Mijn keelamandelen zijn eruit gehaald wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Re: Mijn keelamandelen zijn eruit gehaald wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 11:55

Oke, nou mooi want dan mag ik jou af en toe wat vragen stellen? Ik vind het namelijk zo raar eergister avond had ik nauwlijks pijn en nu heb ik het meeste van van wat ik gehad heb en het is inmiddels een week geleden!

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:57

Jahoor je mag me van alles vragen. Weet niet of ik overal antwoord op kan geven.

Het kan natuurlijk door de manier van slapen komen. Of dat je overdag buiten bent geweest. Dan kun je er meer last van krijgen. Neem wel gewoon op tijd je pijnstillers en niet als je pijn hebt. Je kunt het beter voor zijn. Dus gewoon standaard een paar keer per dag p'mol.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:04

Ik moet ook :=
Heb al sinds ik jong ben heel de winter keelontstekingen, verstopte neus, snothoofd, koorts, en zooo moe
Op mn 24/25 was het vreselijk, zware keelonstekingen/angina iedere maand zeker 2 weken aan de antibiotica 1 weekje fit en wéér ziek..ook in de zomer ditmaal, gewoon heel het jaar door beroerd!
Op mn bijna 25/26e eindelijk dan toch pfeiffer gehad en gedacht werd dat dat de reden was van mn slechte jaar er voor en dat als ik dat uitgeziekt had het beter zou gaan(hier nog en jaar goed moe en ziek van geweest)
Inmiddels 28 en heb idd een redelijk goede tijd achter de rug, denk zo'n maand of 10 maar 2x echte keelontsteking en dan nog 1x een griepje en flinke verkoudheid tussendoor en best heel fit geweest!

Maar nu alweer 2 maanden om de haverklap koorts, keelpijn(rood met witte stippen :+ ) niet kunnen slikken van de pijn, eten&drinken doet pijn, neus zit 24/7 verstopt en ik ben zooooo vreselijk moe!

Alleen ik wil&durf dus niet.... := ben panisch voor overgeven en ook voor naalden dus narcose trekt me niet zo ;)

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:10

vreselijk, amandelen verwijderen.

Bij mij is het bijna mn eind geworden.
Hoop toch niet dat ik ooit nog eens moet.
Kun je dat meerdere keren krijgen eigenlijk?

Ik weet wel dat ik heeel veel ijs heb gehad.
Allemaal raketten, sindsdien vind ik ijs echt helemaal niets meer aan ;)

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:11

@Renske, je moet het voor jezelf afwegen. 1x zn naald tegen zovaak per jaar ziek zijn.

Ik heb de laatste weken een paar patienten gehad die helemaal niet overgegeven hebben. Zodra ze tegen mij zeggen dat ze misselijk zijn, krijgen ze iets via het infuus van mij (daarom moet je juist een infuus hebben, zo makkelijk voor medicijnen). Wij hebben een heel protocol voor patienten die misselijk zijn. Elk uur mag je medicijnen. s'avonds koppel ik deze patienten alweer van hun infuus af en lopen ze vrolijk over de afdeling. En ik geef ze natuurlijk op tijd hun pijnstilling. De beste combinatie is p'mol en diclofenac.

Ik zou er toch nog eens goed over nadenken. Je mag natuurlijk altijd bij ons ziekenhuis komen. Is alleen een beetje uit de richting voor jou.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:12

Hoezo is het bijna je eind geworden????

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:16

hoiiii
Ik heb op mijn 18e ook mijn amandelen laten verwijderen en had de zelfde symptomen als Renske__ !!!
Maar ik ben zo ontzettend blij dat ze er uit zijn! misschien 1 keer in het jaar nog maar ziek!!
En Renske dat overgeven hoeft niet persee hoor ik heb nergens last van gehad ;)

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:18

Tijdens de operatie heb ik een ziekenhuis bacterie opgelopen.
Gekomen doordat deze zaten op de instrumenten die gebruikt waren tijdens de operatie.
Dit leverde een bloedvergiftiging op.

Was echter niet meteen vanaf het begin duidelijk dat het dit was, ze dachten eerst gewoon dat ik ziek was.
Maar enkele dagen later vond mn moeder mij blauw in bed.
Wat weer een bloedtransfusie heeft opgeleverd.

