Moeite om op gewicht te blijven, snel afvallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Re: Moeite om op gewicht te blijven, snel afvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:50

Ik herken je probleem, mijn vriend van 1.90 hangt meestal rond de 65-68 kilo. Hij eet toch al gauw zo'n 8 sneetjes brood op een dag, 's avonds een behoorlijk bord warm eten. De enige keer toen hij aankwam was tijdens vakantie(wel 2 kilo) was er binnen 3 dagen weer af. Ik(1.80 m en zeer breed gebouwd) daarentegen ben van 99 kilo naar 85 kilo gegaan en er kan nog wel meer af. Heb Sonja bakker geprobeerd waarop mijn vriend met de vraag kwam of ze er ook voor kon zorgen dat hij aankwam? Wie heeft er inderdaad tips om aan te komen.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:04

c_alsemgeest schreef:
hahaha ja van zwangerschap kom je lekker aan ;)
Maar je kan sowieso een algemene bloedtest uit laten voeren, daar testen ze meestal je schildklier functie en hormonen meteen mee.

Nou dat dacht ik niet.

Ik heb 2 kinderen en ik ben nog steeds broodmager :(

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:03

Hoe kan dat nou dat je in de ene kamer minder weegt dan in de ander?
Zit het hem in de verschillende vloeren waarop de weegschaal staat iofzo? Meer kan ik niet bedenken :P

Ik ga nu snel alle kamers even uittesten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:04

Jup :j ik weeg in 1 kamer bijvoorbeeld waar vloerbedekking ligt anders dan even verderop waar zeil ligt :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:05

sabine1985 schreef:
Nou dat dacht ik niet.

Tijdens de zwangerschap... niet daarna.
Het is ook eerder als grap bedoelt dan serieus. Vandaar ook de : ;)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:07

Haha, ik weeg op een houten vloer nu 47.4 met al mijn kleren aan..
En op tapijt iets van 33. Maar op het tapijt bleven de cijfertjes steeds maar veranderen.
Normaal gesproken weeg ik me altijd op een harde ondergrond. Dus die klopt dan ook wel.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:30

c_alsemgeest schreef:
sabine1985 schreef:
Nou dat dacht ik niet.

Tijdens de zwangerschap... niet daarna.
Het is ook eerder als grap bedoelt dan serieus. Vandaar ook de : ;)

Ghehe dat snap ik maar óók tíjdens de zwangerschappen had ik alleen een dikke pens en daar bleef het bij :P

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 17:53

Zonnetje81 schreef:
Misschien dat die weegschaal van hem sowieso afwijkt??? Kan een paar kilo schelen tussen verschillende weegschalen.. Of merk je het ook aan je kleding?

Vervelend, hoewel ik het andere probleem heb maar ik denk toch ook niet dat ik zo dun zou willen zijn. En dat als maar bezig zijn met eten ken ik ook alleen dan dus van opletten van het eten. Mensen onderschatten jou probleem ook vaak...net of het niet vervelend is om heel de dag naar je hoofd te krijgen van: Hier pak maar is goed voor je, jij moet er nog van groeien...

Dit slaat echt de spijker op zijn kop! Daarnaast vragen er letterlijk weleens mensen of ik een eetprobleem heb. Niet dus. Ik heb overigens last van bronchiale hyperreactiviteit. Dus een longziekte is het niet echt, maar ik zit er wel voor aan de medicijnen en de dokter gaf een aantal maanden geleden aan dat ik door al het hoesten e.d. wel af zou kunnen zijn gevallen. Alleen woog ik toen nog gewoon 50 kilo. En nu het hoesten door de medicijnen gestopt is, vliegen de kilo's eraf. Beetje de omgekeerde wereld.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:12

Ja dat herken ik wel, ik heb ook vaak genoeg de vraag gekregen: Heb je anorexia? En niet alleen vragen, maar ook vieze opmerkingen. Maar er gaat genoeg bij me naar binnen, en ik zie ook zelf wel dat ik te licht ben..
Sommige mensen komen nou eenmaal niet zo snel aan, maar dan begrijpen veel mensen niet..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:27

Miss_Caroo schreef:
Ja dat herken ik wel, ik heb ook vaak genoeg de vraag gekregen: Heb je anorexia? En niet alleen vragen, maar ook vieze opmerkingen. Maar er gaat genoeg bij me naar binnen, en ik zie ook zelf wel dat ik te licht ben..
Sommige mensen komen nou eenmaal niet zo snel aan, maar dan begrijpen veel mensen niet..

