antidepressiva

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:14

Cayenne schreef:
Dagmar_1995 schreef:
Ik zit er ook nog steeds aan. Heb verder geen bijwerkingen. Maar ik flip behoorlijk als ik het n dagje vergeet..
Ahja ik hoop er binnen nu en een jaar toch wel een keer vanaf te zijn..

Wanneer je een dag vergeet flip je al?
Doorgaans duurt het weken voor de stof uit je bloed is, dus dan vraag ik me af welk antidepressiva je slikt :)

Op het moment slik ik Cipramil.
Maar nu moet ik ook eerlijk bekennen dat het behoorlijk tussen mijn oren zit ( dat besef ik eindelijk zelf ;) ). Dit kwam misschien niet helemaal duidelijk over.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:17

Ik heb ook een periode Cipramil gekregen, was niet het geschikte middel voor mij.. Er gebeurde namelijk niets :Y) Ook geen bijwerkingen..
Dus ben na een paar maanden overgezet op m'n huidige AD.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:13

charlotvanre schreef:
pluizebolpum: je hebt gelijk beter dat pilletje dan je helemaal slecht te voelen! voelde je dan beterschap alleen door dat pilletje of ook door intensieve therapie of dergelijke?
Vooral door de pilletjes. Ik heb wel therapie gehad, verschillende soorten zelfs, maar dat sloeg niet echt aan. Het enige wat echt is blijven hangen is hoe je een kokosnoot open krijgt, wat er met snoepspekjes gebeurd als je die in de magnetron douwt en dat er mensen zijn die serieus overstuur raken als ze geen gekookt ei krijgen.

Maar misschien lijkt het alsof je niets voelt? Ik heb zo ook niet het idee dat ik erg veel beter ben met medicatie, totdat ik die medicatie verminder. Dan verdwijn ik weer langzaam in een zwart gat waar ik niet meer in staat ben mijzelf een schop onder het achterwerk te geven.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 22:21

haha pluizebompum _O- !!! heb ook al zo'n intressante therapie achter de rug die ik een jaar en half had heb. die therapie nooit meer!

ik heb één keer verminderd (eigenlijk op eigen initatief, en had heel veel last van de bijwerkingen), dus heb ik het terug genomen.

huisdokter zei me altijd dat dat je scherpe kantjes eraf doet van je gevoelens. Zal wel zeker??

ga het toch maandag eens goed bespreken met psychiater.

Pinacolada

Re: antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:59

Ik heb er geen last van dat alles afgezwakt is, dat hoor je vaak. Kan nog prima janken en lachen :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:38

Ik heb van de week de stap weer gezet om erom te vragen. Vorig jaar heb ik een tijdje paroxetine geslikt, maar daar merkte ik 0,0 van. Mijn toenmalige therapeut heeft toen nooit meer iets gezegd over medicatie, de psychologe daarna ontkende dat ik naast faalangst depressief was, dus ik heb nog anderhalf jaar door lopen sukkelen. Nadat ik hier een keer ben ingestort en een black-out heb gehad ben ik maar naar de GP gegaan en ik heb nu citalopram. Ik hoop echt dat het nu gaat helpen. :=

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 01:44

yep ik slik het ook ;( ik wil er graag vanaf maar ik kan niet zonder slapen. soms vergeet ik het, maar dan slaap ik echt heel onrustig nachtmerries en zo ;(

Ik slik het nu 4 jaar, ik ben er zeker 10 Kilo door aangekomen, ik wil graag stoppen maar mijn huisarts wil mij daarin niet ondersteunen. daar voor moet ik idd weer naar men psygiater. en het is hem nou juist dat ik daar dus absoluut niet meer naar toe wil.

_debke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:00

Ik slik ook citolapram, tegen depressies. En als ik die vergeet is er na twee dagen geen land te bezeilen met me. :o
Ik heb me happypillen echt nodig helaas.......

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 02:20

Hier ook iemand met citalopram, 30 mg. Ik heb al verschillende geslikt, efexor en remerol (of remeron, vergeet elke keer de naam) van de laatste kreeg ik ontzettende suïcidale gedachtes dus daar ben ik mee gestopt. Van de citalopram heb ik weinig bijwerkingen op veel hoofdpijn na. Mn "zin" is nog steeds heel hoog, dus daar ben ik wel blij om.

Ik loop ook bij 2 psychiaters, 1 voor acute depressie na mijn bevalling 5 maanden geleden en 1 voor mijn ernstige ptss.

Die euforische stemmingen heb ik nog steeds wel, maar ik kan ook nog steeds in ene omslaan naar heel erg depri. Dus ik moet maar even overleggen of deze wel goed is voor me. De laatste keer dat ik het slikte werkte het wel goed.

