Geen vast voedsel, wel gemixt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chiaraa_

Re: Geen vast voedsel, wel gemixt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 10:02

Hm.. bij mij komt het eigenlijk heel hard over.
Klinkt meer bot, voor me..
het is gewoon erg hard.. of denk ik daar alleen zo over?

Maandag ga ik weer naar de dokter, dan ga ik dit ook aanhalen bij haar.
want vertrouw haar wel. :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:09

Val je niet flauw, als je 3 dagen op 1 mandarijn leeft?
Volgens mij moet je je dan heel slap voelen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:17

Lieve TS, misschien komt die post hard over. Maar besef goed dat er wel een grote kern van waarheid in zit. Wat jij op dit moment doet is helemaal niet goed voor jouw lichaam. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je met jouw huisarts hierover gaat praten. Want jij ziet jouzelf niet als mager, ikke wel. En jouw eetpatroon is echt niet goed. Als jij nu al een te lage bloeddruk hebt. Je pleegt zo wel roofbouw op jouw lichaam. En dat moet nog jaaaaaaaaren mee.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:20

Dit is een voorbode van een eetstoornis, dat is je nu wel duidelijk gemaakt.
Ben blij te horen dat je maandag dit met je huisarts gaat bespreken, maar volgens mij is dit ook niet goed voor je tanden, die heb je niet voor niks :Y) Gebruik ze! ;)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:21

Sorry dat ik het misschien zeg, maar heb je geen Anorexia.
Meid je hebt echt hulp nodig want dit kan zo niet.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:28

Ik wordt op dit moment bestraald (mijn gehemelte). Ik ben dol op vast eten...maar ik heb zoveel pijn dan eten en drinken echt een hel is.

Ik krijg op dit moment het volgende met moeite nog een beetje nar binnen... havermout, optimel drink, joghurt, flesjes astronautenvoeding (Nutricia), geprakte groente....

Maar ik begrijp jouw reden niet helemaal....hopelijk ga je hier snel achteraan, want je breekt nu je lichaam en spieren af. Ik zou dan ook vragen naar drink voeding zodat je wel je broodnodige vitamine en voeding krijg...

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:30

Hé TS, ik heb je net een PB teruggestuurd. Het was absoluut niet mijn bedoeling om hard en bot over te komen. Het is meer een reactie uit bezorgheid, maar dat heb ik je ook in de PB uitgelegd. Het is natuurlijk ook wel een beetje een waarschuwing, soms kan een spiegeltje net even nodig zijn.
Ik ben blij om te lezen dat je maandag naar de huisarts gaat, en fijn dat je met die mevrouw kan praten.
Misschien is het slim om de tekst van je openingspost uit te printen, dan kan je die aan de huisarts laten lezen. Want in je OP leg je het wel goed uit!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:44

Succes bij de huisarts meid, ik hoop dat je gauw weer normaal eten kunt waarderen want ook mij klinkt het zorgwekkend in de oren.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 15:58

Dank je..

Voor iedereen:

Bedankt voor de berichtjes.
Met de openingspost had ik helemaal geen idee dat jullie zo gingen reageren..
helemaal niet, dacht dat het allemaal wel normaal zou zijn.
Maar jullie scheinen dit niet tot normaal te beschouwen.. merk ik nu..
Voel me nu best erg vreemd..
Het gaat denk ik ook moeilijk zijn om dit aan de dokter te vertellen.
Maar heb vertrouwen in haar, en de laatste 2 weken loopt het contact met haar ook erg goed.
Dus ik ga dat ook doen.

Ik heb vandaag wat vast proberen te eten, maar ging niet zo goed.
heb mezelf zeg maar zitten pushen.
Maar denk dat als ik 3uur lang dan ga staren naar dat eten, het ook niet ideaal is.
Omdat ik er enkel overstuur van werd en ongeloofelijk moe.

