Scooter/brommer rijders, hoe blijven jullie warm?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lepinto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:43

ik heb een bivakmuts op internet gekocht en ik heb spijkerbroek me jogginsbroek der over en dan topje shirt dikke trui en dikke jas en dan regenpak aan en bivakmuts op met handschoenen dunnetjes en motorhandschoenen maar toch hou ik koude handen :|wie heeft geen koude handen swinters??

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:47

silvinante schreef:
Breezke schreef:
bivakmutsen mag je toch niet in het openbaar dragen?tenminste dat heb ik gehoord.
Ik heb nog een windscherm op mijn vespa dus gelukkig krijg ik niet alle kou in mijn gezicht.Voor de rest lijk ik net een michelin mannetje..

Breezke,

Geen agent zal je met dit weer aanhouden omdat je een bivakmust in je helm draagt. De meeste hebben zelf ook wel brommer of scooter gereden en weten dan echt wel hoe koud je 't kunt hebben.

Tja dan wordt het toch helemaal betoeterd als je met -5 wordt aangehouden omdat je een bivakmuts ophebt.Lijkt me echt minder..Maar ik bedoelde dat het mss riskant is als je zonder helm rijdt en dan met een bivakmuts.
Ohja heb even gegoogled en deze site verkoopt bivakmutsen:
http://yahoo.bellatio.nl/?page=list-cat ... d_cat=7966

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:52

Bivakmuts mag idd niet, kan je bekeurd voor worden hoe banketstaaf ook..
Met helm erover zal t niet zo snel gebeuren, maar zonder helm heb ik dr wel een paar gezien die aan de kant werden geroepen..

Ben ook wel benieuwd, altijd koud, +/- 50 minuten op de scoot elke dag + last van reuma = dus niet zn goede combinatie :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:52

ik draag een thermobroek van mountain horse over mijn broek heen, ding is wind en waterdicht en gewatteerd (echt een geniaal ding)

extra vestje onder mijn jas, jas is trouwens ook heel flauw een MH jas (MH Grace)
vestje wat ik onder jas aan heb heeft meestal een capuchon en die doe ik op voor de helm op gaat
water en winddichte handschoenen van de action van vorig jaar(verbazingwekkend goed voor 2,5 euro )
verder , dikke sokken en ik draag over het algemeen ook meerdere laagjes zoal: hemdje/truitje/shirtje met een vestje erover of een trui en dan daaroverheen het extra vestje en jas)