Was destijds 5 jaar geloof ik.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:20

Ik had gemiddeld een keer in de drie weken keelontsteking, bij mijn zijn mijn keelamandelen er dus ook uitgehaald, in juni 2009.
De operatie zelf viel me mee maar de pijn daarna niet.
De eerste dag na de operatie ging het nog wel, omdat je dan ook nog pijnstillers via het infuus in het ziekenhuis krijgt, ik had er vooral vanaf de tweede dag veel last van toen ik weer thuis was.
Heb twee weken op bed gelegen op advies van de KNO arts.
Ijsjes en ijswater was altijd heel verlichtend, ook had ik de hele dag een ijskraag om.
Ik moest trouwens wel overgeven nog in het ziekenhuis, oud bloed.. Bah.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 12:22

Gaat maar weer braaf een zetpil nemen :S

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:25

ik ben geopereerd op mijn 25e, vrij laat dus. Ik heb er bij de KNO arts echt op moeten aandringen, hen leek het niet urgent genoeg aangezien ze de enorme amandelen niet zagen zitten.. niet zo vreemd aangezien ze achteraf gezien helemaal vergroeid waren naar achter mij keel in, en ze waren echt gigantisch!
Toen ik ontwaakte uit de narcose ging ik echt door de grond van de pijn, ik dacht alleen maar:" wat hebben ze in godsnaam allemaal weggehaald!!" Ik kreeg morfine toegediend via een pompje maar op een gegeven moment moesten ze daar mee stoppen omdat mijn hartslag veel te laag werd. ondertussen lag ik te kronkelen op mijn bed van de pijn.. iets later kwam de arts bij me en die zei letterlijk; ja we hebben toch flink zitten wroeten en trekken om alles eruit te krijgen. ( dat verklaarde het beurse gevoel in mijn tong die ik niet meer kon bewegen, die hadden ze helemaal op zij getrokken) Afijn, nachtje in het ziekenhuis gebleven, volgende dag naar huis gestuurd met 500 mg paracetamol. Ik vroeg of ze wel helemaal lekker waren??Dat helpt net bij een hoofdpijntje bij mij.
Vervolgens heeft het bij mij 3 weken geduurd voor ik weer een beetje kon eten, ik zat op een gegeven moment aan de diclofinac zetpillen aan de maximale dosis. Een bakje vla kon ik net wegkrijgen, het duurde echt anderhalve week voor ik een sneetje brood zonder kost kon eten. terwijl ze zeggen dat je juist brood moetn eten om het litteken weefsel weg te schrapen. Vreselijk vond ik het; enige voordeel was dat ik 6 kilo was afgevallen en het was net voor de zomer haha.
Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb; heb nu nooit meer last van keelontstekingen en ben nauwelijks nog verkouden. Maar de operatie was in mijn geval echt afzien. Overigens heb ik gemerkt dat mijn stem wel verandert is sinds de operatie; hij klinkt veel gedempter, ik kan bijna niet hard praten.
succes voor iedereen die nog moet, ik heb meerdere mensen uit mijn omgeving gehad die op latere leeftijd geholpen zijn en die viel het hartstikke mee! ik had denk ik gewoon een beetje pech met de ligging van mijn keelamandelen.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:25

Het klopt idd dat oud bloed uit de maag moet. De maag kan niet tegen bloed. Maar niet iedereen hoeft perse over te geven.

Ik geef mn patienten geen pijnstillers via het infuus, omdat ze dat thuis ook niet krijgen. Ik geef ze in zetpil, of als ze willen slikken (sommige vinden zetpillen afschuwelijk) in tabletten of opgelost. Zo kan je lichaam er alvast aan wennen en moet je dit thuis ook gewoon doorzetten.

