Laag libido

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:20

ikdoemaarwat schreef:
goed ingespeeld zijn met je partner is dus wel heel belangrijk,vooral dat het echt goed klikt op dat gebied, en je niet eigenlijk maar wat aanrommelt

Ja maar het kan ook zijn dat je gewoon helemaal geen zin hebt dat iemand aan je zit. Gewoon, blijf van me lijf, laat me met rust. :)
Kan zijn dat je daar (en aan je hele lijf) gewoon geen poespas wil.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:23

Suzanne F. schreef:
Ja maar het kan ook zijn dat je gewoon helemaal geen zin hebt dat iemand aan je zit. Gewoon, blijf van me lijf, laat me met rust. :)
Kan zijn dat je daar (en aan je hele lijf) gewoon geen poespas wil.

Dat kan ook natuurlijk

het kan zoveel oorzaken hebben,maar daar kennen wij ts natuurlijk niet goed genoeg voor
we dragen voorbeelden aan die ze in haar gedachte kan laten gaan....

maar totaal geen seks willen vind ik enigzins wat onnatuurlijk en zou ik zeggen, bezoek eens een arts

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:24

ikdoemaarwat schreef:
maar totaal geen seks willen vind ik enigzins wat onnatuurlijk en zou ik zeggen, bezoek eens een arts

Dan ben je niet meteen ziek hoor. :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:27

Suzanne F. schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Dan ben je niet meteen ziek hoor. :D

dat zeg ik niet ;)
dat zijn jouw woorden ;)

ik zeg alleen het woord onnatuurlijk.....
het kan ook geestelijk zitten ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:04

Door stress en slaapgebrek is mijn libido het afgelopen half jaar gezakt tot vriespunt. Nu de stress eindelijk wegvalt, gaat m'n libido ook weer omhoog :o

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 08:51

Onlangs kwam er de vraag op tv; Waar kiest men voor/hoe denken wij, 1x per maand goede sex met alles erop en eraan of dagelijks even vlug?
95% koos voor 1x per maand goeie met alles erop en eraan.

Ik ben dus niet bevooroordeeld :D Maar ben ook wel in voor een vluggertje hoor! ;)
Naar mijn idee is het in het begin van je relatie (1jaar /2jaar)hevig veel, maar wordt toch overal minder (tenzij je nimfomane bent dan)...

Brainless

Re: Laag libido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 08:57

Ik ken ook een stel... zijn lang en gelukkig getrouwd die al jaren geen seks hebben.
Beide zijn daar tevreden mee en daar gaat het volgens mij om.
Zolang jij en je partner tevreden zijn (zowel bij veel als weinig seks).

Wat is daar onnatuurlijk aan?? Juist omdat veel mensen uitgaan van gemiddeld 2x per week is blijkbaar al het andere (van 0 - ??) niet goed/verkeerd/raar enz.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:23

Brainless schreef:
Wat is daar onnatuurlijk aan??.

ik praat ook over de natuur, biologie...
ik ga niet hier een heel verhaal van een A4 neerzetten
maar het zit wel in een mens z'n aard om voort te planten en de bijbehorende gevoelens en lusten
dat werd vroeger op school al geleerd hoor ;)

daarom zei ik onnatuurlijk ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:44

Brainless schreef:
Ik ken ook een stel... zijn lang en gelukkig getrouwd die al jaren geen seks hebben.
Beide zijn daar tevreden mee en daar gaat het volgens mij om.
Zolang jij en je partner tevreden zijn (zowel bij veel als weinig seks).

Wat is daar onnatuurlijk aan?? Juist omdat veel mensen uitgaan van gemiddeld 2x per week is blijkbaar al het andere (van 0 - ??) niet goed/verkeerd/raar enz.

