Opgezette buik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nakisha

Re: Opgezette buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:54

Ik zet zelf inderdaad het meeste op na de avondmaaltijd; hierbij éét ik ook weer het meeste... misschien is er een verband?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:57

Volgens de TV reclame bij ons moet je bij een opgeblazen buik Activia met een of andere melkzuur bacterie drinken: geen effect, geld terug (zeggen ze).
Maar of je de reclame moet geloven is weer een ander verhaal. Wie weet kun je het testen :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 22:54

die melkzuur bacterie, bedoel je niet yakult?

Hm, wel leuke reclame, werkt niet, geld terug. Hoe kan je bewijzen dat het bij jou niet werkt?
Ik geloof er nooit zo in, maar misschien is het het proberen waard.
Misschien kan ik op mijn werk wel ontbijten met activia, ipv sneetje brood of mandarijntje ;)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:17

mijn ha raadde mij yakult aan. Het hele gedoe was snel afgelopen!
Span je je buikspieren niet teveel aan (buik inhouden?) daar raakt je buik ook van over de zeik.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:21

Dat yakult werkt bij mij dus absoluut niet, Activia trouwens ook niet, omdat ik lactoseintolerantie heb :+
Kan je trouwens ook nog eens onderzoeken, weet niet of je veel zuivel drinkt/eet?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:52

Imo is activia een grote hoax. Onnatuurlijk prutje.
Eet lekker veel vezels, eet gevarieerd, beweeg genoeg, houd je buik niet in, en houd niet teveel windjes op, haha! Wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 09:14

@ Arianne Buikspieren aanspannen? Misschien ongemerkt, maar ik houd mijn buik niet bewust in hoor! :P Bewegen doe ik genoeg, in de zorg doe je niet anders!

@ Brittol Yakult heb ik ook een tijdje gebruikt, maar ben ermee gestopt omdat het best wel duur was.
Ik eet en drink best wel veel zuivel. Ik drink veel melk, en ik eet eigenlijk altijd alleen kaas op brood, nooit vleeswaren.
Hoe moet je dat onderzoeken lactose intolerantie en wat houd dat precies in?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 09:18

Edit, ik heb het al gelezen, gegoogled.
Daarvoor zou ik dus naar de HA moeten.
De symptomen die ze noemen zijn alleen lastig te herkennen.
buikpijn, krampen, diarree, winderigheid en een opgeblazen gevoel.

Alle symptomen behalve het opgeblazen gevoel, heb ik sowieso ivm Colitis Ulcerosa....

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:21

misschien kun je sochtends goedemorgen proberen, dat drinkontbijt. vult erg goed :j
En toch zou ik even naar de ha gaan, gewoon om alles uit te sluiten...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 09:24

Ook drink ontbijt gaat er bij mij niet in. Dat is veel te geconcentreerd en veel te vullend 's ochtends. Heb 's ochtends geen trek/eerder misselijk. Dan moet ik echt geen troep eten/drinken.

Het topic ging niet over niet-ontbijten trouwens, maar over het opzetten van de buik na het eten van iets minimaals.
Het is niet echt een probleem, dus ik denk dat ik mijn HA er niet mee lastig ga vallen...
Maar bedankt voor je tip.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:05

herkenbaar probleempje!
Ik heb deze klacht ook na het eten en vooral na het avondeten.
Ik kon de knoop van m'n broek op een gegeven moment met geen mogelijkheid meer dicht krijgen en kreeg ook echt zo'n "het-lijkt-wel-zo-maar-ik-ben-niet-zwanger-buik".

Dokter heeft vastgesteld dat ik PDS heb. Ben nu bezig met regelmatiger en gezonder eten en ik moet zeggen, het werkt! Ik eet nu vaker kleine beetjes op een dag en ik eet nu meer vezels, minder vet, drink meer water en geen koolzuurhoudende dranken. Moet oppassen met alcohol, naja het standaard verhaal.. misschien werkt het ook voor jou.. :)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:40

Sizzle schreef:
Volgens de TV reclame bij ons moet je bij een opgeblazen buik Activia met een of andere melkzuur bacterie drinken: geen effect, geld terug (zeggen ze).
Maar of je de reclame moet geloven is weer een ander verhaal. Wie weet kun je het testen :)

Getest vóór de geld-terug acties, helaas... heeft bij mij niets gedaan. ;) Een grote hoax.
Yakult heb ik ook een tijdje gebruikt... smérig. Geen effect.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:44

Ikzelf heb PDS en ben gaan zoeken naar een oplossing.
Toen vond ik dat Pepermuntolie capsules bij PDS en andere darmproblemen erg goed schijnen te helpen.
Ik had ook regelmatig een opgeblazen buik en ben toen bij de apotheek de pepermuntolie capsules van Lamberts gaan halen.
En ik moet zeggen, een wereld van verschil! geen opgeblazen buik meer en krampen enz heb ik ook bijna nooit meer!
Ik slik daarnaast nog 2 vezeltabletjes vd Kruidvat elke ochtend voor het eten, en sindsdien is het helemaal rustig in mijn buik.