Gezien je leeftijd zou ik me er maar niet al te druk over maken. ;)

Ik ben ook extreem dun geweest terwijl ik mezelf echt asociaal volvrat. :P Dat is inmiddels wel wat veranderd. O:) :D

Ik keeg ook van dat soort dingen te horen, maar ik heb me er echt nooit aan geërgerd. :P Ik zag het altijd als een soort jaloezie omdat meestal de wat gezettere mensen dat soort dingen tegen me zeiden. :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:44

Ik meld me ook! Kan wel een paar extra kilo´s gebruiken, vooral in deze kou haha ;)
Heb ook aan de proteïneshakes gezeten maar ik vind ze echt heel smerig..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:47

Ik denk niet dat het alleen jaloezie is maar ook wel oprechte zorg... :) Maar dan nog is het niet leuk... Hoewel ik nooit aan iemand zou vragen of ze anorexia heeft.. Ik denk dat die meiden die dat echt hebben juist klagen dat ze te zwaar zijn...?

Neem aan dat jullie daar geen last van hebben :+ :)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:20

Ik herken het.. Zit trouwens wel aan de aanvullende eiwit drankjes van Nutricia.
Zitten 300 calorieen en extra veel eiwitten, heeft me zeker weer op weg geholpen met aankomen (heel erg veel afgevallen door lintworm := )

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:20

Marloez schreef:
Miss_Caroo schreef:

Gezien je leeftijd zou ik me er maar niet al te druk over maken. ;)

Ik ben ook extreem dun geweest terwijl ik mezelf echt asociaal volvrat. :P Dat is inmiddels wel wat veranderd. O:) :D

Ik keeg ook van dat soort dingen te horen, maar ik heb me er echt nooit aan geërgerd. :P Ik zag het altijd als een soort jaloezie omdat meestal de wat gezettere mensen dat soort dingen tegen me zeiden. :+

Ik maak me ook niet echt druk om wat andere mensen tegen mij zeggen. Het is nu al heel sterk verminderd, want ik had het voornamelijk vroeger.
Asociaal volvreten doe ik niet, kan ik soms ook niet. ik loop bij een dietiste voor mezelf. Heeft het na 2 jaar nog niet veel opgeleverd, dan stop ik er maar mee. Dan heb ik geprobeerd wat ik kan :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:00

Hier nog iemand. Ben ongeveer 1.73 en weeg (met moeite) 50 kg. Schommel altijd tussen de 50 en 55, maar meestal zit ik meer in de buurt van de 50 dan de 55. :+ Heb ook een paar jaar geleden bloedtest laten doen voor snelwerkende schildklier maar daar was niks mee aan de hand. (Test is 2 keer uitgevoerd.) Paar jaar geleden had ik echt enorme vreetbuien, ik kon blijven eten en er kwam niks bij, had constant honger en alles. Dat is nu al wel wat minder geworden maar ik eet toch aardig wat (zo'n 6 broodjes per dag en groot bord avondeten en dan nog alle tussendoortjes) en kom niks aan. Heb me er ondertussen maar bij neergelegd dat het gewoon mijn bouw is. Mijn moeder was namelijk vroeger precies zo. Heb er voor de rest qua gezondheid geen klachten over, tis soms gewoon alleen vervelend. Als ik dan op het strand lig ofzo op me buik dan steken die botten zo uit en dat doet pijn! :+ Of broeken, dan koop ik ze en lijken ze goed te passen, paar dagen later blijft die nog net op me uitstekende botheupen hangen. :P Maar oké, ik moet ook eerlijk zeggen, liever dit dan met overgewicht kampen. ^^ Me moeder blijft ook maar zeggen: wacht maar totdat je kinderen hebt gekregen! Maar dat duurt nog wel eventjes. :P