Lippenspul zonder troep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:56

ayo schreef:
Dat Dr. Organic vind je ook bij De Tuinen. Ik heb de lippenbalsem niet maar wel andere dingen, fijn spul vind ik het en dus geen parabenen, kunstmatige kleuren, geuren en conserveermiddelen. Ook nog eens proefdiervrij.

Geen parabenen, maar zéker wel andere conserveringsmiddelen...(ga de ingredienten maar eens googlen ;))
Maar goed, ik denk dat het heel lastig is om iets te vinden waar echt niets in zit.
Huisverzorgingsproducten zijn nou eenmaal gevoelig voor bacteriën, je zit er iedere keer met je vinger, of lippen aan.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:01

Kanelly schreef:
ayo schreef:
Dat Dr. Organic vind je ook bij De Tuinen. Ik heb de lippenbalsem niet maar wel andere dingen, fijn spul vind ik het en dus geen parabenen, kunstmatige kleuren, geuren en conserveermiddelen. Ook nog eens proefdiervrij.

Geen parabenen, maar zéker wel andere conserveringsmiddelen...(ga de ingredienten maar eens googlen ;))
Maar goed, ik denk dat het heel lastig is om iets te vinden waar echt niets in zit.
Huisverzorgingsproducten zijn nou eenmaal gevoelig voor bacteriën, je zit er iedere keer met je vinger, of lippen aan.

Ja klopt ik had nog iets moeten toevoegen. Volgens hun bewering dan 'no harsh preservatives'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:11

Als je echt 'natuurlijk' wilt, zou ik op zoek gaan naar producten met het BIDH keurmerk.

Hier een overzichtje van producenten/producten welke het keurmerk dragen, en op de site is goed te vinden wat het inhoud.
http://www.kontrollierte-naturkosmetik. ... metics.htm

(en nee, helaas staan Lush, Body Shop, Dr. Organics, Yes to Carrots etc. er nog niet bij...)

Maar bijv. Dr. Hauschka en Weleda zijn echt aanraders. Weleda is even wat beter te betalen dan Dr. Hauschka..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-10 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:11

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:14

Ik heb (de lippenstick) van Chi!! Echt helemaal geweldig!!! Je moet er wel echt even aan wennen (hij is groen en echt een héél apart 'smaakje' in het begin :D )
Ik ben ook super gevoelig, maar deze werkt perfect voor mij!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:16

Dr. Hauschka en Earth Line staan er wel bij... Dat kun je ook bij De Tuinen krijgen.
Weleda staat er ook tussen? := Die gebruiken nog SLS... Dan hou ik 't toch bij Dr Organic en Yes to.

zodiacje

Re: Lippenspul zonder troep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:21

Eens per dag smeer ik bepanthen, heerlijk zacht en soepel blijven ze daardoor.
Weet niet wat er in zit maar is voor beschadigde huid dus zou goed moeten zijn en lijjt mij dat daar heel andere stoffen inzitten dan in lippenbalsems.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:27

Klopt Tara, voor zover ik weet (en kan vinden), alleen nog in de shampoo's en deze hebben het keurmerk dan ook niet...

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:29

Ik heb de lippenbalsem van Weleda al jaren en vind het erg fijn spul :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:31

Ok Kanelly dat zag ik dan niet verder. Heb alleen snel de logo's bekeken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:35

Op bijv. deze site staan verschillende producten met de keurmerken (ook NaTrue en Ecocert)
http://www.alleennatuurlijk.nl/

En de Weleda shampoo's staan hier ook niet tussen.
Vind het zelf wel een fijne site, een product dat niet 'klopt' staat er ook niet op.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:39

In Weleda´s shampoos zit ook iets wat niet ideaal is, weet zo even niet wat. Ik gebruik shampoo van Urtekram (nog goedkoper in verhouding en zonder dat ingeredient).

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:47

Weet iemand misschien ook of er make-up zonder troep bestaat? Want als ik bijvoorbeeld bij dr Hauschka bij de ingredienten kijk dan staat daar nog vanalles bij wat volgens mij niet zo ok is?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:24

Kanelly schreef:
ayo schreef:

Zou lekker zijn, lippenbalsem zonder conserveringsmiddelen. Moet je hem bewaren in de koelkast en kan je hem na 5 dagen nog weggooien.

Parabenen vind ik ook geen fijne conserveringsmiddelen, maar helemaal ontlopen kun je die niet. Helaas zitten ze wel in bijna alle Lush producten. Ik vind altijd dat Lush nogal claimt met natuurlijk zijn, maar wat een troep erin zit.... In de shampoo's o.a. siliconen, parabenen en sulfaten (waaronder Sodium Laureth Sulfate, een kankerverwekkend sulfaat. Lekker goedkoop om shampoo meer te laten schuimen).

