Droge handen!! Wat te doen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:12

Hennep handcreme !!

Ik zweer erbij. Paar jaar terug kon ik mijn vinger niet meer buigen omdat ze zo droog waren, kon er geen enkele creme op verdragen, tot ik de hennep handcreme vond bij de drogist. Het is niet goedkoop maar echt een wondercreme!!

Loose

Re: Droge handen!! Wat te doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:27

ik heb eczeem op mn handen (soms niet en soms komt het weer terug) en nu dus met koud weer wordt het nog erger en droger. ik doe er altijd vaseline intensive rescue op. is voor de zeer droge huid. het helpt wel, sowieso tegen de droge plekken. :)

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:59

Rituals handscrub, heel fijn spul :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:26

__manon__ schreef:
Rituals handscrub, heel fijn spul :)

Idd werkt goed! Heb ik ook. :P

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:30

Ik heb en grote pot ambachtscreme staan, smeert lekker want het trekt goed in, dus geen vette handen.
ik smeer 3/4 keer een klein beetje.
Door allerlei omstandigheden zal het ook niet beter worden dan dat ;)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:40

Ik gebruik uiercreme (niet de zalf), is lang zo vet niet en trekt snel in heerlijk spul!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:44

pernill schreef:
zwitsal creme, werkt heel goed en ruikt lekker, verder niet te veel wassen met zeep :)

Dit gebruik ik ook voor mijn voeten, ruikt heerlijk en werkt goed, nooit geen last meer van droge voeten oid.
M'n handen vergeet ik vaak in de smeren, heb ze nu ook heel droog. Alles wordt dan ook zo vies en vettig dus (als ik er aan denk) doe ik het ook voor het slapen gaan. Gebruik gewoon vaseline, heb ook verschillende handcremes geprobeerd maar dat werkt vaak toch wat minder, vaseline is lekker vet. En ik heb nog een potje atrix staan.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:48

Ik heb de handcréme van ZARQA, vind zelf fijne créme maar kan nou niet zeggen dat 'ie goed blijft zitten als ik handen was o.i.d. := Moet verplicht vaak handen wassen (werk op vleeswarenafdeling) en heb winterhanden, dus da's niet handig.. Maar heb 't zomers veel minder dan swinters ook, maar aangezien in supermarkt áltijd koud is loop ik constant met droge handen die bij bijna iedere beweging open 'barsten' :=

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:24

Ik smeer gemiddeld 1x per dag mijn handen een keer in met nivea handcreme, merk echt verschil met winters daarvoor! Mijn handen zijn veel minder droog. Verder handschoenen aan tegen de kou buiten en niet te veel met je handen in het water helpt ook. Maar soms is dat haast niet te vermijden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:58

Ik heb heb ook altijd kloven en ruwe handen en ik heb gewoon rescue remedie van de Bach bloesem en dan de creme,.

Na 1 dag zijn mijn kloven dicht, na 2 dagen de hele diepe kloven en wat ik zelf met kloven altijd doe is met een nagelvijl de scherpe randjes eraf vijlen anders gaat het nooit dicht.
(of met een rasp heel voorzichtig raspen)....

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:04

Ik gebruik altijd sudocrem of bodybutter van dove.
's avonds lekker insmeren voordat je naar bed gaat (zeker de body butter trekt niet zo snel in, sudocrem kun je ook nog wel tussendoor smeren) na 1 of 2 dagen smeren is het weer over.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:32

Een keer een goede handcreme kopen. Daarbij zou ik ook alleen maar een handcreme nemen die op basis van planten en etherische oliën is gemaakt. (Geen chemische rotzooi.)

Ik zweer bij Sisley. Binnen 2 tellen is het helemaal ingetrokken en heb je nergens meer last van. Ook niet van plakhandjes etc. Je doet er ook superlang mee, hebt echt maar een superklein beetje nodig!

Vaseline (En soortgelijke producten) trekt trouwens slecht in en doet helemaal niks voor je huid. Ipv je huid proberen vet te houden kan je beter een creme hebben die ook daadwerkelijk verzorgend is voor de huid.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 07:29

Ik gebruik af n toe van Dr van der Hoog Iseux Extra speciaal voor
handen knieën en voeten om het te voeden.
Helpt echt en ik probeer het zeker 2x per week te gebruiken.

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 07:46

Ik heb ook van oktober tot maart van die opgebarsten handen. Ik smeer het een paar keer per dag in met Neutrogena handcreme, ongeparfumeerd, en dan alleen op mijn knokkels. Omdat het een tube is kan dat makkelijk. Dat is een van de weinige cremes die ik verdraag.

Wat bij mij ook helpt is om vanaf november ALTIJD handschoenen te dragen buiten! Als ik redelijk warme handen heb en egeen handschoenen aan doe, dan liggen ze de volgende dag alweer open :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:27

Gewoon die supersimpele Nivea creme, blauw potje, heel vet en dik spul, maar trekt wel goed in. Weleda heeft ook een fijne creme, maar weet niet hoe die heet, is een groene verpakking en ze hebben 't bij de tuinen..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:37

Hier nog iemand met dit probleem.
Ik Ik had er van de zomer ook al last van, omdat ik voor mijn werk tig keer per dag mijn handen moet wassen. Op dit moment volg ik voor mijn werk een opleiding en hoef ik niet meer dan gemiddeld mijn handen te wassen, maar mijn handen zijn wel helemaal ruw en rood en pijnlijk.
Ik ben van de zomer met het probleem bij de huisarts geweest, omdat ik met geen enkele handcreme het gewenste effect had, sterker nog, van de meeste handcremes kreeg ik alleen maar erger trekkende handen, dan dat het prettiger aanvoelde.
Ik heb van mijn huisarts een receptje gehad en heb Cetomacrogol creme FNA gekregen.
Dit werkt ook niet perfect, maar krijg er in elk geval geen slechtere handen van, dat was met andere handcremes bij mij wel anders.