Moe ben ik wel altijd..
maar ' het moe' zijn komt nu wel stilaan erg hard.
Sorry als ik depressief overkom..
Wamhorse schreef:
Succes bij de huisarts meid, ik hoop dat je gauw weer normaal eten kunt waarderen want ook mij klinkt het zorgwekkend in de oren.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:49

cupcake_x schreef:
Gewoon kieskeurig..
vindt het gewoon vies al die brokken.

hoeft niet kieskeurig te zijn... heb eens gezien dat een jochie dat had en die had wel degelijk een stoornis ;)

btw doorgekookte groente is zonde! fitaminen zijn verloren...

ik vind wel van dat bekende babyeten (even naam kwijt, hebben oranje zilvere deskel) de toetjes vaak lekker :P gewoon soms een fruithapje, eten zelf spreekt me niet aan

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:55

En hoe was het bij de dokter? Wat je ook nog extra kan eten / drinken op dit moment en drinkontbijt / fruitontbijt. Dan heb je iets van vitamine extra en aanvulling op dit moment.

Er zijn wel meer mensen die aparte dingen hebben met eten, zo krijg ik 's ochtends geen brood weg en drink dus Brinta wake up, drinkontbijt of fruitontbijt of cornflakes. Ik eet alleen in het weekend of op vrije dagen brood 's ochtends omdat ik dan op mijn gemak kan eten :).

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:01

randie schreef:
En hoe was het bij de dokter? Wat je ook nog extra kan eten / drinken op dit moment en drinkontbijt / fruitontbijt. Dan heb je iets van vitamine extra en aanvulling op dit moment.

Er zijn wel meer mensen die aparte dingen hebben met eten, zo krijg ik 's ochtends geen brood weg en drink dus Brinta wake up, drinkontbijt of fruitontbijt of cornflakes. Ik eet alleen in het weekend of op vrije dagen brood 's ochtends omdat ik dan op mijn gemak kan eten :).

ha ja ik kan dus tegenwoordig niet meer ertegen als iets echt hard of heel flubberig is.. soms heb je bv bij rozijnenbrood een steeltje dat erbij zat en dan kraakt dat even... vind het echt verschrikkelijk (ondanks dat ik t brood zo nu en dan erg lekker vind)

of aan een kotelet zit soms een vetrandje...moet ik echt niet tussen mn tanden hebben (vroeger vond ik dat niet erg)
en idd brood in de ochtend...nja t lukt me wel hoor maar heb gewoon vaak echt geen honger...onbijt op bed doe je me dan ook geen plezier mee, moet op zn minst een uurtje wakker zijn, of t moet al na t uitgaan zijn en ik pas rond 12 wakker word :)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 20:03

Terug van de dokter.
heb met haar gepraat erover.
Heb daar geweent.. pf, ben er niet goed van.
Voel me echt gekraakt.

Ze wil een maagonderzoek, en met camera laten kijken in mijn darmen en maag.
Ook heeft ze aan mijn darmen zitten voelen endie zaten vol lucht.
En maag was leeg zei ze.
Ze heeft me nu gezegt, dat als ik nog afval, er maatregelen gaan komen.
Ook moet ik morgen naar de psycholoog weer.

jeetje, ben bang.
:'(

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:11

jeetje wat heftig meis!
Veel succes :(:)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:13

goed dat je het hebt gedaan! Misschien is er wel een medische reden dat je vast voedsel niet kan verdragen.
Bang hoef je er niet voor te zijn, die mensen zijn er alleen om je te helpen. Zorg ervoor dat je genoeg
binnen krijgt zodat je niet afvalt en er dus verdere acties ondernomen moeten worden. Van die droge crackers zijn misschien ook wel wat die kun je opsabbelen..Misschien kun je zelf hier al een omschakeling maken, je kunt hem afbijten en daarna als je het niet aankan sabbelen en anders kauwen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:15

Goed gedaan meisje. Ik vind het heel knap dat je het gewoon aan je HA verteld hebt! Echt ontzettend goed! Ook fijn dat ze jouw problemen serieus neemt. Ik hoop echt dat voor jou de zon ook weer gaat schijnen. :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:17

Dit doet me denken aan zo'n tv programma waar mensen dingen niet kunnen eten.