Het werkt niet bij iedereen, maar wellicht een idee om te proberen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:55

Nakisha schreef:
Sizzle schreef:

Getest vóór de geld-terug acties, helaas... heeft bij mij niets gedaan. ;) Een grote hoax.
Yakult heb ik ook een tijdje gebruikt... smérig. Geen effect.

haha, was er al een beetje bang voor :D
Ik kan niet goed tegen melkprodukten dus voor mij zou het sowieso geen optie zijn :+

Volgens mij is de volgorde waarin je bepaalde dingen eet wel bepalend voor de gasvorming. Ik zou de TS aanraden eens een dieetiste te vragen naar tips, die hebben voor dat soort dingen geleerd en vinden het ook niet raar dat je zo'n vraag stelt. De HA heeft op dat soort vage verschijnselen doorgeens geen antwoord en dat heeft ie waarschijnlijk ook nooit hoeven leren.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 22:51

De pepermunt olie capsules van Taartje ga ik zeker proberen. Misschien dat het ook de andere klachten (van de colitis zelf!) verhelpt!

Vezeltabletjes ken ik niet, maar het is ook een goede optie, om toch aan voldoende vezels te komen.

Hartelijk dank voor deze tips taartje! En sterkte met PDS, ook dat is geen prettige aandoening...

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:59

itsmi schreef:
De pepermunt olie capsules van Taartje ga ik zeker proberen. Misschien dat het ook de andere klachten (van de colitis zelf!) verhelpt!

Vezeltabletjes ken ik niet, maar het is ook een goede optie, om toch aan voldoende vezels te komen.

Hartelijk dank voor deze tips taartje! En sterkte met PDS, ook dat is geen prettige aandoening...

Hopelijk heb je er wat aan, het schijnt bij 1 op de 2 mensen te helpen, dus is zeker wel de moeite waard.
De vezeltabletjes vind ik zelf ook heel fijn, ik neem er maar 2 ipv 6 per dag en daar heb ik voldoende aan, dus het is denk even uitzoeken wat voor jou evt het beste helpt, ook met de pepermuntolie ik slik er 1 per dag, en heb ik een onrustige buik of voor mijn nachtdienst (dan zijn je darmen ook van slag) neem ik er een extra en dat scheelt enorm!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:12

kan je dat gewoon bij iedere apotheek halen? ga het ook eens proberen. Slik nu duspatal voor me darmen en omeprazol 80 mg voor me maag maar heb vaak nog een opgeblazen gevoel

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:32

Ik heb er soms ook last van na het avondeten. Ene keer meer dan de andere keer. En het ligt er ook bij mij zeker aan wat ik over de dag eet zegmaar. Eet ik gewoon goed in de ochtend(yoghurt of goedemorgen drinkontbijt) en in de middag ook, heb ik er vrij weinig last van. Net zoals vandaag ontbijt ik met 2 plakjes ontbijtkoek en in de middag een bakje vla(kreeg vandaag niks door me keel zowat) heb ik er in da avond wel ineens last van. Afgelopen zomer op kamp eet ik ook een stuk slechter en standaard na het avondeten zette mijn hele buik op en ook super buikpijn. Dus zolang ik goed overdag eet heb ik er 's avonds veel minder tot vrijwel geen last van.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 01:14

ninja2 schreef:
kan je dat gewoon bij iedere apotheek halen? ga het ook eens proberen. Slik nu duspatal voor me darmen en omeprazol 80 mg voor me maag maar heb vaak nog een opgeblazen gevoel

Ja bij de apotheek vragen naar pepermuntoliecapsules van het merk Lamberts.
Ze hadden er hier nog nooit van gehoord, maar stond in de computer.
Ook hebben ze het bij de Tuinen maar die zijn wat minder sterk dan die van Lamberts.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 01:17

Oke dank je heb het idd ook wel vaker gehoord maar ben er nog niet helemaal achter of ik PDS heb me papieren worden doorgestuurd naar een ander ziekenhuis. Ik heb een galblaasoperatie gehad begin van het jaar daarna weer opgenomen weer een ERCP gehad maar de klachten blijven de MDL arts gooit het op PDS maar daar geloof ik pas in als ze verder onderzoek hebben gedaan.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 01:23

ninja2 schreef:
Oke dank je heb het idd ook wel vaker gehoord maar ben er nog niet helemaal achter of ik PDS heb me papieren worden doorgestuurd naar een ander ziekenhuis. Ik heb een galblaasoperatie gehad begin van het jaar daarna weer opgenomen weer een ERCP gehad maar de klachten blijven de MDL arts gooit het op PDS maar daar geloof ik pas in als ze verder onderzoek hebben gedaan.

Wat een gedoe he, toch is het uiteindelijk fijn als het een naam krijgt.
Ik ben nooit officieel onderzocht maar aangezien het in mijn familie veel voorkomt en ik dezelfde klachten heb, kreeg ik het stempel PDS.
Gelukkig werken deze tabletten voor mij en heb ik er niet tot nauwelijks last meer van, want het is echt iets vreselijks!