Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maritje1991 schreef:ik heb even een vraagje, hoe kun je weten of je een eetstoornis hebt?
ik ben bang ook last te hebben.. iig wordt helemaal panisch als ik aankom of als iemand zegt zoo jij hebt ook een buikje gekregen..
en at op een gegeven moment eigenlijk niet meer.. en als ik at was t 1 broodje of een halve.. terwijl ik zwaar werk (bij de paarden) en daar gemiddeld 9 uur werk en de hele dag loop, boxen mest ed..
en dan heb ik weer een periode dat ik veel eet, en als ik me dan weer dik voel, eet ik weer helemaal niet.. soms zo erg dat ik 7 kilo afval..
als t zo doorgaat blijft er weinig van me over... maar soms voel ik me ook weer trots dat ik zo slank ben ( op dit moment ben ik niet zo heel slank)
horseees schreef:@ de vraag hierboven: Volgens de dokters heb je een eetprobleem tot je een diagnose anorexia/boulimia nervosa, binge eating disorder of een andere eetgerelateerde stoornis hebt.
@Shetjjesz:
Ja, je hebt ergens wel gelijk. Maar ik zou alles geven om nog in haar plaats te staan in plaats van waar ik nu sta. Ik heb idd iets van; zoek onmiddelijk hulp, omdat ik weet wat er gebeurt als ze het niet doet..
Ik heb haar ook gezegd, geef jezelf wat tijd, maar ergens moet je ook consequent zijn tegen jezelf en het niet blijven uitstellen.
horseees schreef:@ de vraag hierboven: Volgens de dokters heb je een eetprobleem tot je een diagnose anorexia/boulimia nervosa, binge eating disorder of een andere eetgerelateerde stoornis hebt.
@Shetjjesz:
Ja, je hebt ergens wel gelijk. Maar ik zou alles geven om nog in haar plaats te staan in plaats van waar ik nu sta. Ik heb idd iets van; zoek onmiddelijk hulp, omdat ik weet wat er gebeurt als ze het niet doet..
Ik heb haar ook gezegd, geef jezelf wat tijd, maar ergens moet je ook consequent zijn tegen jezelf en het niet blijven uitstellen.
xMendy schreef:Klinkt idd of je een ES aan het ontwikkelen bent. Het beste kun je naar je HA gaan en zsm hulp zoeken want het is geen pretje. Ik ben zelf pas opgenomen in een kliniek voor een half jaar en het is een hel. Dus zoek snel hulp voor het verder uit de hand loopt.
RedPassion schreef:Je denkt dat de dokter er niet is, of dat je niet meer duidelijkheid gaat krijgen?
Knap dat je je therapeute hebt ingelicht trouwens!
RedPassion schreef:Even heel praktisch hoor, ondanks dat ik weet hoe vreselijk moeilijk het is. Je 'moet' naar de HA omdat je dan eventueel lichamelijk onderzocht kan worden (bloedwaardes etc.) als ze daar noodzaak voor zien. Daarnaast kan een HA je verwijzen naar een instelling/therapeut die wel ervaring heeft met eetstoornissen. Het gaat er dus om dat een HA een zo duidelijk mogelijk beeld van je probleem krijgt en als je het moeilijk vindt om te praten zou je dat ook gerust op kunnen schrijven (desnoods naar de praktijk mailen en vragen of ze contact met je opnemen). Of kan je iemand meenemen ter ondersteuning? Want het is wel erg belangrijk dat je gaat.
Shetjjesz schreef:TS hoe gaat nu met je??
Ook omdat je nog niet naar die dokter wou die nu vervanging is,
Saaams schreef:Volgens veel heb ik ook een eetstoornis. Maar ik vind van niet, en overgens ga ik er bewust mee om. (pro ana dus).
Ik ben er tevreden mee, en ik zit er nu eenmaal in. Maar ik wil jou eruit laten, doe het niet. Je krijgt er juist meer problemen door, geloof me, ik ben ook jarenlang gepest zo onzeker als wat. Maar nu kan ik alleen nog maar boos worden als iemand reageerd op mijn lichaam dat je me botten ziet.
Je wordt niet zekerder van jezelf, ik ben ook nog steeds erg onzeker.
En momenteel een doodlopende put.
Saaams schreef:Volgens veel heb ik ook een eetstoornis. Maar ik vind van niet, en overgens ga ik er bewust mee om. (pro ana dus).
Ik ben er tevreden mee, en ik zit er nu eenmaal in. Maar ik wil jou eruit laten, doe het niet. Je krijgt er juist meer problemen door, geloof me, ik ben ook jarenlang gepest zo onzeker als wat. Maar nu kan ik alleen nog maar boos worden als iemand reageerd op mijn lichaam dat je me botten ziet.
nestle schreef:Saaams schreef:Volgens veel heb ik ook een eetstoornis. Maar ik vind van niet, en overgens ga ik er bewust mee om. (pro ana dus).
W8 even hoor , pro- ana is alles behalve bewust ...
Ik heb 5 jaar vast gezeten in de pro-ana wereld en hoop dat er niemand meer zo stom is als ik ooit was.
Ik ben nu 4 maandjes ofzo bezig met mijn strijd tegen boulimia en anorexia nervosa .
Dus meis als er iets is kan je altijd mailen/pb