goed
Afbeelding

Linde_

Ik doe altijd een redelijk dun zwart lijntje oogpotlood boven. Beneden doe ik ook zwart tot ongeveer de helft en dan echt door de wimperrand beneden heen. Dat doe ik echt heel dun, je ziet het bijna niet, maar toch wel. Daarna doe ik een natural oogschaduw, ik heb nu een beetje paars/rozig maar vaak ook net iets donkerder dan mijn huidskleur. Door het subtiele lijntje knallen je ogen echt. Als je een dunne lijntjes doet en natural oogschaduw is het ook niet gelijk zo heftig. Dus niet zoals bij Jaydee, dat maakt haar ogen eerder kleiner.

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:36

Dankjewel Roosch! :) Mooie foto heb jij! :D

Aah zo. Spinnenpoten effect houd ik ook niet van. Maar met een feestje doe ik wel meer mascara op dan anders... maar ga het niet samenklonten! ;)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:37

Ik heb net even een foto gemaakt van mijn oog. Mijn make-up zat vandaag niet echt heel goed ofzo maar het gaat om het idee. Ik gebruik mascara en oogpotlood.

Afbeelding

Odysseus

Linde_ schreef:
Ik doe altijd een redelijk dun zwart lijntje oogpotlood boven. Beneden doe ik ook zwart tot ongeveer de helft en dan echt door de wimperrand beneden heen. Dat doe ik echt heel dun, je ziet het bijna niet, maar toch wel. Daarna doe ik een natural oogschaduw, ik heb nu een beetje paars/rozig maar vaak ook net iets donkerder dan mijn huidskleur. Door het subtiele lijntje knallen je ogen echt. Als je een dunne lijntjes doet en natural oogschaduw is het ook niet gelijk zo heftig. Dus niet zoals bij Jaydee, dat maakt haar ogen eerder kleiner.

Klopt, dat wil ik net zeggen :j

Vaak zijn dunnere lijntjes een heel stuk mooier dan dikke lijnen, omdat het je ogen heel erg verkleind. Ik denk persoonlijk dat Jaydee haar ogen er meer uitspringen als ze haar waterline (is daar een nederlands woord voor :') ? ) zwart maakt en een heel rustig dun streepje boven doet.
Hetzelfde geldt voor Charlotte, die heeft ook prachtige kijkers (jaloers!) maar door die dikke rand eyeliner ligt de nadruk op een hangend (treurig) oog, waardoor de oogkleur bij mij minder opvalt.

Zoals Jannickee zichzelf opmaakt doe ik het ook vaak :j

Glitch

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:38

Wat voor mascara gebruik je, Jannickee?
Vind het boven echt te geklonterd.

Toevallig was die Nikkie net op tv, geloof ik.

Vond dat ook te uitbundig.
Laatst bijgewerkt door Roosch op 19-12-10 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt