aanhoudende hartkloppingen, iets aan te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vito05

Re: aanhoudende hartkloppingen, iets aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:12

Goed dat je naar de huisarts bent gegaan, maar blijkbaar kom je met hem niet veel verder.
Je moet gewoon naar een verwijzing vragen naar het ziekenhuis, als hij daar raar over doet heeft die pech want die moet je gewoon krijgen.
Die suffe opmerking over dat sporten vind ik nergens op slaan, daar word al gauw alles op gegooit.
Het is jouw lichaam.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:53

Ik heb ook een zeer stressvol jaar gehad en heb sinds 3 weken ook erge hartkloppingen en zo nu en dan erge steken in de borst. Ook naar de huisarts geweest, die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis om foto's van de borst te laten maken.

Vooral niet ermee door blijven lopen ! Ik doe dit altijd wel, te weinig tijd om naar een dokter te gaan in mijn ogen en geen zin in al dat gezeur aan mijn lijf. Maar tot nu toe nog geen voordeel mee gehad en uiteindelijk waren dingen beter op te lossen wanneer ik ze direct aanpakte.

Goed dat je naar de huisarts bent gegaan idd, maar ik zou ook om een verwijzing vragen. Hartkloppingen kunnen van alles zijn, en ik zou met er niet zo makkelijk mee weg laten sturen. Huisartsen van tegenwoordig zijn soms nogal snel met het zeggen : ja, meer sporten mevrouw of ja, misschien bent u iets te zwaar mevrouw, terwijl vaak het probleem er niet ligt. Bij mij nu al enkele keren voorgekomen en ik laat me dus niet meer zomaar wegsturen.

Veel succes ermee en ik hoop dat het inmiddels iets beter gaat ?

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:59

Een vriendinnetje van mij heeft er ook last van gehad, die werd verteld dat ze onbewust aan het hyperventileren was (ook door een bijzonder stressvolle periode). Zij is toen heel erg op haar ademhaling gaan letten en dat hielp... Dus hand onder je navel leggen en zorgen dat je goed met je buik ademhaalt (buikademhaling, gaat ook automatisch als je je onderkaak ontspant en laat hangen). Hoop dat het snel wat minder wordt!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:13

Ik heb 't ook heel erg, maar ik ben aan 't afbouwen met paroxentine, daar kunnen dus ook bijwerkingen van zijn.
Ik heb 't vooral als ik tot rust kom, tenminte, mijn lichaam wel,maar van binnenin klopt mijn hart zo hard, dat ik niet echt tot rust kan komen, ik heb 't ook vooral s'nachts als ik in bed lig, en hierdoor dus erg slecht in slaap kan komen.
Ik heb van de week een afspraak gemaakt met een iemand die doet haptotherapie ,en reiki en nog veel meer van dat soort dingen, heb gisteren mijn eerste intake-gesprek gehad, en had een goed gevoel hierover,voelde me erna zelfs al ietsje beter,omdat ik er ook over kan praten, en dat lucht al erg op ;)
Het is dus wel onbewuste hyperventilatie.
Donderdag moet ik weer heen, en dat gaat ze me echt behandelen, en dus zodanig, dat je hele lichaam en geest tot rust komt.
Even kijken hoe dat bevalt :D