Huidproblemen in de winter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

montiesmama

Re: Huidproblemen in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:21

de tip der tippen: HELOSAN van de paardendrogist!!
tegen mok bij je paard, maar ook voor jezelf: je gesprongen handen, kloven aan je hielen en als lippenbalsem en ook als 'dagcreme' ; heel dun insmeren en het voelt de hele dag lekker soepel!

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:22

Ja dat is ook een SUPER smeerseltje!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:23

Vaseline lanette helpt erg goed! Is zeg maar de bodylotion variant van vaseline. Volgens mij alleen verkrijgbaar via de huisarts (wordt het nog vergoed ook).

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:53

Als je huid zo droog aanvoelt betekent nog niet dat het schreeuwt om vettigheid. Waarschijnlijk scheeuwt je huid om vocht, dan kun je wel een vettige zalf gaan proberen maar dan sluit je je huid nog meer af. Vet (zoals normale vaseline) sluit ook echt alleen de huid maar af en wordt niet opgenomen en voedt totaal niet. Terwijl je huid gok ik om voeding schreeuwt bij wijze van.

Zoek gewoon een milde reiniging en een hydraterende creme. En smeer deze niet te dik. Vichy normaderm is een beetje gelachtig van structuur en niet extreem voedend. Ik vind zelf sowieso de pure en nature producten van kruidvat wel prima. Voro die prijs zou je dat ook best een kunnen proberen. En misschien is het wel fijn voor je om ´s avonds af te wisselen met een rijkere nachtcreme en/of met een voedend serum?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:55

Rianneke_ schreef:
Bij mij werkt Purol erg goed! ik gebruik de zalf variant maar je hebt ook de vaseline ervan. Ik smeer het ook altijd op mijn lippen ( werkt beter dan alle andere lipbalsems, droogt de huid niet uit!)

Maar zit enorm veel troep in. ;)

Ik zou gewone vaseline gebruiken als ik jou was, vaseline is echt top spul vind ik. :)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:07

Ik heb ook enorm last van jeuk sinds een paar weken, vooral op mijn benen en armen
Het is hartstikke droog en veel rode bultjes. Ik smeer nu zalf wat eigenlijk voor luieruitslag is :+ Maar het helpt wel tegen de jeuk
Ik heb al anderhalf week rode strepen over mijn boven benen van de broek, die plooien :7 , dat zie je nog.
Ik kan mij niet herinneren dat ik dit eerder gehad heb, maar is echt vervelend
Ik lees dit topic even goed door

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:04

Rebeccaa schreef:
Rianneke_ schreef:
Bij mij werkt Purol erg goed! ik gebruik de zalf variant maar je hebt ook de vaseline ervan. Ik smeer het ook altijd op mijn lippen ( werkt beter dan alle andere lipbalsems, droogt de huid niet uit!)

Maar zit enorm veel troep in. ;)

Ik zou gewone vaseline gebruiken als ik jou was, vaseline is echt top spul vind ik. :)

Oh ja ? wat voor troep dan??

Sleipnir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:04

Wat hier goed helpt tegen droge huid en jeuk is de doucheolie van Balneum Hermal. Los te koop bij de drogist. Ellebogen en andere ultradroge plekken smeer ik dan nog in met de huidolie van hetzelfde merk of met een laag Zwitsal bodylotion.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:12

Behalve uitwendig zorg ook dat je inwendig genoeg vocht binnenkrijgt. Ik merk het altijd heel erg als ik niet genoeg drink. Dan krijg ik een schrale en jeukerige huid vooral op mijn benen en armen!

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:58

Loesss schreef:
Kruidvat nature, ook een goede tip! Is deze wel vettig genoeg? Want als het net als neutral niet vbet is werkt het ook weer niet szeg maar...

Overigens is kruidvat echt geen rommel nee, is ook gebleken bij kassa enzo. En weet je ik zweer bij de Sensitive lijn van Solait van het Kruidvat, die werkt ook zo goed voor mij en krijg ik geen last van!

De nachtcreme van Kruidvat nature is best vet en de dagcreme normaal, zodat je er ook make-up overheen kunt doen (anders krijg je zo'n vettig laagje). Dus dat werkt perfect!

Fred_Kroket schreef:
Behalve uitwendig zorg ook dat je inwendig genoeg vocht binnenkrijgt. Ik merk het altijd heel erg als ik niet genoeg drink. Dan krijg ik een schrale en jeukerige huid vooral op mijn benen en armen!

Dit vind ik ook een heel goede opmerking, ik merk het ook als ik te weinig vocht binnenkrijg, meteen een drogere huid! En wat ik ook neem tegen de droge huid is elke dag een capsule visolie met omega 3 of 6.

Ik lees hier ook veel over het gebruik van vaseline en purol, maar hier ben ik zelf geen voorstander van. (Ik heb deze producten zelf ook lange tijd gebruikt, maar kreeg allerlei huidaandoeningen ervan..) Deze producten bevatten namelijk paraffine en wat je huid dan kan krijgen is een zogenaamde 'paraffineverslaving', ik heb het zelf gehad. Mijn huid moest echt 'afkicken' van deze producten met als gevolg een lange tijd met een erg droge huid rondlopen.

stukje over paraffineverslaving:
http://www.heelnatuurlijk.nl/index.php? ... view&id=76