Zie dat je naar de HA bent geweest, al een hele stap voorwaarts, hopelijk gaan ze je goed helpen ermee want dit is wel serieus! En je vader mag wel een schop onder de kont krijgen.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 20:18

Dank je..
voel me nu op instorten..
voel me echt niet prettig ;(

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:20

Hartstikke goed van je, meid! :j Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel spannend voor je is omdat je er waarschijnlijk zo aan gewend bent dat je niet ziet dat dit toch niet helemaal normaal eetgedrag is. Probeer zo eerlijk mogelijk te zijn tegen je huisarts en je psycholoog maar bovenal tegen jezelf. Zet hem op, meid. De eerste stap is gezet en dat is al ontzettend knap van je. Ga zo door!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:22

HA en psych is al goede stap.. maar als je 'vast' voedsel echt niet binnenkrijgt zorg dan in elk geval tot er een oplossing is voor elke dag een lekkere mix, gewoon lekker veel groente desnoods wat aardappelen en melk is ook niet verkeerd, het liefst meedere malen op de dag zo'n mix, iig sochtends 1

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:24

Opzich klinkt het in eerste instantie niet zo heel raar, iedereen eet zijn eten anders. De een heeft het liever koud, de ander warm, en jij dus zacht. Maar goed, het begint inderdaad niet te kloppen als je vast voedsel echt niet naar binnen krijgt.
Wat me nog het meest opvalt is dat je heel erg gehecht bent aan een bepaald patroon, bij jou is dat dus de volgorde. Ik merk daaraan dat eten geen vanzelfsprekend ding is voor je, maar dat je er erg veel mee bezig bent.
Daarom is het erg goed dat je hulp zoekt. Voor nu lijkt het misschien normaal, maar laat dit echt niet uit de hand lopen. En je bespaart jezelf ook veel moeite.

Ik herken je gevoel wel een beetje hoor. Mijn hoofdgedachte is eten, elke dag. Ik heb per dag precies gepland wat ik eet, en wanneer, en het moet precies op bepaalde tijden. Ik moet me daar echt aan houden, anders raak ik in paniek. Te laat eten maakt voor mij niets uit, maar ik kan echt helemaal gek worden als ik opeens 20 minuten vroeger moet eten bijvoorbeeld. haha, ik kan er van wakker liggen als ik teveel eet, of als mijn eetschema anders loopt. Erg vermoeiend, de hele dag die tijden, calorieen, koolhydraten enz berekenen.

Bij mij is het alleen geen probleem omdat ik wel genoeg binnen krijg, en absoluut geen ondergewicht heb. Maar ik kan me heel goed indenken hoe vervelend dit voor je moet zijn! Daarom vind ik het super van je dat je hulp zoekt!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:27

cupcake, ik vind je dapper. Zo goed van je dat je met je huisarts gepraat hebt! En die tranen: heel goed dat je hebt kunnen huilen.
Ontzettend fijn om te lezen dat je huisarts je zo serieus neemt.
Je krijgt van mij een dikke knuffel :(:)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 07:54

na gisteren, moeilijke dag en deze moeilijke nacht heb ik echt puur voor mijn eigen veiligheid en welzijn nagedacht. ik moet mezelf nu echt overgeven aan de dokters.nu is het moment. anders gaat het me nog niet helpen. hoe zwaar het nu is, ik moet er voor gaan..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:24

Ik vind het heel knap van je dat je in ziet dat je toch wel hulp nodig hebt! :j
Succes/sterkte ermee!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:34

Princess_ schreef:
Benfan schreef:
Hoe denken jou ouders hier eigelijk over (zie dat je 17 bent). Het gaat volgens jou om de textuur van het voedsel? hoe doe je dat met bv ontbijt of lunch of eet je dan niet? wist je bv dat dit een van symptomen is van ADD/ADHD? verder klinkt mij dit enorm in de oren als een eetstoornis.

Edit, zoek eens op Food texture hypersensitivity op google.

Ik ben een ADHD-er heb hier gelukkig geen last van :+ Ook nooit over gehoord eigk?

Komt ook omdat het grote onzin is ;)

Groetjes Kim