Ik moet dinsdag weer naar trauma, dan moet ik aangeven wat voor behandeling ik wil. Pfff ik zou dat echt nooit weten, zij moeten me toch behandelen, hoe weet ik nou wat het beste voor me is. Ik ben iemand die amper weet wat ze aan moet trekken omdat het me niet boeit, hoe moet ik dan een therapie uitkiezen??

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 03:43

charlotvanre schreef:
ik vroeg me af of meer mensen antidepressiva nemen en hoe lang?

omdat ik het nu al bijna twee jaar neem en ben daar eigenlijk niet altijd even gelukkig mee dat ik elke dag medicatie moet nemen. En als ik het vergeet dat ik zéér zware hoofdpijn heb en dergelijke... (maar ik mag nog niet afbouwen van de psychiater)
Vraag me echt af of ik de enigste ben die het al zo lang neemt.

hebben jullie daar ook bijwerkingen van als gewichtstoename en minder zin enzo?

ik ken zo heel snel al 2 mensen die dit nemen, en die zijn er niet gelukkig mee, de ander bouwt nu af, maar de ander heeft zelfs een meer moeten nemen, ze gebruiken t langer dan jou en de gene die nu nog meer heeft heeft er ook veel last van, hij heeft dus het gevoel niks meer te voelen, geen depresie maar daardoor ook geen echte vreugde of liefde ondanks dattie heus wel gek is van zn vriendin, maar dit anders voelt dan hij gewend is. met 2 biertjes krijgt hij al hoofdpijn die avond zelf en als hij het vergeet heeft ook hij een rotdag, hoofdpijn enc. Veel antidepressiva's zijn ook verslavend en hebben eigenlijk alleen tijdelijk en in veel (heus niet alle hoor) gevallen maakt t het achteraf als er gestopt word t alleen maar erger, of veroorzaakt andere dingen.

Mn oma was er de laatste jaren aan verslaafd, verschrikkelijk toen ze niet meer begreep waarom ze niet meer mocht en ze dus ruzie met mn moeder begon te maken..achteraf hebben we zoiets van, hadden we het haar maar gegeven want 3 maanden later was ze er niet meer... Ach ja hoe dan ook, je bent niet de enige hoor ;)

Het zorgt gewoon ervoor dat het je gevoel afzwakt waardoor je die depressie niet zo voelt of kunt voelen, maar ja daardoor de rest ook, het stompt je af.. en idd doordat je ook minder geniet van de leuke dingen in het leven vergaat je zin bij langdurig gebruik wel vaker. daar heeft die ene ook last van. Hij is ook bijgekomen net als zn vriendin (de gene die nu bijna helemaal gestopt is)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 10:39

ik kan me ook wel nog steeds euforisch voelen, en depri. maar op dat vlak van verliefd worden en zo, lukt dat niet meer zo goed. voel het ook zo niet.
ik kom ook nog steeds in dissociaties, en gedachten dat ik er niet meer wil zijn. al ben ik wel door mijn nieuwe therapie veel stabieler.

10 kilo herken ik helaas.. kon in een jaar tijd in geen enkele jeans meer.... hoop dat dat er nog afraakt!

ik ben benieuwd wat mijn psychiater morgen over mijn medicatie gaat zeggen, is de tweede keer dat ik die ga zien (die zit gewoon bij een kliniek en ik moet daar ook naar toe)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 11:38

Ik schrik er wel een beetje van dat er een aantal mensen zijn die na een uur al beginnen te trillen wanneer ze te laat zijn met medicijnen innemen. Dat zijn toch wel verslavingsverschijnselen en daar moet je niet te licht over denken.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:15

Cayenne schreef:
Ik schrik er wel een beetje van dat er een aantal mensen zijn die na een uur al beginnen te trillen wanneer ze te laat zijn met medicijnen innemen. Dat zijn toch wel verslavingsverschijnselen en daar moet je niet te licht over denken.

Ik begin dan niet te trillen maar ik ben wel degelijk verslaaft schijnt. ik kan werkelijk niet slapen zonder mijn 200 mg Seroquel.
Ik heb wel geprobeerd zelf te stoppen met die troep. steeds een kwart eraf halen na een aantal maanden.! uiteindelijk zat ik op 100 mg, toen brak de wintertijd aan, en was er geen land meer te bezeilen met me, slapen deed ik niet meer. kon hele nachten wakker blijven zonder ook maar moe te worden.
toen ben ik maar weer opgebouwd naar 200 mg en daar doe ik het weer redelijk op.
ik denk dat het ook te maken heeft met een winter depressie. :+

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:21

Ik heb 2,5jaar anti-depressiva geslikt, en ben er toen mee gestopt, omdat ik geen medicijnen meer wou.
Zit nu in een gesloten kliniek, en nu wordt het gegeven met dwangmedicatie.....

