buikslapers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talishe

Re: buikslapers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:25

ik heb juist wel eens gehoord dat als je last heb van je onderrug je kan proberen om op je buik te gaan liggen en dan omhoog te gaan met je bovenlijf. dus bijv als je tv kijkt. dit zou de wervels weer terug duwen, en dat voel je wel even.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:26

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Mijn vriend heeft mij maanden lang s'nachts wakker gemaakt als ik weer eens op mijn buik lag. Nu doe ik het niet meer, dankzij een heel lief en volhoudend vriendje :+: Maar het is de enige manier om echt van je klachten af te komen. Je kunt voor 1000-den euro's aan bedden/matrassen uitgeven maar zolang je het probleem niet aanpakt zal het terug blijven komen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:26

Ik ben ook een buikslaper met rugklachten (momenteel gaat het al een paar maanden beter)

Heb een pocketvering matras... in de hardste uitvoering die er was en dan nog een band om het matras heen om hem nog steviger te maken. Deze ligt wel op een boxspring.

Wat ook kan helpen is een klein plat kussentje tussen je benen doen dan kan je niet zo makkelijk op je buik rollen...

Ik kan nu al 4 weken niet op mijn buik slapen ivm een gebroken enkel en slaap ook met een kussentje tussen mijn benen.... maar kijk wel verlangend uit naar het moment dat ik weer lekker om kan rollen hahahahaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:27

Wendel schreef:
RedPassion schreef:
Goh, ik heb al een hele tijd last van mijn onderrug, maar ik heb er nooit aan gedacht dat het eventueel kan liggen aan mijn matras. Ik slaap altijd op mijn buik. Lag ook vaak op mijn buik op de vloer te lezen en had daarna ergere pijn. Dat doe ik dus niet meer, maar ik heb nog steeds pijn, had ik dus ook wel kunnen bedenken dat het aan het buikslapen ligt. :+
Ik volg dit dus maar even.

Oe hou op, deed ik ook altijd. Let wel deed. Ik merkte namelijk ook altijd na die tijd dat mijn rug dan bij het opstaan niet zo flexibel meer was. Duurde een aantal minuten maar pffff

Ja precies. ;) Voel me dan net een oude oma. :D

@ chocobroodje, maar hoe leer je jezelf dat af zonder behulpzaam vriendje? ;) Ik ben er helemaal voor om de oorzaak aan te pakken, maar dat moet wel kunnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:40

Ik ga nu even iets zeggen/vragen waar je zelf mis al hebt aan gedacht maar k stel hem toch. Zou t misschien helpen dat je je matras een keer omdraait tot die tijd dat het nieuwe matras eris? misschien ligt dat wat minder ingezakt?

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:43

hier ook een buikslaper,
ik ben vijf jaar geleden hard van een paard afgevallen en op me rug terecht gekomen, waardoor ik nu scheve lende wervels heb met een zenuw er tussen.
ik heb een matras bij beter bed vandaan die mij erg bevalt, in tegenstelling tot andere hier heb ik juist een wat zachter matras, en daar gaat het eigenlijk best goed mee zo ik kom nu met minder pijn in me rug me bed uit.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:44

Ik zou toch nog eens over dat waterbed nadenken, ik was een buikslaper met de daarbij behorende rugklachten tot ik een waterbed kreeg, nu begin ik op mijn rug en word ik wakker op mijn rug, ik slaap rustiger en draai minder, bovendien is een waterbed in de winter lekker warm en in de zomer lekker koel.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:44

Misschien hebben jullie hier wat aan? http://www.bloggers.nl/deschoneslaper/4 ... iklig.html
RP het helpt om elke avond voor je gaat slapen je er bewust van te worden dat je niet op je buik wilt slapen. Zoek ook alternatieve manieren om te gaan liggen dat helpt ook en als je s'nachts wakker wordt weer bewust op een zij draaien. Het zal wel moeilijker zijn maar het kan wel

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:46

Maar het ligt zooooo lekker op je buik...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:48

Anne_GTI schreef:
Zwanger worden; Dan kan je op een gegeven moment niet meer op je buik slapen en leer je het wel af. :+

tot de dag van de bevalling sliep ik, met enorme buik, gewoon op mijn buik...

Hier matrassen van m-line. Mijn man is rugpatient en dit werd, met succes, aangeraden door zijn arts en fysio. Zelfs hij kan nu op zijn buik slapen...
We slapen dus beiden o onze buik op een m-line, wel zonder hoofdkussen

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:56

Ik slaap ook mijn buik zonder kussen. Heb ook last van mijn rug.

Op je buik liggen en dan met je bovenlichaam omhoog daar train je je rugspieren mee.