Zoek naar een lippenbalsem met zo min mogelijk paraffine (zit helaas in bijna alles). De "verslavende" werking van het spul op je lippen wordt ook wel een parafine-verslaving genoemd. Het lichaam raakt afhankelijk van de parafines in de balsems en daardoor drogen je lippen sneller uit en moet je steeds meer smeren.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:27

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:29

Wat Sjoos al zegt, probeer lanoline en vaseline ook te vermijden.

Heb zelf geen ervaring met de Chi lippenbalsems, maar met hun essentiele olien des te meer, die zijn echt heerlijk :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:30

Ik kan overigens in de lippenbalsem van Yes to niks verkeerds vinden... Niet volgens de site heelnatuurlijk.nl in ieder geval. Misschien zie ik iets over het hoofd?

Er moeten inderdaad wel conserveermiddelen in dit soort producten zitten. Anders kun je 't zo weggooien.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:31

:j De Chi lippenbalsem bevat hetzelfde als de olie, maar dan in balsem vorm.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:32

Hebben ze van Neutral geen lippenbalsem dan?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:36

Is Rosebud Salve niet iets voor jou? :) Is te koop bij de betere parfumeriën geloof ik (douglas etc.)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:42

Neutral zit alsnog een hoop troep in :j Echt heel jammer dat dat soort merken zich laten zien als "natuurlijk" maar dat ze 't echt niet zijn.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:43

Oh da's ook lekker dan..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:45

Focussed schreef:
Zoek naar een lippenbalsem met zo min mogelijk paraffine (zit helaas in bijna alles). De "verslavende" werking van het spul op je lippen wordt ook wel een parafine-verslaving genoemd. Het lichaam raakt afhankelijk van de parafines in de balsems en daardoor drogen je lippen sneller uit en moet je steeds meer smeren.

Weet jij misschien merken die een lippenbalsem zonder parafines hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:47

I know Focussed, daarom zei ik ook dat het heel lastig is om iets te vinden waar echt niks in zit ;)

De oliën van Chi zijn inderdaad heerlijk :+:

Jenny, paar posts hierboven heeft Sjoos ze vermeld ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:15

Focussed schreef:
Zou lekker zijn, lippenbalsem zonder conserveringsmiddelen. Moet je hem bewaren in de koelkast en kan je hem na 5 dagen nog weggooien.

Parabenen vind ik ook geen fijne conserveringsmiddelen, maar helemaal ontlopen kun je die niet. Helaas zitten ze wel in bijna alle Lush producten. Ik vind altijd dat Lush nogal claimt met natuurlijk zijn, maar wat een troep erin zit.... In de shampoo's o.a. siliconen, parabenen en sulfaten (waaronder Sodium Laureth Sulfate, een kankerverwekkend sulfaat. Lekker goedkoop om shampoo meer te laten schuimen).

Volgens mij is er geen causaal verband aangetoond tussen SLS en kanker. Wel kán het irriterender zijn voor de huid, maar dat komt in de praktijk weinig voor.

Artikel: Final report of the amended safety assessment of sodium laureth sulfate and related salts of sulfated ethoxylated alcohols. schreef:
Sodium laureth sulfate is a member of a group of salts of sulfated ethoxylated alcohols, the safety of which was evaluated by the Cosmetic Ingredient Review (CIR) Expert Panel for use in cosmetics. Sodium and ammonium laureth sulfate have not evoked adverse responses in any toxicological testing. Sodium laureth sulfate was demonstrated to be a dermal and ocular irritant but not a sensitizer. The Expert Panel recognized that there are data gaps regarding use and concentration of these ingredients. However, the overall information available on the types of products in which these ingredients are used and at what concentrations indicates a pattern of use. The potential to produce irritation exists with these salts of sulfated ethoxylated alcohols, but in practice they are not regularly seen to be irritating because of the formulations in which they are used. These ingredients should be used only when they can be formulated to be nonirritating.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20634505

Over hoe het zit met paraffine en verslaving weet ik zo niet, maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk. In theorie zou alles waar water / alcohol aan toegevoegd is (bodylotions, dagcrème, handcrème, and so on) verslavend moeten werken omdat tegelijk met het water in de crème, ook het natuurlijke vet wat je huid vasthoudt verdampt. Dat heeft de dermatoloog me een jaar geleden verteld, ik moet er morgen weer heen en zal het dan navragen hoe dat precies zit en of een paraffine-verslaving daadwerkelijk bestaat.