Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rhodos schreef:Ik vind het nogal wat om bijvoorbaad iemands professionaliteit in twijfel te trekken zonder dat de arts ook maar iets heeft gedaan. Ik snap best dat je niet tevreden bent over de reactie toen je je probleem voorlegde maar dan nog.
Rhodos schreef:Ik vind het nogal wat om bijvoorbaad iemands professionaliteit in twijfel te trekken zonder dat de arts ook maar iets heeft gedaan. Ik snap best dat je niet tevreden bent over de reactie toen je je probleem voorlegde maar dan nog.
Lijkt mij geen probleem
Vienna2007 schreef:Je kan er vanuit gaan dat een dokter zich niet verheerlijkt op jouw lichaam, gezien ze elke dag wel honderden patienten naakt en op ongemakkelijk situaties krijgen.
Bovendien bij de rontgen kan hij je altijd naakt zien, want rontgen kan niet alleen gemaakt worden.
Probeer je verstand voor die paar minuutjes op 0 te zetten, en ergens anders aan te denken. Het is voorbij voordat je er erg in hebt.
Frozenstar schreef:Het was een opname van mijn onderrug.. had niet gedacht dat ik mijn broek en BH uit moest doen, vandaar ook dat ik het niet heb aangegeven. Ik kan me redelijk over heen zetten tot BH aan toe, maar ik kleed me bij mijn eigen vriend nog niet zo uit. Laat staat een vreemde man die me zo aan staat te staren.
Wendy schreef:Rhodos schreef:Ik vind het nogal wat om bijvoorbaad iemands professionaliteit in twijfel te trekken zonder dat de arts ook maar iets heeft gedaan. Ik snap best dat je niet tevreden bent over de reactie toen je je probleem voorlegde maar dan nog.
Ik verbaas me echt over jouw reactie heel eerlijk gezegd.
We zijn de tijd dat de patient braaf deed omdat de arts alleswetend is toch al lang voorbij? Volgens mij is het zelfs zo dat we als consument/patient aangespoord worden om vooral kritisch en assertief te zijn.
Dus waarom zou je geen kritische vragen mogen stellen over iemands professionaliteit? Waarom mag je niet twijfelen op basis van hoe iemand zich opstelt?
Wendy schreef:Dus waarom zou je geen kritische vragen mogen stellen over iemands professionaliteit? Waarom mag je niet twijfelen op basis van hoe iemand zich opstelt?
Rhodos schreef:TS twijfelt al voordat er iets is gebeurd. Natuurlijk had deze arts zich 'netter' kunnen opstellen maar of ik het nu onder 'privacyrechten' moet scharen.. Ik sluit me aan bij de post van Vienna2007.

Wendy schreef:Maar, dit zegt iets over hun professionele uitingen maar niets over het al dan niet correct uitvoeren van hun vak en al helemaal niets over hun intenties.Imo gebeuren er dingen vanaf het moment dat je binnenkomt. Hoe iemand zich opstelt is daar onderdeel van. Lichaamstaal is zoveel belangrijker dan gesproken taal.
Rhodos schreef:Dus als ik het omdraai, Wendy, dan twijfel je bij een ieder aan hun professionaliteit of vertrouwen? Tenzij ze hebben bewezen professioneel te zijn? Dat is toch de omgekeerde wereld? Dan kan geen bedrijf geen mens meer aannemen.
Tenzij er dingen zijn waaruit blijkt dat iemand professioneel is.Citaat:Ik geef je helemaal gelijk wat betreftWendy schreef:Maar, dit zegt iets over hun professionele uitingen maar niets over het al dan niet correct uitvoeren van hun vak en al helemaal niets over hun intenties.Imo gebeuren er dingen vanaf het moment dat je binnenkomt. Hoe iemand zich opstelt is daar onderdeel van. Lichaamstaal is zoveel belangrijker dan gesproken taal.
maaikemuis schreef:Dan iets uit mijn eigen beroepssituatie. Ik ben OK-assistent en heb het meegemaakt dat in de dienst er een probleem ontstond met 1 van mijn mannelijke collega's. We hadden een keizersnede en mevrouw wilde niet dat daar een man bij aanwezig was. Helaas kon en kan dit niet gehonoreerd worden aangezien je niet zomaar mensen van de werkvloer af kunt halen. Goede zorg is in dat geval niet meer gegarandeerd (ik kan niet werken zonder collega). Helaas zitten ziekenhuizen nu niet zo ruim in het personeel.
Als zorgverlener heb je te maken met de gedragscodes die gelden voor de gezondheidszorg in Nederland, daar leg je een eed voor af. Derhalve heeft deze man helemaal niets verkeerds gedaan, sterker nog, hij heeft zich opgesteld in de bedieningsruimte van de kamer (wat ik zo uit je verhaal kan opmaken). Helaas voor jou houdt het maken van een rugfoto in dat je idd zonder BH op de foto moet en dat het voor een rontgenlaborant van wezenlijk belang is om naar je te kijken zodat er in 1 keer een goede foto gemaakt kan worden. Ik denk dan ook dat het uitermate lastig zal blijken om hier een klacht over in te dienen, er is immers niets gebeurd.