ivy_power89 schreef:fruit moet je juist eten!! want in fruit zitten veel vezels, wat goed is voor je darmwerking
ik moet appels en sinasappels eten van mijn dieetist, en ik ben een darm patient,
Klopt, maar ik mocht geen rauw fruit of groenten eten
Waarschijnlijk was mijn maag geirriteerd, en door rauw fruit en groenten eten kreeg ik moeilijk verteerbare vezels binnen
Wel mocht ik bereide groenen en fruit eten (bereid fruit is al een beetje moeilijker
)
Ben het intussen wel terug beginnen op te bouwen en ondertussen kan ik zeggen dat het bijna terug in orde is (bij mij was de oorzaak waarschijnlijk een week lang ibuprofen ingenomen en combinatie met stress)
Soms heb ik nog eens een tegenvaller (zoals nu, gisteren uit geweest, beetje alcohol gedronken, en deze nacht weinig geslapen door ruzie's thuis dus kan het zijn dat het van de alcohol is of van de stress)
Het is nog niet zo erg als een tijdje terug (toen dronk ik 's morgens en 's middags drinkyoghurt en at ik alleen 's avonds) en hoop niet dat dit terugkomt
Het beste is om toch eens naar een huisarts te gaan. Hij/zij zal je zeker verder kunnen helpen door ev. doorverwijzing voor een gastroscopie ofzo