Toen bij mij de kindertjes geboren waren ben ik lekker verder gaan slapen op mijn buik.
Mijn kinders zijn beide ook trouwe buikslapers al vanaf toen ze baby waren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:15

Hier ook een buikslaper (zelfs nu tijdens mijn zwangerschap nog steeds) maar geen rugklachten
Ik heb een echt schapenwollen matras die goed aansluit op mijn lichaam
Tevens neemt het matras geen vocht op, is koel in de zomer en warm in winter
Niet goedkoop kwa aanschaf,maar dan heb je wel echt wat

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:17

Ik slaap nooit op mn buik & snap echt niet dat jij dat kan. :+
Ik word altijd helemaal benauwd, haha!

Maar sorry, heb geen verstand van matrasen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 09:26

Allemaal buikslapers hahah. Matras word maandelijks gekeerd dus die tip word al in gebruik genomen. Ik ga vandaag eens shoppen met al die verschillende tips.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:40

ik ben ook zn buikslaper. ik heb een boxspring, kan hem je erg aan raden maa romdat je je bedombouw wil houden is dat dus geen optie. mijn boxspring is redelijkzacht. echt heerlijk! maar ik compenseer dat dan weer met een vrij dun kussen, geen last van me rug meer :D

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:12

mij werd ooit het advies gegeven om aan de voorkant van je pyjama een tennisbal erin te naaien zodat je dus niet meer op je buik kunt liggen :P heb t niet geprobeerd maar wie weet werkt het ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:56

Ik was een buikslaper, tot ik een matras + kussens van Beter Bed kocht. Het lukte niet meer, en het lag lang zo lekker niet. Nu heel afentoe, na ruim 3 jaar in dit bed kan ik heel voorzichtig weer op mijn buik slapen... volgens mij is mijn matras nu pas 'ingeslapen' ;)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 21:43

Ben dus inderdaad wezen shoppen en was uitgekomen bij Beter Bed. Verschillende zaken gehoord en verschillende adviezen. Tja en dan..... Ik heb maar gekozen voor het oatras wat ze aanbevolen en het lekkerste lag. Ook een nieuwe lattenbodem die aan allekanten versteld kan worden.....
Ik meb mezelf dus een vervroegd kerstcadeautje gegeven, poeh wat een geld.
In een winkel kwam ik er ook achter waarom ik zo gehecht ben aan mijn bedombouw. Ik ben namelijk nogal lang (1,82 ) en mijn bedombouw heeft breede platte planken rondom. Mijn kussen ligt daar dus op en tegen de muur zodat ik in mijn bed pas. Anders bungelen mijn voeten buitenboord.........Alles met een reden he?
Maar oke gisteren een noodoplossing gedaan en een andere verstelbare lattenbodem tijdelijk geplaatst voor nog 3 weken.
Ik moet zeggen ik heb vanacht al beter geslapen als in 3 weken tijd. Klachten waren er nog wel met opstaan maar ik ben niet meer wakker geweest snachts.
Hopelijk hou ik het met deze oplossing een uit totdat mijn nieuwe spullen geleverd worden

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 21:46

fenk schreef:
mij werd ooit het advies gegeven om aan de voorkant van je pyjama een tennisbal erin te naaien zodat je dus niet meer op je buik kunt liggen :P heb t niet geprobeerd maar wie weet werkt het ;)

Helaas draag ik geen pyjama tijdens het slapen. Lijkt me trouwens wel een oplossing

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:54

Ik ben absoluut geen buikslaper, dus kan je geen advies geven. Maar ik vraag me wel iets af, hoe slapen jullie in godsnaam op jullie buik?? Ik krijg dan echt na 10 minuten al pijn aan mijn (.)(.), en word er heel benauwd van! :=

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:57

Hier ook een buikslaper met rugklachten! Had deze dingen alleen nog nooit aan elkaar verbonden...
Even meelezen dus ;)

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:03

tante_trien schreef:
Ik ben absoluut geen buikslaper, dus kan je geen advies geven. Maar ik vraag me wel iets af, hoe slapen jullie in godsnaam op jullie buik?? Ik krijg dan echt na 10 minuten al pijn aan mijn (.)(.), en word er heel benauwd van! :=

Hier ook een buikslaper met rugklachten en geen last van benauwdheid heb nl kleine (.)(.) :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:04

Ik heb ook kleine (.)(.) (A), maar toch doen ze verschrikkelijk veel zeer als ik op mijn buik lig!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 22:05

Gewenning denk ik. Ben gezegend met een c cup maar heb nergens last van

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:08

ik ben ook buikslaper en heb ook veel last van mijn rug ( ga al 5jaar iedere week naar kinesist)
ik heb een speciale matras, een hele dikke, plus daarboven nog een soort moes dat speciaal is voor zwakke rug, nu heeft mijn kine gezegd dat als je op je buik slaapt, een kussen onder je buik/bekken moet leggen, zou schijnt veel beter zijn voor rug :)