Paarden in combinatie met lang haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe doen jullie je haar?

Ik hou het kort
10 (3%)
Ik vind het niet erg als het kapot is, en laat het gewoon zo
5 (1%)
Ik was mijn haar niet dagelijks
148 (50%)
Mijn haar is na dagelijks wassen nog steeds even gezond
118 (40%)
Andere optie (reageer dan eventjes)
14 (4%)

Totaal aantal stemmen: 295

Tellie

Re: Paarden in combinatie met lang haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:08

Ik was mijn haar sowieso iedere dag. Heb van nature heel dun haar en het ziet er echt na 1 dag al heel erg smerig uit als ik het niet was. :=
Bovendien krijg ik in mijn slaap allemaal rare kruinen in mijn haar en als ik het nat maak moet ik het wassen, aangezien ik het ander niet meer uit de klit krijg en al mijn haren uit mn hoofd trek. :=

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:09

Wat voor shampoo gebruiken jullie ? Mijn haar is echt zo droog, en de punten splijten erg snel. ( ik ga regelmatig naar de kapper om te puntjes te laten knippen) Ik zou willen dat ik mijn haar dagelijks kon wassen maar ik ben bang dat het er dan met bossen uit komt vallen := . Nu was ik het 1 maal per week, en nóg is mijn zo droog.Zelf gebruik ik Elvive shampoo en dan die rode, voor beschadigd haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:09

Ik was mijn haar elke dag.
Rijden doe ik om de dag (en dan heb ik echt een zweethoofd onder mijn cap) en op de dagen dat ik niet rijd maar bijvoorbeeld longeer of grondwerk doe dan moet ik uitmesten, en dan ben ik ook wel zweterig als ik klaar ben.
Ik gebruik gewoon elke dag shampoo en heb nergens last van.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:12

Ik gebruik Head&Schoulders. (shampoo & cremespoeling)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:32

ik gebruik care and repair van andrelon.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:58

Ik was mijn haar ook zeker niet dagelijks.
Nou moet ik wel zeggen dat het bij ons op stal goed geventileerd is en de paarden lucht reuze meevalt..
wel zorg ik altijd dat ik het vast heb en probeer het eigenlijk zo min mogelijk te wassen.. (komt meestal wel op om de dag)
Mijn haar is dan ook wel echt lang (tot mijn broekrand ong) en duurt een eeuwigheid voor het droog is..

Vind trouwens ook het maken van een goede knot voor wedstrijden lastig.
Hij moet stevig zitten en er niet uit hobbelen, en onder je cap kunnen.
Iemand tips hiervoor?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:01

ik was het iedere 2de of 3de dag, daartussendoor spoel ik het wel goed uit en doe er een drupje conditioner door , eventueel een leave in na het spoelen
maar niet dagelijks in de shampoo, vind mijn haar niet leuk

ik gebruik trouwens ook geen shampoo etc met silliconen en parabenen meer , dat scheelt ook een berg

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:06

Ik was mijn haar iedere dag. Ik vind dat zelf gewoon heel fijn. Mijn haar voelt dan ook niet als stro en zier er ook gewoon gezond uit. Ik denk dat het er gewoon aan ligt welke shampoo je gebruikt.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:12

Ik was het iedere dag. En ik gebruik van die spray die je op handdoekdroog haar moet doen, van Gliss kur.

Je kunt ook je haar dagelijks 'wassen' met antiklit, daar wordt het ook schoon van en zacht. Heb ik van het langhaar forum http://www.longhair.be/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:46

ik was het iedere dag of om de dag. licht er maar net aan wat ik die dag gedaan heb of wat ik de dag erna ga doen. als ik heb gesport dan was ik ze zowiezo. als ik 1 dag niet veel heb gedaan en de dag erna ook alleen maar 3/4 uurtjes naar school hoef, dan was ik ze de dag erna wel. en als het stoffig is kun je het toch ook gewoon onder de douche afspoelen :P dus zonder shampoo

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:50

ik was mijn haar iedere dag dat doe ik al mijn hele leven en ik heb gewoon een gezonde glimmende dikke bos met krullen
en het is niet droog of vet :D

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:52

Ik hoef het ook niet te proberen om het elke dag te wassen hoor, dan is het onhandelbaar.
Als ik naar de paarden ga doe ik een strakke knoopknot in en speldjes zodat het er nergens uit piekt. Zo is het zelfs na het uitmesten nog lekker fris.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:55

