Iets tegen stress : homeopatisch/natuurlijks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:41

marleen_usar schreef:
Sint janskruid bedoel je zeker?

:o Uhh JA haha

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:51

Qua middeltjes vind ik Bach rescue remedy (pastilles, druppels, spray) heel fijn. Buiten al die middeltjes, kijk ook eens naar je levensstijl.
Als het je om het slapen gaat: een uurtje of twee voor het naar bed gaan geen tv, computer of iets dergelijks. Lekker kopje thee, eventueel een ontspannend boek (dus geen leerboek), maar geef je zintuigen en lichaam een aanloop naar rust voordat je de nacht ingaat...
En voordat je op je paard stapt, paar diepe buikademhalingen of zuchten geven fysieke ontspanning. Ook al kun je dat met een middeltje mentaal wegkrijgen, er blijft vaak nog ongemerkt spanning in je lijf en daar reageert een paard ook op.
St. Janskruid zou ik zelf niet zonder overleg met arts gaan combineren met paroxetine.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 14:20

Bedankt allemaal.
Ik weet wel dat de stress in mijn lichaam dan blijft, maar misschien dan wel iets minder. Het op zich blijft ze altijd netjes staan met opstappen, maar omdat ik allemaal scenarios in mijn hoofd haal ga ik zelf ontzettend twijfelen en duurt het heel lang voordat ik een op stap en vervolgens is zij er klaar mee. Logisch.
Ik moet gewoon gaan staan op mn kruk, voet in beugel en opstappen en niet een kwartier in beugel hangen en springen om te kijken wat ze gaat doen, want dan flipt ze m vanzelf wel na 10 min natuurlijk. Eigen schuld. Dus ook al ben ik wat zenuwachtig is niet zo heel erg, maar moet gewoon even het lef hebben en wat rustig zijn in mijn hoofd en gewoon mijn been er overheen zwaaien haha.
Ben ik ook een teut he hahaha.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:39

St. Janskruid mag je niet samen met paroxetine gebruiken. Staat ook in de bijsluiter van paroxetine. Ik heb tot een half jaar geleden ook paroxetine gebruikt, 20 mg. Vooral belangrijk om langzaam en over langere tijd af te bouwen. Dan heb je nauwelijks bijwerkingen.

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door Tafje op 16-12-10 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamadine

Re: Iets tegen stress : homeopatisch/natuurlijks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 14:41

Tafje, ik heb al eens proberen af te bouwen. Dokter zei dat ik naar de 10 moest, maar ging echt helemaal niet goed. Ik begon te duizelen en tegen deurstijlen aan te lopen etc. Toen in overleg naar de 15 gegaan en ook dat ging nog niet goed en ben ik weer op de 20 gegaan en daarna niet meer geprobeerd.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:41

Ik heb niet alles gelezen dus misschien dubbel ;) Ik gebruik zelf valdispert als ik gestresst ben.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:49

Tamadine schreef:
Tafje, ik heb al eens proberen af te bouwen. Dokter zei dat ik naar de 10 moest, maar ging echt helemaal niet goed. Ik begon te duizelen en tegen deurstijlen aan te lopen etc. Toen in overleg naar de 15 gegaan en ook dat ging nog niet goed en ben ik weer op de 20 gegaan en daarna niet meer geprobeerd.

Hoi Tamadine, ik heb destijds heel internet afgezocht over afbouwen. Er zijn verschillende opvattingen over; vooral bij huisartsen. Er zijn diverse mogelijkheden (b.v. om de dag).. mocht je advies willen over een evt. afbouwschema dan hoor ik het wel (evt. via PB).
Mij is het in ieder geval gelukt.. het idee mijn hele leven Parox te slikken was me iets te veel :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:57

Voor mij helpt het om voor het slapen wat te lezen of te puzzelen om de tornado in mijn hoofd tot rust te brengen.

Tegen de stress tijdens het paardrijden (wat mijn paard ook steevast overneemt met stuiterpraktijken tot gevolg) gebruik ik af en toe rescue remedy van bach. Ik heb een keer van een stalgenootje een paar tabletjes valdispert gekregen toen ik voor een wedstrijd mijn druppeltjes was vergeten en toch eigenlijk wel nodig had. Dat werkte ook als een tierelier.

Veel succes en rust toegewenst!

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:59

Bach vind ik heel fijn..
Ik gebruik omdat ik niet kan slapen Bach rescue remedie night.
Werkt heel goed bij mij :j

De normale bach (dus geen rescue) is ook te gebruiken bij paarden!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 15:03

Dat Bach spul, kan je dat dan de ochtend innemen en dat werkt het meteen, of moet je het bijvoorbeeld een paar dagen slikken?

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:04

Tamadine schreef:
Dat Bach spul, kan je dat dan de ochtend innemen en dat werkt het meteen, of moet je het bijvoorbeeld een paar dagen slikken?

Een paar dagen 2x daags 4 druppeltjes in een glas water, werkt best snel voor een homeopatisch middel vind ik.

(binnen een paar dagen)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:06

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:13

Ik heb van bach ook dat geprobeerd voor de avond. Hielp mij niet. (mja mag ook geen alcohol gebruiken bij mijn andere medicatie, kan miss daaraan liggen)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 15:44

Wat voor medicatie mag je dan?
Ik moet ook oppassen met alcohol namelijk.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:51

De hoeveelheid alcohol in een druppeltje Bach remedie of homeopatisch middel is minimaal, maar bij twijfel kun je altijd bij de apotheek navragen of je zo'n middel tegelijkertijd met je gewone medicijnen mag gebruiken.
Edit: veel homeopatische middelen zijn trouwens ook als tabletjes of korreltjes te krijgen, daar zit geen alcohol in.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:59

Rescue remedy van bach is ook in een vloeibare alcoholvrije variant te krijgen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:01

Oh maar ik mag wel alchohol hoor met mijn medicijnen (nagevraagd bij dokter, maar mag alleen bij 1 borrel gelijk niet meer rijden omdat het harder aan kan komen. En je natuurlijk niet helemaal lens zuipen), maar ik drink eigenlijk nooit.

Voorkeur gaat wel uit naar poeder of vloeibaar vanwege een maagband en dus moeilijk pillen kunnen slikken (ja ik ben een apatr geval hoor hahaaha)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:02

Maar dan heb je iig de keus tussen een variant met en zonder alcohol ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:06

Oke, dit is toch ook bij de drogist te halen?
Ik ga daar zo heen namelijk.
Hoe duur is het ongeveer eigenlijk?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:19

Rescue Remedy is bij de meeste drogisterijen gewoon te krijgen. Wat het kost weet ik niet meer, ik heb het niet zo vaak nodig dat ik geregeld nieuwe moet halen ;)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:52

Ik heb de spray gehaald die was 15 euro, de druppels weet ik niet.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:35

Valiriaan

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 20:22

Ik heb nu die rescue druppels gehaald, maar er staat in dat je steeds 4 moet nemen, maar hoe vaak op een dag? Dat staat er namelijk niet in.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 07:14

Dat moet je zelf even bekijken, je kan nemen als het nodig is.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:02

4 druppels tegelijk was dacht ik de "immediate result" dosering. Als het effect dus ook in korte tijd moet pieken. De normale dosering is 4 druppels in een glas water en deze dan nippend oid innemen.