Ik voel me er alsnog niet beter door.:(

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:23

Cayenne; ik ben me er van bewust dat ik inderdaad 'verslaafd' ben aan het middel. Ik krijg er psychisch nog niet eens zulke last van als ik iets te lang wacht, maar vooral lichamelijk. Ik mag ook never nooit zonder advies van een arts/psychiater gaan afbouwen. Met het opbouwen van dit medicijn, ben ik een week héél ziek geweest, ik vrees dat als ik moet afbouwen, ik weer heel ziek word.
Maar ik slik het niet voor m'n lol, ik heb het nodig. Regelmatig worden er ook bloedonderzoeken gedaan nav dit medicijn.. Alles staat dus onder strenge controle :)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:23

gabjj8 schreef:
Ik heb 2,5jaar anti-depressiva geslikt, en ben er toen mee gestopt, omdat ik geen medicijnen meer wou.
Zit nu in een gesloten kliniek, en nu wordt het gegeven met dwangmedicatie.....

Ik voel me er alsnog niet beter door.:(

gatsie! ;( sterkte ermee Y;(

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:55

Ossie96 schreef:
Hoorde btw van m'n moeder dat volgend jaar de ad niet meer vergoedt zal worden door de zorgverzekeraar mits je een hele goede rede hebt ofzo? En spanningshoofdpijn zou hier waarschijnlijk niet onder vallen. Hebben jullie hier enig idee van?

Ik heb pas de OHRA deze vraag gesteld. Gaat toch niet door, blijft vergoed worden.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:57

Ik slik trouwens al zo´n 4 jaar en ga volgend jaar afbouwen.
Ik slik 5 mg voor een angststoornis.

Ben wel vaak misselijk en heb vaak last van mijn maag. Ben niet aangekomen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:57

Haagsemeid schreef:
Ik slik 5 ml Seroxat voor een angststoornis.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:02

Haagsemeid schreef:
Ossie96 schreef:
Hoorde btw van m'n moeder dat volgend jaar de ad niet meer vergoedt zal worden door de zorgverzekeraar mits je een hele goede rede hebt ofzo? En spanningshoofdpijn zou hier waarschijnlijk niet onder vallen. Hebben jullie hier enig idee van?

Ik heb pas de OHRA deze vraag gesteld. Gaat toch niet door, blijft vergoed worden.

Gelukkig!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:37

Haagsemeid schreef:
Haagsemeid schreef:
Ik slik 5 ml Seroxat voor een angststoornis.

maar je slikt ook maar heel weinig dan he! ik slik 200 mg :+

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:53

Ik heb het 4 jaar geslikt en binnen een paar weken al afgebouwd maar heb nog steeds af en toe last van de afkickverschijnselen zoals hartkloppingen en angstaanvallen..
Het is echt een drugs! Je moet er echt van afkicken.

Hoorde later van een paar mensen dat je anti-depressiva maar een jaar mag gebruiken..?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:57

Sommigen hebben het hun hele leven nodig. Maar als het maar enigszins verantwoord is om te stoppen, is dat natuurlijk het beste!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:59

Ik slik nu een jaar mirtazepine 30 mg. Heb nog iedere bijwerkingen. Onrustige benen en armen. En zenuw scheuten. Ben ook nog meer aangekomen. Terwijl dat ik gezonder, en beter eet!

Het heeft niet kunnen voorkomen dat ik in april in een depressie ben geraakt! Maar zit er nu aan te denken om er mee te stoppen. Voor mij gevoel helpt het niet waar voor het moeten helpen. (zit overigens nu erg goed in m'n vel) Ik gebruik nu mirtazepine in combinatie met een paratecamol, zodat ik goed in slaap kan komen.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:26

ik heb ook Anti Depressieva en al best lang!!
denk al wel 10jaar ofzo...
begonnen met prozax en daarna nog cipramil en citalopram gehad...
nu heb ik sinds anderhalf jaar Lexapro en die werkt best goed!!
kan nu eindelijk weer omgaan met paniek aanvallen en 2 halve dagen aan het werk!!
eerst 4 halve dagen gedaan maar nu ik samen woon lukt me dat helaas niet...
bijwerkingen merk ik niet echt alleen dikker geworden en zin in "het" is ook niet zo als het hoord na mijn idee maar ben daa nog niet 10 jaar actief in dus heb geen vergelijking haha!!