Ik was het eigenlijk altijd na het rijden! Het blijft even gezond! :D

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:00

Ik was het niet elke dag. Mijn haar wordt al best snel vettig en als ik het dan elke dag was, en eens vergeet of niet doe, dan loop ik die dag erna met een vette kop.
Mijn haar is nog altijd wel super gezond. Alleen krijg ik super snel knopen in mijn haar en dat is wel even gillen als ik dat eruit haal :P

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 18:17

Ik heb al verschillende shampoo's geprobeert: dove, gliss kur, garnier, pantene, en ik merk nooit een verschil (buiten bij de gliss kur, daar glanst men haar meer van)
Iemand een merk dat echt helpt tegen gespleten punten bij lang haar?
Over het algemeen heb ik mijn haar gewoon in een staart bij de paarden, maar ik zal eens meer een knot indoen, misschien gaat dat helpen. Ik moet wel zeggen dat mijn haar nu echt beter voelt nu ik het niet meer dagelijks was, misschien is het ook maar een idee van mij dat ik na het rijden altijd men haar moet wassen, misschien maar eens afleren...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:14

Ik doe mijn haar ( bijna ) altijd in een staart of knot.
Mijn haar word snel vet maar de andrelon shampoo: Langer fris ( voor normaal haar wat snel vet word ) helpt echt! Ik heb mijn haren al 4 dagen niet gewassen en nog steeds is het lekker ruikend en glanzend. :d

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:00

Ik doe mijn haar ongeveer om de 3/4 dagen wassen.
Als ik het vaker doe word het steeds sneller vet.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:00

Mijn haar komt tot net boven mijn onderrug, en dat was ik ook elke dag. Heb gewoon gezond, dik, lang haar..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:04

Ik heb ook lang haar, en was het 2 keer in de week. Heb zelfs vaste dagen, de woensdag en zaterdag :+.

Af en toe moet het wat eerder, dan doe ik dat ook gewoon. Gisteren bijvoorbeeld waren ze goed vies
geworden door een kwijl-sliert van mijn pony, en dan ga ik echt geen dag wachten. Het ligt er maar
net aan.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:13

Als ik bij mijn paarden vandaan komt, ruikt alles naar paard. Dan kan ik niet wachten om te douchen.

Op een begeven moment ruik je het zelf niet meer, maar anderen wel, en dat wil ik echt voorkomen. Het is zo'n penetrante geur!

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:08

knuffeldier schreef:
ik was mijn haar vrijwel iedere dag. In het weekend probeer ik wel eens een dag over te slaan. Ik werk in het ziekenhuis en sta toch vaak dicht tegen patienten aan om ze te helpen. Omdat ik bang ben dat ik zou kunnnen stinken was ik mijn haar altijd als ik bij de paarden vandaan kom.
Mijn haar ziet er nog steeds goed uit. Wat ik wel doe ik vaak van shampoo wisselen, merk wel dat mijn haar daar ook beter van blijft. Meestal neem ik als mijn fles op is weer een fles van een ander merk, en zo wissel ik af. Heb op dit moment dove shampoo, had ik nog nooit eerder gehad, merkte tot mijn aangename verrassing dat mijn haar daar veel minder snel vet van wordt.
Verder gewoon af en toe een haar maskertje nemen.

Wat mag die dove shampoo wezen? :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:10

jumpiewumpie schreef:
Wat mag die dove shampoo wezen? :+

Het merk Dove.
Weet je wel van de bodylotions en de douche en badschuim??

Dus geen shampoo zonder oren ofzo. :D 8-)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:03

Ik was m'n haar maar 2x per week met shampoo spoel ze wel gewoon uit met water elke dag.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:05

Mijn haar is niet zo heel lang, maar was het zeker wel iedere dag. Mn haar wordt sowieso redelijk snel vet, maar vind het ook gewoon frisser nadat mn haar onder een cap heeft gezeten en gaat zweten enzo.
Niet dat dat veel beter is voor mn haar, maar anders vind ik het persoonlijk bij mezelf stinken

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:22

Bij de Action hebben ze van het merk Prize Cosmetics een shampoo- condtioner in een . Ik heb kamille met olijf en die bevalt echt erg goed! Er is ook nog een aparte coditioner van, die gebruik ik een keer in de 2 weken ongeveer.

De prijs is schrikbarend laag.

Overigens probeer ik ook zo veel mogelijk een pet te dragen, ook al ziet het er belachelijk ui!