@Mirrrriii, wat balen dat je een bacterie erbij krijgt. En kan me voorstellen dat je nooit weer geopereerd zou willen worden. Gelukkig gebeurd dit niet bij iedereen. In de meeste gevallen gaat het goed. Iedereen weet dat bij een operatie ook een risico hoort. En daarom lig je ook in het ziekenhuis. Zodat mensen als ik voor de patienten kan zorgen en kan ingrijpen of zorgen dat mensen zich beter voelen.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:29

Iney schreef:
Oke, nou mooi want dan mag ik jou af en toe wat vragen stellen? Ik vind het namelijk zo raar eergister avond had ik nauwlijks pijn en nu heb ik het meeste van van wat ik gehad heb en het is inmiddels een week geleden!

dit herken ik ook! soms ging het een dag hartstikke goed qua pijn en kreeg ik sneetjes brood en appelmoes makkelijk weg, dag daarna werd ik om 6 uur s ochtends echt jankend van de pijn wakker. vaak had ik dan met mijn mond open geslapen waardoor de wond was gaan uitdrogen en gaan scheuren.Dan moest ik direct een waterijsje nemen om de pijn te verzachten. Brrrr het ging echt af en aan bij mij.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 12:34

hmm alles is wel beetje hetzelfde hier, tegenwoordig halen ze je amandelen er niet zo snel meer uit. Ik heb me hele leven al continu keelonstekingen en nooit deden ze er wat aan. Tot op nu, ik kon niet meer na school zo moe was ik (schijnbaar door me amandelen). Ik heb ook oud bloed overgegen eenmalig. Ik kijk uit na het resultaat weer lekker doen wat ik wil en niet steeds moe zijn!

Ik denk dat me amandelen dan pijn doen omdat ik gister even buiten ben geweest en vanacht niet geslikt en lopen kwijlen heel de nacht!

Wat jij al zegt bruce.... ik heb gister avond ook lekker gegeten (voor zo ver dat kan in deze situatie :P) en vanacht met de mond open geslapen en oo wat heb ik een pijn!

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:39

NatasjaS schreef:
Het klopt idd dat oud bloed uit de maag moet. De maag kan niet tegen bloed. Maar niet iedereen hoeft perse over te geven.

Ik geef mn patienten geen pijnstillers via het infuus, omdat ze dat thuis ook niet krijgen. Ik geef ze in zetpil, of als ze willen slikken (sommige vinden zetpillen afschuwelijk) in tabletten of opgelost. Zo kan je lichaam er alvast aan wennen en moet je dit thuis ook gewoon doorzetten.

@Mirrrriii, wat balen dat je een bacterie erbij krijgt. En kan me voorstellen dat je nooit weer geopereerd zou willen worden. Gelukkig gebeurd dit niet bij iedereen. In de meeste gevallen gaat het goed. Iedereen weet dat bij een operatie ook een risico hoort. En daarom lig je ook in het ziekenhuis. Zodat mensen als ik voor de patienten kan zorgen en kan ingrijpen of zorgen dat mensen zich beter voelen.

Klopt helemaal.
Ik ben er blij van dat het niet aan de orde van de dag is.
Al moet ik bekennen dat het bij mij wel heel vaak fout gaat in het ziekenhuis, misschien komt het door mij ;)

Weet jij misschien ook of amandelen terug kunnen komen, want je gaf al aan dat je veel patienten niet voor een herhaling terug ziet komen.
Ik heb daar namelijk wel eens aan zitten denken, omdat ik het afgelopen jaar constant keelpijn heb gehad, met hier en daar een ontsteking er tussen door.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:43

Het kan terug komen. In dit topic vertelde iemand er ook over. Maar gebeurd erg weinig.

En helaas hebben sommige mensen altijd pech in het ziekenhuis. Hoop niet voor jou dat je nog een keer moet en dat het terug gekomen is.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:44

Ik hoop het ook.
De kno arts heeft het er nog niet over gehad, dus dan zal het allemaal wel mee vallen.

Dank je voor je informatie!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:47

Bij mij is het idd na het verwijderen op mn 4e ook weer terug gekomen. Heeeeeel mooi groot met witte puntjes :') Lucky me :')

