charlotvanre schreef:ik vroeg me af of meer mensen antidepressiva nemen en hoe lang?
omdat ik het nu al bijna twee jaar neem en ben daar eigenlijk niet altijd even gelukkig mee dat ik elke dag medicatie moet nemen. En als ik het vergeet dat ik zéér zware hoofdpijn heb en dergelijke... (maar ik mag nog niet afbouwen van de psychiater)
Vraag me echt af of ik de enigste ben die het al zo lang neemt.
hebben jullie daar ook bijwerkingen van als gewichtstoename en minder zin enzo?
ik ken zo heel snel al 2 mensen die dit nemen, en die zijn er niet gelukkig mee, de ander bouwt nu af, maar de ander heeft zelfs een meer moeten nemen, ze gebruiken t langer dan jou en de gene die nu nog meer heeft heeft er ook veel last van, hij heeft dus het gevoel niks meer te voelen, geen depresie maar daardoor ook geen echte vreugde of liefde ondanks dattie heus wel gek is van zn vriendin, maar dit anders voelt dan hij gewend is. met 2 biertjes krijgt hij al hoofdpijn die avond zelf en als hij het vergeet heeft ook hij een rotdag, hoofdpijn enc. Veel antidepressiva's zijn ook verslavend en hebben eigenlijk alleen tijdelijk en in veel (heus niet alle hoor) gevallen maakt t het achteraf als er gestopt word t alleen maar erger, of veroorzaakt andere dingen.
Mn oma was er de laatste jaren aan verslaafd, verschrikkelijk toen ze niet meer begreep waarom ze niet meer mocht en ze dus ruzie met mn moeder begon te maken..achteraf hebben we zoiets van, hadden we het haar maar gegeven want 3 maanden later was ze er niet meer... Ach ja hoe dan ook, je bent niet de enige hoor 
Het zorgt gewoon ervoor dat het je gevoel afzwakt waardoor je die depressie niet zo voelt of kunt voelen, maar ja daardoor de rest ook, het stompt je af.. en idd doordat je ook minder geniet van de leuke dingen in het leven vergaat je zin bij langdurig gebruik wel vaker. daar heeft die ene ook last van. Hij is ook bijgekomen net als zn vriendin (de gene die nu bijna helemaal gestopt is)