Reactie op diclofenac 50mg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:48

Jup genoeg zooi voor m'n maag erbij (ook omdat ik nog andere medicijnen slik), omeprazol 2x 40 mg, Maalox en Antagel.. Maag wordt goed in de gaten gehouden ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:49

Mijn zusje is hartstikke allergisch voor Diclo geworden terwijl ze't al heel lang slikte.
De eerste keer dat ze wat merkte aan bijwerkingen kreeg ze ook wat vage klachten, de tweede keer zwol ze wat op en kreeg ze jeuk en de derde keer was die reactie zo heftig dat ze accuut naar de Eerste Hulp gegaan zijn, ze zwol heel erg op maar ook 'van binnen' dus, kreeg het benauwd en ze kreeg helemaal een rode huid en heel erge jeuk. Ze heeft eerst onder de koude douche gestaan maar toen dat niet hielp toch naar de EH. Nu mag ze't dus absoluut niet meer hebben want de volgende keer kan de reactie nog heftiger zijn, het bouwt zich op zeg maar.
Ik zou de bijwerkingen dus even HEEL goed in de gaten houden, des noods even opschrijven en mocht het de volgende keer dat je't neemt heftiger/meer bijwerkingen/andere bijwerkingen zijn dan zou ik toch eerst even contact met je huisarts opnemen voor je het weer gebruikt.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:50

Bij mij werkt het hoofdpijn verlagend, maar meer ook niet.
Ooit heb ik mijn broertje er 1 gevoerd omdat hij met een dubbel geklapte enkel zat.
Hij heeft 2 dagen geslapen :z :=

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:50

hihi,
ik heb dan wel andere pijnstillers,
Naproxen, en heb alleen als ik te weinig
eet gek/zie de meest rare dingen:S
bij normaal eten is er niks loos!
dus probeer iets meer te eten:P
mischien helpt het!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 21:52

Geen maagbeschermer hier, maar ook geen voorschrift voor dagelijks innemen! :)
alleen wanneer ik hoofdpijn heb :) (nou was dat de afgelopen 2,5 maand wel bijna dagelijks :+ )

Ik ben benieuwd hoe ik me morgen voel, als dan de hoofdpijn terug is en het garnalengevoel weg ga ik gillen :+

@francis; eek.. :oo
ik zal het tegen vriendje zeggen wanneer ik er weer een zou pakken, vooral omdat ik zo heerlijk ervan sliep, dat ie mij 'sochtends in elk geval wakker moet maken :=

@barvrouwke; die voelde z'n enkel ook niet dus _O-

@sietara; dat is het probleem niet geweest, ik heb namelijk de eetlust van een bootwerker := (boterhammen, tussendoortjes, soepje, bord vol avondeten en een peer :) ) en vandaag ook genoeg en goed gegeten..

Ra_chel

Re: Reactie op diclofenac 50mg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:54

ik reageer nauwelijks op diclofenac (heb het langere tijd veelvuldig geslikt en dan wordt je ongevoelig)
maar manlief is na een half tabletje ook vergelijkbaar met een garnaal, maar dan wel een garnaal in winterslaap!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:56

Ik had het toen ik mijn rug gekneusd had kon 4 dagen zeker gewoon slapen en werd alleen wakker om te eten en naar de wc te gaan.. vriendin van mij kreeg 100 mg voor nierstenen en nierbekken ontsteking die liep zo stoned als een garnaal en dronken als wat op school van die dingen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:58

@Naaltje: Ik weet niet in welke dosering mijn zusje het nam hoor, ze heeft fibro en artrose dus wel meer dan alleen tegen 'een hoofdpijn' zeg maar ;) Maar 't is maar even een 'heads up' dat je bijwerkingen wel een beetje serieus moet nemen.

@Rachel: 't Hoeft dus niet dat je ongevoelig wordt na langdurig gebruik, je kunt er ook juist overgevoelig voor worden... Elk lijf reageert anders...

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:05

@ francis ; dat ben ik met je eens hoor.

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:09

100 mg wie heeft dat voorgeschreven????

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:16

jetla schreef:

Hele normale dosering hoor bij heftige pijn 2 x daags 100mg diclofenac retard.
Maagbeschermer is wel prettig is deze dosering langere tijd nodig is.

Groetjes Genja

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:16

genja schreef:
jetla schreef:

Hele normale dosering hoor bij heftige pijn 2 x daags 100mg diclofenac retard.
Maagbeschermer is wel prettig als deze dosering langere tijd nodig is.