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 12:49

bruceandnoon schreef:
ik ben geopereerd op mijn 25e, vrij laat dus. Ik heb er bij de KNO arts echt op moeten aandringen, hen leek het niet urgent genoeg aangezien ze de enorme amandelen niet zagen zitten.. niet zo vreemd aangezien ze achteraf gezien helemaal vergroeid waren naar achter mij keel in, en ze waren echt gigantisch!
Toen ik ontwaakte uit de narcose ging ik echt door de grond van de pijn, ik dacht alleen maar:" wat hebben ze in godsnaam allemaal weggehaald!!" Ik kreeg morfine toegediend via een pompje maar op een gegeven moment moesten ze daar mee stoppen omdat mijn hartslag veel te laag werd. ondertussen lag ik te kronkelen op mijn bed van de pijn.. iets later kwam de arts bij me en die zei letterlijk; ja we hebben toch flink zitten wroeten en trekken om alles eruit te krijgen. ( dat verklaarde het beurse gevoel in mijn tong die ik niet meer kon bewegen, die hadden ze helemaal op zij getrokken) Afijn, nachtje in het ziekenhuis gebleven, volgende dag naar huis gestuurd met 500 mg paracetamol. Ik vroeg of ze wel helemaal lekker waren??Dat helpt net bij een hoofdpijntje bij mij.
Vervolgens heeft het bij mij 3 weken geduurd voor ik weer een beetje kon eten, ik zat op een gegeven moment aan de diclofinac zetpillen aan de maximale dosis. Een bakje vla kon ik net wegkrijgen, het duurde echt anderhalve week voor ik een sneetje brood zonder kost kon eten. terwijl ze zeggen dat je juist brood moetn eten om het litteken weefsel weg te schrapen. Vreselijk vond ik het; enige voordeel was dat ik 6 kilo was afgevallen en het was net voor de zomer haha.
Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb; heb nu nooit meer last van keelontstekingen en ben nauwelijks nog verkouden. Maar de operatie was in mijn geval echt afzien. Overigens heb ik gemerkt dat mijn stem wel verandert is sinds de operatie; hij klinkt veel gedempter, ik kan bijna niet hard praten.
succes voor iedereen die nog moet, ik heb meerdere mensen uit mijn omgeving gehad die op latere leeftijd geholpen zijn en die viel het hartstikke mee! ik had denk ik gewoon een beetje pech met de ligging van mijn keelamandelen.

Ja dat van je tong heb ik ook! mijn tong is nog dik en opgezet en me huigje ook en hij doet ook pijn. Mijn amandelen waren ook zo groot ik voel het onderin me keel nog.... Ik ben ook afgevallen haha had wel een klein buikje :P Fijn dat je geen onstekingen meer hebt, dat zegt iedereen bijna ik ben zo blij als ik me weer goed voel :D heerlijk om te horen dat mensen nauwlijks nog onstekingen hebben!

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:49

nou daar heb je het mee getroffen #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:55

Ik ontdekte ook een grote blauwe plek op m'n tong :=

Verder gaat het hier eigenlijk best goed, alleen af en toe last van duizelingen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:18

ook hier een dikke tong en heel pijnlijk allemaal, en inderdaad terug gekomen. Omdat ik net als iemand hier eerder een infectie heb gehad erna ben ik echt heel bang om weer te gaan, nu zijn het gelukkig vooral mijn neusamandelen die pijn en last op leveren, maar laat ik dat nou net het rotste deel vinden met die tampons en de benauwdheid :\

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:03

Vandaag mijn zevende dag. Ik blijf maar overgeven. Volgens mij ook als reactie op de morfine die ik meegekregen heb. Nou is door het overgeven de wond opengegaan.. Moet ik daarmee terug denken jullie'?

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:04

o ik kom me ook alvast melden, ben 22 en 10 januarie gaan die van mij eruit.

En eerlijk gezegd, ik ben bang :+ haha.

Kan ik trouwens mijn tongpiercing erna weer indoen? Lees hier veel overgeven...

En wat voor morfine/pijnstillers hebben jullie?
ik heb een recept meegekregen voor zetpillen.... moet nog wel bellen of ze niet wat anders hebben aangezien ik het niet zo'n fijn idee vind dat mijn vader ze zal moeten "inbrengen" :+
Laatst bijgewerkt door marcha1987 op 05-12-10 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:04

Denk dat teruggaan niet helpt... hechten doen ze toch niet... misschien wel even je huisarts over bellen... en nu meteen weer ijswater drinken...

Ik ben niet misselijk maar heb wel een overgevoeligheidsreactie op de morfine gehad en ben nu nog steeds draaierig... Ik ga morgen dus ook even mijn huisarts bellen...