Genant probleem: bloedende aambeien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:43

Ik ging er laatst ook voor naar de HA maar deze raade me af er iets aan te doen :s

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:44

ts veel succes bij de ha.
ik heb hetzelfde probleem ben benieuwd hoe je onderzoek is als het meevalt dan ga ik ook een afspraak maken,
ik zit soms rare bewegingen te maken als ik groot uit moet,en bij mij bloed het dan ook als een rund,succes morgen.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:52

Geen eigen ervaringen, maar wel een assistent-drogist opleiding gedaan 1,5 jaar terug: je kan Hemoclin of Sperti (beiden cremes)bij de drogisterij halen.
Hemoclin is er ook in een soort van 'spuit' waardoor je beter inwendig kan behandelen. Beiden werken verkoelend en pijnverlichtend.
Maar voor inwendige aambeien hoop ik dat de ha je sneller kan helpen dan smeersels dat doen.

suuszoey

Re: Genant probleem: bloedende aambeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:56

Meid, zet je er even overheen. Heb precies hetzelfde gehad..... Het is even lastig en genant, maar dat ben je zo vergeten als je weer buiten staat. Een bevalling is heftiger !!! Ik had het best erg na de geboorte van de 2e..... Bij mij zijn ze nu weg. Dit is behandeld met zalf.

Laat de ha ernaar kijken : die ziet echt wel ergere dingen....

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:03

Wat ontzettend vervelend... Ik ben ervan overtuigd dat de HA inderdaad een betere optie is, dus goed dat je gaat!
Maar ik werk in de kraamzorg, en vrouwen met aambeien adviseren wij om curanol te bestellen.

Dit kun je gewoon zelf online doen zonder recept, via http://www.curanol.nl . De zalf icm de pilletjes werkt het beste.

Sterkte!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:49

Laat je door verwijzen naar een Proctoloog, die ziet niet anders en heeft 1000 manieren om het ongemak voor jou te verlichten. :)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 18:28

Nou, ik ben geweest hoor...

HA had een feestje (25jr jubileum) dus heel zijn kantoor was versierd met slingers en ballonnen.
Nou, broek uit en even kijken. Kijken bij de HA is dus kijken mét de handjes, niet zonder (voed ik mijn kinderen dan toch verkeerd op??) :( AUW!!
Maar goed, eerst op de rug en toen op zijn hondjes moeten zitten. Nou, ik ging dus echt bijna door de grond van gêne....

Ik blijk dus een behoorlijke fissuur te hebben, dat is een scheur. Die scheur zit vanaf de kringspier tot in de endeldarm.
De HA vond het heel bijzonder dat ik niet helemaal door de grond ging van de pijn. Maar die pijn valt dus wat mij betreft alleszins mee. :? Wel moest dit écht behandeld worden, ik heb 2 soorten zalf meegekregen. Eén nitroglycerinezalf om de boel te genezen, één lidocaïnezalf om te verzachten.
Over 2 weken moet het veel minder zijn en moet ik hem bellen over de stand van zaken.

Al met al dus maar goed dat ik geweest ben!

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:38

Inderdaad maar goed dat je geweest bent!

Kan me voorstellen dat je je gegeneerd voelde.
Vreselijk om zo voor iemand te gaan liggen.
Maar het was voor een goed doel!

Ik hoop dat je snel verlichting ondervind en dat je er snel vanaf bent!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:21

super dat je gegaan bent,
mischien moet ik toch maar een afspraak gaan maken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:53

Ben ik nou de enige die het vreemd vind dat jij het wel raar vindt om naar een dokter te gaan en niet om het op een openbaar forum te plempen waar de hele wereld het kan lezen? }:0
Beterschap iig....

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 07:52

Ik vind dat niet vreemd hoor ;)
De hele wereld kan het dan wel lezen, niet de hele wereld weet wie je bent..

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 08:29

Mirrrriii schreef:
Ik vind dat niet vreemd hoor ;)
De hele wereld kan het dan wel lezen, niet de hele wereld weet wie je bent..

en ze zien het niet :D

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 08:30

ook ;)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:11

Ts, wat goed dat je bent gegaan, hopelijk werken de zalfjes snel!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 13:46

Idd, ik vind een forum een vrij onpersoonlijk/anoniem iets en vandaar dat dat makkelijker wegschrijft.
En daarbij vraag ik het liever híer, dan dat ik op het schoolplein er een gezellig gesprekje over begin.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:40

ja precies.

En daarbij is het makkelijker om er met 'vreemde' mensen over te praten, dan dat je bij de huisarts lichamelijk onderzocht wordt.
Stel dat er een oplossing zou zijn om dat te kunnen voorkomen.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:37

Ja en hier op het forum zijn we allemaal medisch geschoold en wat wij adviseren kan je beter eerst proberen dan de hulp in te roepen van een medisch geschoold iemand....

begrijp me niet verkeerd ik begrijp de schaamte, heb dankzij darmproblemen regelmatig inwendige onderzoeken gehad en nee ik ben er nog steeds geen fan van, evenals uitstrijkjes maken vind ik niet super gezellig.

Maar eerlijk is eerlijk, rond blijven lopen met iets dat pijn doet, ongemak veroorzaakt of bloed....
ga naar ene HA en niet naar bokt, wij zijn maar medisch ongeschoolden en willen het niet op ons geweten hebben je iets aan te praten wat niet waar is.....

en even verstand op 0, of zoek een vrouwelijke arts. Ze hebben ervoor geleerd en zien veel beschamendere dingen dan aambeien....

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:39

Ben ik met je eens.

Maar iemand vroeg waarom de ts dit op bokt had geplaatst, en dan is uiteindelijk schaamte, en de meningen van een paar anderen waarschijnlijk de reden geweest.
Ts vroeg immers, wat denken jullie?

Of je tips van een ander gebruikt, of je liever naar de huisarts gaat, is voor ieder opzich.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 18:27

Mirrriii je hebt helemaal gelijk. Ik heb de adviezen van degenen die hebben gepost ter harte genomen en heb toch de stap naar de HA gemaakt. Dankzij jullie zal er nu hopelijk snel verbetering komen.

Ik wil toch even zeggen dat dit geen welles-nietes topic moet worden met daarin een discussie of iemand zijn/haar medische problemen hier voor moet leggen aan een pannel van leken.
Dit topic heb ik geopend om jullie adviezen en ervaringen te horen en daaruit mijn acties te kunnen plannen.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:09

gelijk heb je ts.

Ben blij dat je wat aan het topic hebt gehad.
En dat het snel mag opknappen natuurlijk!