Groetjes Genja

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:19

mmmnou vind ik niet.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:24

Van diclofenac ga ik ook behoorlijk spacen en ik word er kotsmisselijk van. Na m'n keizersnee kreeg ik het, althans er werd me niet verteld wat ik kreeg totdat ik het vroeg omdat ik zo beroerd werd. Toen ging ik aan de morfine, maar werd daar ook erg moe en suf van. Uiteindelijk diclofenac als zetpil gekregen, die werkte super en werd er niet beroerd van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:38

jetla schreef:

de huisarts... :P
galstenen, en een kinderarts en een huisarts die er niet uitkwamen of ik wel of niet geopereerd ging worden waardoor het allemaal beetje lang geduurd heeft... erg pijnlijk :P

heb overigens nooit maagbeschermers gekregen, 't waren sowieso zetpillen :o en nooit last gehad van mijn maag opzich...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:04

Ik merk eigenlijk ook niet veel als ik diclofinac 50 mg slik. Ik gebruikte wel altijd maagbeschermers.(oja slik al dagelijks 80 mg omeprazol)
Nu gebruik ik altijd zetpillen 100 mg en ook daar komt de pijn nog doorheen. Het enigste waar ik wel duf van word is als ze op de spoedpost een spuit diclofinac zetten. OOOO zalig dan gewoon haha en slapen als een os dan

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:05

jetla schreef:
mmmnou vind ik niet.

waarom is dat niet normaal?
Hier mag je er maar 2 van per dag van 50 mg 4 dus je krijgt dezelfde dosis binnen. Hier ook voorgescheven door de spoedpost en me eigen HA

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:10

Ik heb ook ooit diclofinac voorgeschreven gekregen voor rugpijn geloof ik. Als ik z'n ding in nam (en ik moest er 3 of 4 per dag) dan was ik een half uur later gewoon compleet onder zeil :Z. Echt erg was dat toen.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:33

Dinges11 schreef:
Ik heb ook ooit diclofinac voorgeschreven gekregen voor rugpijn geloof ik. Als ik z'n ding in nam (en ik moest er 3 of 4 per dag) dan was ik een half uur later gewoon compleet onder zeil :Z. Echt erg was dat toen.

heerlijk toch ben je van de pijn af effe. Zou willen dat het zo goed werkte bij mij. Het enigste wat hier werkt is morfine zetpillen en spuiten in me bil/been

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:38

ninja2 schreef:
heerlijk toch ben je van de pijn af effe. Zou willen dat het zo goed werkte bij mij. Het enigste wat hier werkt is morfine zetpillen en spuiten in me bil/been
ik functioneerde helemaal niet meer want ik moest wel gewoon werken en naar school en dat ging niet meer.

rOmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:41

Misschien lagere dossis proberen per keer?
En anders overstappen op andere pijnstillende medicatie? Ik geloof dat diclofenac vooral ontstekingsremmd is en maar kort gebruikt mag worden...

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:57

Toen ik ze tijden geleden voor het eerst gebruikte was ik ook zo stoned als een garnaal en slapen.....!!!
Ik heb ze een tijd wat minder hoeven te nemen, maar de laatste weken zit ik op 150/200 mg per dag en ja, suf en slaperig ben ik er wel van, maar niet meer stoned en het houdt de pijn wat tegen om redelijk te kunnen functioneren.
Ik gebruik ze i.v.m. fibromyalgie en zo nodig ook voor de rugpijn die helaas ook zo nu en dan weer aanwezig is.
Eerlijk gezegd zou ik momenteel niet weten hoe ik het zonder zou moeten redden (alleen op de dagen dat ik vrij ben, probeer ik zonder of minder).
Laatst bijgewerkt door iejoor62 op 11-12-10 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:59

Wat ben ik blij dat ik netrgens last van heb, wanneer ik ze slik.
Ik slik ze dan wel onregelmatig.
Maar kan zo ineens 4-5 tabletten per dagen nemen en nergens last van hebben.
Gelukkig.

Maar zal dit wel doorgeven aan de neuroloog dat je deze bijwerkingen hebt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:17

Ik slik (al twee jaar) twee maal daags Arthotec 75. Dat is Diclofenac met maagvliesbeschermer. Ik word daar helemaal niet stoned van, maar dat komt misschien omdat ik eerder op de Tramadol zat, en daar wel stoned van werd. Ik rijd geen auto, want ik ben toch bang dat het mijn rijvaardigheid beïnvloedt, en met mijn enkel kan ik het toch ook niet. Op mijn bijsluiter staan zo veel bijwerkingen, dat je het bijna niet wilt nemen, maar als je naar de bijsluiter van een aspirine kijkt, zie je die ook. Sterkte in ieder geval!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:19

Bijsluiters moet je eigenlijk amper lezen. Je lsikt iets tegen hoofdpijn, maar de bijwerking is hoofdpijn en dat soort dingen hahaha

Ik rij trouwens wel gewoon met de diclofenac 50 mg.
Maar misschien ook omfdat ik en mijn lijf er al aan gewent zijn na een paar jaar