baby met schisis (lipsleet)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: baby met schisis (lipsleet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:53

er zit dus geen verschil tussen shisis en hazenlip. zelfde alleen een ander woord ervoor. vind hazenlip ook heel spottend overkomen. ben geen knien en zal dat nooit wezen ook :P

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:58

Ik hoop dat jullie vandaag een beetje goed nieuws hebben gekregen :(:)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:13

Bij een vriendin van mij werd ook een schisis geconstaeerd bij de 20 weken echo van haar ongeboren zoontje. Hij is ook geboren met een dubbele schisis, gehemeltespleet. Echt helemaal ook. Hij is al een aantal keer geopereerd. Hij was een paar maanden toen zijn lip gesloten werd. Dat ging dus erg mis en vervolgens moest hij nog 2x onder het mes omdat de hechtingen niet bleven zitten. Uiteindelijk zijn ze naar Nijmegen gegaan. Hij heeft ook een operatie gehad dat een gedeelte van zijn gehemelte is gesloten (het zachte deel geloof ik). de rest doen ze over een paar jaar. Hij is wel heel vaak ziek en verkouden. Heeft ook buisjes gekregen, omdat hij heel slecht hoorde. Door de vele AB-kuren zijn de tandjes aangetast en een paar maanden geleden hebben ze bijna alle tandjes getrokken (hij is nu 4). Zijn gebit was heel slecht, vol ontstekingen en gaatjes. Dus nu is het wachten op zijn grote tanden (zeg maar). Ook heeft hij al heel wat logopedie lessen gevolgd omdat hij ook heel slecht praatte. Hij zit sinds dit schooljaar in groep 1 en nu gaat het praten ook redelijk. Je kan het nog wel heel goed zien hoor, hij heeft echt zo'n platte boksersneus. Verder is het jochie superaktief en mankeert verder niets. Over een paar jaar willen ze zijn neus en lippen door de plastisch chirurg laten verfraaien. Gelukkig valt het wel mee, maar het is toch schrikken als je zo'n bericht krijgt. Zij heeft ook een aantal dagen nodig gehad om aan het idee te wennen. Toen hij was geboren viel het uiterlijk (gelukkig) erg mee. Ik wist niet wat ik me er bij voor moest stellen. Hij kon gelukkig vrij snel uit een gewone speen drinken. Als ze verder maar gezond zijn, maar het is wel een heleboel gedokter hoor. Ik wens jullie heel veel sterkte met alles en hoop dat de uitslag goed is. O ja, mijn vriendin en man hadden bij het geboortekaartje een fotootje gedaan van de kleine man, zodat iedereen kon zien hoe hij eruit zag.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:20

ik hoop dat het vandaag mee viel voor je!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:27

pf wat een schrik! sterkte :(:)

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:31

Ja, jeetje wat heftig joh. Ik hoop ook voor je dat er vandaag geen nieuwe schokkende dingen bij zijn gekomen. Altijd intensief zo'n dag.
Heel veel sterkte in ieder geval, met alles wat nog op jullie pad gaat komen.

Ik wilde wel even zeggen dat ik het heel erg leuk vind dat er ook zoveel reacties zijn van mensen die zeggen dat het wel te behappen is. Natuurlijk wens je het niet, maar het beurde mij wel iets op toen ik de reacties van sommige van jullie las. Lief meiden. Zo kan bokt ook, zo hoort het, fijn!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:39

TS allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Wat een schrik kregen jullie bij de echo, ik hoop dat de uitslag van de punctie vandaag mee is gevallen en wens jullie drietjes het beste toe!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 05:54

Ik ben ook erg benieuwd of je ons goed nieuws te melden hebt (o wat hoop ik dat!)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 06:03

Ik ben geboren met hazelip en schisis. Ben er 9x aan geopereerd. Ik had ook een platte neus. En ik heb ook nog steeds een gaatje in mijn gehemelte.

