Vol gevoel en misselijk, Stress?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Vol gevoel en misselijk, Stress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:49

maak even een afspraak, ik heb precies hetzelfde :j mijn bloed is geprikt en ik heb net de uitslag gekregen en daarmee is niks mis.
Ik krijg nu een maand lang maag medicijnen en dan moet het minder worden, daarna gaan we kijken of er ook andere stappen ondernomen moeten worden en of het hier sowieso van komt. Omdat dit van mij ook al een paar wegen speelt is waarschijnlijk mijn maagopening en het onderste gedeelte van mijn slokdarm erg geirriteerd, daarom hebben we gekozen voor een maand medicijnen. Het kan namelijk zijn dat een te korte periode niet afdoende is.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:00

ivy_power89 schreef:
fruit moet je juist eten!! want in fruit zitten veel vezels, wat goed is voor je darmwerking
ik moet appels en sinasappels eten van mijn dieetist, en ik ben een darm patient,

Klopt, maar ik mocht geen rauw fruit of groenten eten

Waarschijnlijk was mijn maag geirriteerd, en door rauw fruit en groenten eten kreeg ik moeilijk verteerbare vezels binnen

Wel mocht ik bereide groenen en fruit eten (bereid fruit is al een beetje moeilijker :Y) )

Ben het intussen wel terug beginnen op te bouwen en ondertussen kan ik zeggen dat het bijna terug in orde is (bij mij was de oorzaak waarschijnlijk een week lang ibuprofen ingenomen en combinatie met stress)

Soms heb ik nog eens een tegenvaller (zoals nu, gisteren uit geweest, beetje alcohol gedronken, en deze nacht weinig geslapen door ruzie's thuis dus kan het zijn dat het van de alcohol is of van de stress)

Het is nog niet zo erg als een tijdje terug (toen dronk ik 's morgens en 's middags drinkyoghurt en at ik alleen 's avonds) en hoop niet dat dit terugkomt :n

Het beste is om toch eens naar een huisarts te gaan. Hij/zij zal je zeker verder kunnen helpen door ev. doorverwijzing voor een gastroscopie ofzo

ivy_power89

Re: Vol gevoel en misselijk, Stress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:57

geen rauw fruit? hoe moet je dat dan eetbaar maken :P

inbuprofen moet je in combinatie met een maagbeschermer slikken als je het langer als 2 dagen gebruikt..... dat hebben ze mij toen ook op het hart gedrukt,,,

wat ook wil helpen is yakult!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:13

ivy_power89 schreef:
geen rauw fruit? hoe moet je dat dan eetbaar maken :P

inbuprofen moet je in combinatie met een maagbeschermer slikken als je het langer als 2 dagen gebruikt..... dat hebben ze mij toen ook op het hart gedrukt,,,

wat ook wil helpen is yakult!

appelmoes? :-)
of appeltjes in de pan (als je dit lust)

(vezels van rauwe groenten en fruit waren te hard voor mijn maag toen)

van die maagbeschermers hebben ze nooit tegen mij gezegd :n

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:26

Je geeft het probleem eigenlijk zelf al aan: dat school je op dit moment wat zwaar valt en dat je het druk hebt en je jezelf vrij snel druk kunt maken over bepaalde dingen. Het zijn stressklachten als ik het zo lees. Daar kun je zeer zeker een bonzend hart van krijgen, misselijk van worden en je algeheel beroerd om voelen. Stress doet een hoop met je lichaam! Zou zeker dan even langs je HA gaan.

Als je last hebt van je maag kan fruit het verergeren (althans, bij mij wel). Zitten toch bepaalde zuren in wat weer maagzuur kan geven. Melkproducten kunnen wel helpen bij maagzuur. Zoveel mogelijk over de dag kleine beetjes proberen te eten, als op dit moment beschuitjes goed lukt, zou ik dat gewoon zoveel mogelijk proberen te eten en als je je op een moment even wat beter voelt proberen nog iets anders erbij te eten.

Je kunt ook bij de apotheek pakjes Nutridrink van Nutricia halen. Dat is drinkvoeding voor wanneer je vast voedsel niet kunt verdragen. Het zijn geen vervangers, maar is wel een mooie ondersteuning en je krijgt toch het een en ander binnen.