het ''niet uit bed kunnen komen''wordt nu echt een probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:18

Waarom neem je melatonine en is de dosis misschien gewoon een beetje te hoog?

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:18

Ik heb ook wel een tijdje een wekker gezet ergens ver van mijn bed, zodat ik eruit moest om hem uit te zetten. Dat werkte vrij goed. Snoozen enzo daar moet ik echt niet aan beginnen, dan kan ik eindeloos blijven liggen. Gewoon in 1x hup eruit, al ben ik helemaal gedesorienteerd. Wakker worden doe ik dan wel onder de douce.

Ik ken iemand die had ook enorme problemen met wakker worden maar die ging ook op hele onregelmatige tijden slapen en opstaan. Soms stond hij pas om 4 uur 's middags op. Hij heeft advies gekregen van een arts om echt elke dag, ook in het weekend op dezelfde tijd op te staan en ook op vaste tijden te gaan slapen. Dit helpt voor hem wel.

Voor mezelf maakt het ook wel heel veel uit wat ik 'moet doen' die dag hoe makkelijk ik eruit kom. Als ik werk heb waar ik van baal bijv dan heb ik er veel meer moeite mee dan wanneer ik leuk werk heb. School heb je niet zo veel keus in jammer genoeg. Ik vind het wel apart dat je een dag niet op school kan komen, als je bij ons vroeger 1x te laat kwam stond daar al een straf op en dat werd bij elke keer zwaarder. Dus dan had je wel een goeie stok achter de deur.

Die wake-up lights heb ik zelf nog niet geprobeerd, vind ze zo duur. Binnenkort stap ik over naar een baan die pas 's middags begint dus dan kan ik mijn eigen rimte weer volgen en iets later opstaan :z

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:19

melatonine is toch om beter in slaap te komen?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:19

Vind ze ook een beetje duur denk ik, als ik zie dat de onderste al sowieos 200.- is.
_O-

Vaste slaap & opsta tijden heb ik ook niet. :=

HorseTopShop

Re: het ''niet uit bed kunnen komen''wordt nu echt een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:20

Waarschijnlijk is de melatonine het probleem.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:21

Maar zo duur zullen de andere denk ik neit zijn hoor :P De bovenste is 30, vliegende wekker 36

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:23

HTS, mijn jongste broertje krijgt dit ook, juist om beter in slaap te komen. Waarom denk je dat dit de reden is? (gewoon nieuwsgieren :) )

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:24

Omdat Melanine je slaperig maakt, dan is het toch logisch dat je wil blijven slapen...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:25

Calanddra schreef:
HTS, mijn jongste broertje krijgt dit ook, juist om beter in slaap te komen. Waarom denk je dat dit de reden is? (gewoon nieuwsgieren :) )

Je zegt het zelf al. Het is om beter in slaap te komen. Je wordt er slaperig van.
TS heeft een probleem met wakker worden. 1+1=2 ;)
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 07-12-10 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:28

ja oke...maar werkt dat dan nog? Als ze al rond half 9 slaapt?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:30

Dan nog zorgt de stof van melatonine ervoor dat je duf bent..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:34

Calanddra schreef:
ja oke...maar werkt dat dan nog? Als ze al rond half 9 slaapt?

Ja hoor, dat werkt gewoon.
Melatonine is een slaapmiddel.

TS, lees a.u.b. deze website even:
http://www.dokteronline.com/melatonine/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:36

Heb ook een paar keer melatonine gebruikt en dan word je wakker en inderdaad, zo duf als het kan en giga hoofdpijn, warme melk met honing werkt beter en een ademhalingsoefening om in slaap te vallen, gewoon rustig in- en uitademen en tellen wanneer je uitademt( vergt enige oefening want je kunt nergens aan denken, ben je zo de tel kwijt) meestal red ik het tot 15 en dan slaap ik, succes.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:38

Wat eventueel een goeie oplossing kan zijn is om een goeie acitviteit onder te gaan[dit hoeft niet als je al in de avond werkt]
Ga een stukje fietsen of ga even buiten joggen en dan pas slapen zodat je een hoop energie kwijt bent.

Hoe meer energie je heb voor wanneer je gaat slapen, des te moeilijker het wordt om wakker te worden dit is zo omdat het herstel proces wordt vertraagt door je energie.
Pfoe dit kan ik me nog ergens herhinneren bij de Biologie.