Tips koortslip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaap

Re: Tips koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:06

Ook ooit een Hot Kiss gekocht. Was binnen 3 maanden kapot, zonde van dat dure ding. Doe het nu maar op de goedkope manier: Theelepeltje in net gekookt water zetten en de achterkant van t lepeltje op je opkomende koortslip. Je staat wel even te halleluja-en, maar bij mij voorkomt het dat ie groot doorbreekt. Hierna consequent smeren en het blijft bij mij tot nu toe binnen de perken.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 08:29

Sjaap schreef:
Ook ooit een Hot Kiss gekocht. Was binnen 3 maanden kapot, zonde van dat dure ding. Doe het nu maar op de goedkope manier: Theelepeltje in net gekookt water zetten en de achterkant van t lepeltje op je opkomende koortslip. Je staat wel even te halleluja-en, maar bij mij voorkomt het dat ie groot doorbreekt. Hierna consequent smeren en het blijft bij mij tot nu toe binnen de perken.

Is benieuwd wat je er mee gedaan hebt?
Ik heb hem al een paar jaar en hij doet het nog prima, met eerste stel batterijen.
Waarom ben je niet terug gegaan, er zit toch garantie op? :)*

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 08:52

L-Lysine innemen zoals iedereen hiervoor al zegt, dan komt hij niet bij me door.
Heb ook twee kinderen die het Herpes virus dragen en die nemen ook altijd meteen L-Lysine in.
Werkt echt!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:04

Stoppen met melk drinken en producten met melksuiker zoals ijs en chocolade kan ook een groot verschil maken

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 12:20

Melk drink ik sowieso nooit dat dat scheeld. Maar hij is bijna weg. :D Hij kwam donderdag door en is nu al bijna weg. :D Ik heb veel vaseline erop gesmeerd zodat het zacht bleef en dan gaat het los zitten en kan je het er af halen, gisterochtend was het nog een grote korst en die avond was die al bijna weg!

Muizenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:55

Als het al een blaasje is en ik dus te laat ben om het tegen te houden dan gebruik ik de 'lippleisters' van zovirax. Wat een uitvinding!

Ik vind ze wel duur, maar sjonge, wat scheelt dat een pijn, ongemak en vieze gele korsten zeg (de blaas breidt zich ook niet meer uit)! En als je em goed opgeplakt krijgt (dat is nog weleens erg lastig) dan zie je er ook nauwelijks iets van. Ik drink dan wel met een rietje en eet voorzichtig, anders gaat die pleister snel los. Maar pijn doet het dan niet want de blaas trekt niet, brandt eigenlijk ook niet en het heelt veel sneller (er komt ook niet zo'n gore gele korst). Na twee of drie dagen is het bij mij dan zo ver geheeld dat er niks meer op hoeft.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:59

ik heb bijna iedere maand ook last van een koortslip,vanaf baby zijnde. en ik ben immuum geworden voor zofirax etc haha,
dus ik heb nu zinolium, een gele tube met doorzichtig spul, je smeert het op en het wordt ene soort doorzichtig laagje, en na ene paar dagen is het bij mij volledig weg.
Enige wat helpt. (bij mij dan.) ;)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:11

Nnicolex, dat zou ik toch overwegen om eens L-Lysine te gaan nemen :j

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:01

Janine_L schreef:
Sjaap schreef:

Is benieuwd wat je er mee gedaan hebt?
Ik heb hem al een paar jaar en hij doet het nog prima, met eerste stel batterijen.
Waarom ben je niet terug gegaan, er zit toch garantie op? :)*

Niks bijzonders. Deed het van de ene op de andere dag niet meer. Nieuwe batterij erin maar geen succes. Toendertijd gekocht via internet en factuur kon ik niet meer vinden, dus helaas. Maar theelepeltje werkt voor mij tot nu toe net zo goed ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:50

Hier staan heel veel tips;
[MW] Het leven met een koortslip :(

Ik ben hier ook jaren mee getreiterd :+ Maar sinds ik L-Lycine gebruik krijg ik het niet meer,
echt weet niet wat er in dat spul zit maar het helpt absoluut!

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:49

Ik gebruik nu akolip echt onspul! verschrikkelijk, normaal gebruik ik die van kruidvat eigen merk daar gaat het redelijk snel mee weg gebruikte nu 5 dagen akolip en hij breide zich steeds meer uit en werd steeds groter zonder in te drogen.

naomi4394

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:11

Ik heb ook vaak last van een koortslip, ik gebruik vaak alcohol.
Je kan bij een drogist een flesje kopen met alcohol 60% of alcohol 97%. Dat moet je dan op een stukje keukenrol doen en dan op je koortslip houden. in het begin prikt het even maar daar moet je doorheen....
Wel eerst even testen of je er wel tegen kan en niet meteen een hele tijd op je lip houden!!! de alcohol droogt de koortslip uit en het verdwijnt zo veel sneller..