Onderstaande foto's ben ik als baby met schisis, kunnen misschien schokkend zijn vandaar de linkjes...

http://img72.imageshack.us/img72/7922/ikhazelip.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/4791/ikhazelip2.jpg
http://img810.imageshack.us/img810/1329/ikhazelip1.jpg

Ik heb nog steeds de littekens ervan (en niet alleen zichtbaar) en ik ben ook nog steeds niet tevreden over hoe het er nu uitziet. Mijn bovenlip is te dun en de operatie die dat zou verhelpen is toendertijd mislukt. (vind ik)
Ik was 3 maanden bij mijn eerste operatie en 19 bij mijn laatste. Dat is dus alweer bijna 10 jaar geleden. (damn wat gaat de tijd snel)

TS: sterkte de komende tijd!

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 06:32

Wat een naar bericht!
Ik hoop dat de voorlopige uitslag gisteren meeviel

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 06:51

Een naar bericht voor jullie zeg,hoop ook dat de uitslag meeviel.

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 17:07

Maandag hebben ze ons verteld dat de voorlopige resultaten er nog niet waren. Dat zou ten vroegste op dinsdag (vandaag) zijn.
Vandaag hebben ze ons gebeld met de mededeling dat de resultaten er nog steeds niet zijn. Er zou een achterstand zijn in het labo. Dus de resultaten gaan ten vroegste voor morgen zijn.

dus we hopen er nu op dat we morgen eindelijk meer weten, dat het wachten voorbij is; want die spanning is natuurlijk ook niet goed voor het kindje.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:13

Oh jee, ze houden het wel heel spannend zo voor jullie :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:17

Jee die foto's Bel! Ik wist dit niet eens van je... is wel heel netjes geworden nu!
Ze kunnen dus operatief best veel doen.

Tinkaforever, spannend! Ik hoop op goed nieuws!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:52

Jeetje wat vervelend zeg dat dat allemaal zo lang moet duren, de tijd gaat al zo langzaam in jullie geval en dat je dan weer steeds een dag langer op de uitslagen moet wachten, heel veel sterkte!!

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 09:43

We hebben gelukkig gisteren goed nieuws gekregen. De voorlopige resultaten zijn normaal.
Nu moeten we enkel wachten tot 28/12 op de definitieve resultaten. Maar hier worden geen problemen meer verwacht.
Het kindje zou alvast niet lijden aan 1 van de grotere (bekendere) syndromen, zoals trisomie 8, 18 of 23 en ook niet aan het syndroom van down.
Dus voorlopig zijn we iets meer gerust gesteld

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:03

Wat fijn!
Is idd een geruststelling. Nu hopen dat alles vlot en spoedig verloopt! :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:13

Zooooo gefeliciteerd, wat een goed nieuws zeg!!
Ga nou maar lekker genieten van je zwangerschap, super!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:34

Goed nieuws! :)
En idd, geniet van je zwangerschap.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:48

Zo, dat is even heftig nieuws. Gelukkig lijken de onderzoeken er tot nu toe niet op te wijzen dat er nog andere dingen (syndromen) aan de hand zijn. Fijn dat je zo snel door bent verwezen naar een ander ziekenhuis en een schisisteam. Zij kunnen jullie helpen bij het voorbereiden op de geboorte en de tijd erna, want er komen natuurlijk een hoop vragen boven (hoe zit het met de voeding, borst of fles, wanneer wordt er geopereerd etc).

Hopelijk zijn de definitieve uitslagen straks ook goed en kunnen jullie weer een beetje genieten van de zwangerschap.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:00

tinkaforever schreef:
We hebben gelukkig gisteren goed nieuws gekregen. De voorlopige resultaten zijn normaal.
Nu moeten we enkel wachten tot 28/12 op de definitieve resultaten. Maar hier worden geen problemen meer verwacht.
Het kindje zou alvast niet lijden aan 1 van de grotere (bekendere) syndromen, zoals trisomie 8, 18 of 23 en ook niet aan het syndroom van down.
Dus voorlopig zijn we iets meer gerust gesteld

Dat is fijn om te horen! En nu genieten!