Ligt misschien ook aan de leeftijd, als de al ruim in de 70 zijn vind ik het anders dat wanneer ze in de 30 zijn.
Ik had op een gegeven moment ook geen seks meer met mijn ex, ik had geen behoeft aan gepiel van hem en onze relatie is dus ook stuk gelopen :+

Met mijn vriend nu heb ik regelmatig seks, nou vaak zelfs.
Hij hoeft mij maar een beetje aandacht te geven en de behoeft is er meteen :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:48

@Ikdoemaarwat
Oh zo :+
Tja er zijn ook mensen die geen kinderen willen, dat is tegenwoordig ook niet meer onnatuurlijk.
Biologisch gezien wel, maar gelukkig mag een mens daar zelf over beslissen.

@Pascal
Ze zijn begin 40 en hebben al zeker 10 jaar geen seks gehad.
Gelukkig hebben ze beide daar geen behoefte aan en zijn ze er tevreden mee.
Ze hebben een hele liefdevolle relatie. Ze knuffelen wel, liggen tegen elkaar aan enzo, maar de rest doen ze niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:52

ja geen kinderen wil dat kan, maar dat neemt vaak niet de lusten weg ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:53

Ja ik kan me niet voorstellen dat als je 30 bent geen seks meer hebt, maar goed als hun er tervreden mee zijn... Ik heb er geen last van...

ikdoemaarwat: mijn vriend wil ook geen kinderen, maar we seksen er niet minder om :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:54

Brainless schreef:
@Pascal
Ze hebben een hele liefdevolle relatie. Ze knuffelen wel, liggen tegen elkaar aan enzo, maar de rest doen ze niet.

Afschuwelijk, ik kan me daar echt niets bij voorstellen. Ik heb er nu al moeite mee dat het tussen mij en date niet verder gaat dan handje vasthouden, maar goed, 't joch is iets jonger dan ik _O-

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:00

@brainless; Toch vreemd ,helemaal nóóit geen sex...
En wat dan toen zij verekring kregen??
E als je geen kinderwens hebt dan kun je beter stoppen met gemeenschap (hahahaha, weet je zeker dat je geen baby krijgt) ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:34

Brainless schreef:
@Pascal

Ik zou dat niet kunnen. :n
Geen intimiteit, geen sex, dan dooft toch de passie bij mij. En juist die passie is één van de pijlers van een goede relatie, in mijn ogen en in mijn situtie.
Iedereen is anders, dat blijkt maar weer.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:42

Ik heb nu geen laag libido, maar bij mijn ex echt wel.
Beetje zelfde verhaal als Pascal, het laatste anderhalf jaar misschien maar 2 of 3 keer en meer om hem een plezier te doen.
Er was geen aantrekkingskracht meer geen liefde, het wilde gewoon niet meer.
Nu bij mijn huidige vriend is mijn libido gigantisch hoog een beetje te hoog zelfs.
We hebben inmiddels wel een goede middenweg gevonden.

Geen seks gaat voor mij echt niet werken voor mijn is geen seks hebben een teken van geen intimiteit geen liefde en dat heb ik echt nodig in een relatie.
Niet dat is later nog 5 tot 8 keer in de week seks wil hebben maar toch zeker 1 keer in de 2 weken.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:42

Nou de pil maakte bij mij HEEL veel uit, en dan heb ik het over het type. Ik heb de afgelopen 3 maanden een andere, volgens de apotheek goedkopere pil geslikt waar ik helemaal niet om gevraagd had :( En mijn normaal zo fijne hoge libido hing in de wilgen, helemaal foetsie! Vriend niet blij, ik niet blij, heb het pakje opgemaakt en toen als de wiedeweerga over op mijn oude pil (Lovette). Ben daar nu weer anderhalve week mee bezig en laten we zeggen dat het weer erg vaak gezellig is in de slaapkamer :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:49

Hmm.. Hier ook een laag libido en ik zit er best wel mee..
Alleen als ik mijn stopweek heb schiet hij omhoog. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:55

Ik ben niet aan de pil en mijn libido is... behoorlijk hoog :o

Ik hoop dat ie hoog blijft als ik aan de nuvaring ga...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:03

bij mij gaat ie in de stopweek ook omhoog.. maar dat komt omdat ik het 'sexy' vind als het eigenlijk niet kan :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:09

MarcoBorsato schreef:
Ik ben niet aan de pil en mijn libido is... behoorlijk hoog :o

Ik hoop dat ie hoog blijft als ik aan de nuvaring ga...

Ik gebruik momenteel de nuvaring en als het aan mij lag was 2 keer per dag nog te weinig :o

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:33

Ik denk persoonlijk dat het van nogal wat factoren afhankelijk is inderdaad.. Stress, klik met partner, verstandshouding op liefdesvlak, vertrouwen, (on)zekerheid, zorgen, vermoeidheid, lekker in je vel zitten/niet...

Ik heb persoonlijk nog nooit problemen ondervonden met mijn libido, zelfs met 40 graden koorts hoeft vriendlief geen moeite te doen om mij te overtuigen. Hij zegt wel eens grappend "Nymfomaan!". Mij ontbreekt het echter nog wel eens aan initiatief, puur omdat ik voetbal kijkende mannen verre van aantrekkelijk vind bijvoorbeeld... En nu eenmaal liever met zekerheid een reeds hitsig projectiel aantref dan een suffe dodo die op de bank hangt. Geeft hij echter aan dat ie het wel ziet zitten, dan is verdere aansporing overbodig.

Mijn ervaring met anderen stellen leert toch dat zelfs al heb je minder zin, het heel fijn is dit gewoon ter sprake te brengen, uit te leggen wat je op die 'mindere momenten' wel waardeert en absoluut niet en samen compromissen te sluiten en de oorzaak traceren.
Een stel dat ik ken had lange tijd helemaal geen seks, ik heb me daar eens een beetje tegen aan bemoeid en heb de eenvoudige tip gegeven haar eens uitgebreid te masseren en te stoppen zodra zij aanstalten maakte, en gewoon een gezellige film op te zetten. Buiten haar mede-weten om deed hij dit een paar keer, en voegde hier soms wat elementen aan toe (de 2de keer, fluisterde hij wat lieve woorden.. de 3de keer gaf hij af en toe afwisselend zachte kusjes op haar rug etc.) Op een gegeven moment ontstond bij haar gewoon weer een natuurlijk verlangen van 'meer willen' en kon hij daar op inspelen en toegeven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:38

@Pinda-dipje
Maar "mijn" stel, missen seks niet.
Beide niet. Ik snap als 1 van beide er wel (meer) behoefte aan heeft een massage ed kan helpen.
Maar beide willen geen polonaise aan hun lijf. Hebben ze altijd al gehad.

Ik heb een gezond seks leven, maar ik houd absoluut niet van massage en ander "gedoe" aan mijn lichaam.
Ik wordt daar helemaal kriegel van, kan mij dan juist niet ontspannen en ga mijn ongelofelijk lopen ergeren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:39

wat verstaan jullie met 'laag'?
10 jaar vind wel erg laag... :o
Ik heb ook weleens geen behoefte(en dan vraag ik mij af....als er nu eens een lekker ding naast mij staat,of die behoefte er dan wel in ene is ;) )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:39

Brainless schreef:
@Pinda-dipje
Maar "mijn" stel, missen seks niet.
Beide niet. Ik snap als 1 van beide er wel (meer) behoefte aan heeft een massage ed kan helpen.
Maar beide willen geen polonaise aan hun lijf. Hebben ze altijd al gehad.

Ik heb een gezond seks leven, maar ik houd absoluut niet van massage en ander "gedoe" aan mijn lichaam.
Ik wordt daar helemaal kriegel van, kan mij dan juist niet ontspannen en ga mijn ongelofelijk lopen ergeren.

:D wat grappig...dat heb ik dus ook...