Baby plotselinge blauwe puntjes op de knieën??!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Baby plotselinge blauwe puntjes op de knieën??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:32

Ze is naar de huisarts geweest :)

Hopelijk valt het mee, beterschap

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:32

Enge situatie. Hopelijk is het niets!
Sterkte vannacht!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:40

Ik zou niet direct aan het ergste gaan denken! Volgens mij zou mijn moeder denken ach dat trekt wel weg en ik leef ook nog steeds :).

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:44

Blue9 schreef:
Ik zou niet direct aan het ergste gaan denken! Volgens mij zou mijn moeder denken ach dat trekt wel weg en ik leef ook nog steeds :).

Tuurlijk moet je niet direct aan het ergste denken, maar dat het in je achterhoofd zit geeft helemaal niks.
En zeker er bij de huisarts gezegt is, goed in de gate houden. Dan mag je als mama best ff in de zenuwe zitten. Kindje is nog maar zo klein

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:46

Ik zou niet meteen gaan doemdenken, de HA heeft je weer naar huis gestuurd, en die heeft er toch echt voor gestudeerd.. Meningitis begint meestal heel anders, koorts, griepachtig.. (Ik heb zelf Meningokokke gehad, ik heb er alleen littekens aan overgehouden op mijn gezicht en armen, maar verder 100 procent gezond!)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:53

Hou je kind alsjeblieft goed in de gaten..een kenis van mij der kind twee jaar is overleden aan meniging cokken..paar jaar geleden..had eerst koorts arts zei geef maar paracetemol..ging maar niet weg..doe nog maar paracetemol..hun toch naar ziekenhuis..kind had ondertussen vlekjes en is helaas overleden..

Kwil je egt niet bang maken hoor..maar ik vind dit soort dingen altijd zo eng

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:04

Kelly1992 schreef:
Hou je kind alsjeblieft goed in de gaten..een kenis van mij der kind twee jaar is overleden aan meniging cokken..paar jaar geleden..had eerst koorts arts zei geef maar paracetemol..ging maar niet weg..doe nog maar paracetemol..hun toch naar ziekenhuis..kind had ondertussen vlekjes en is helaas overleden..

Kwil je egt niet bang maken hoor..maar ik vind dit soort dingen altijd zo eng

dat bedoel ik, precies hetzelfde verhaal als mijn kennis

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:30

ik hou ook niet van bangmaken maar beter het zekere voor het onzekere met meningokokken. Wees ook bij het verschonen allert, als ze daar ongemakkelijk bij worden dan zeer zeker aan de bel trekken. ook als het met holle rug gaat liggen direct naar het ziekenhuis.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 20:40

Ze had net na mijn laatste post 37.2 dus geen verhoging. De plekken waren niet uitgebreid of vergroot. Wel was ze erg huilerig vanavond en viel moeilijk in slaap. Ze ligt nu zoet te slapen en ze slaapt sowieso in een ledikantje naast ons bed en drinkt normaal om de pakweg 2 a 3 uur gedurende de nacht dus we kunnen haar goed observeren. Bij de minste twijfel vertrekken we vannacht ook direct naar de spoed, het ziekenhuis zit hier in de straat.

Mocht het puur een reactie zijn op de kou: des te beter. Ik heb de verschijnselen van de chill blaines opgezocht ook, maar die zouden erg pijnlijk zijn. Ze geeft verder geen enkele reactie op aanraking, druk of wrijving op de puntbloedingen.

Is het geen van beide dan blijft over: we weten het niet.

Ik ben verder absoluut geen flauwe moeder, maar het ziekteverloop van meningitis is dermate snel dat ik hiermee geen enkel risico wil nemen. Better safe then sorry. :)
Ook onze andere dochter blijft morgen voor de zekerheid thuis van school, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat zij op haar beurt iets doorgeeft aan een ander kleutertje.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:50

heel veel sterkte vannacht :(:)

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:34

oh wat vervelend zeg...ik hoop voor je dat het allemaal met een sisser afloopt en ze morgen weer helemaal fit is!
succes vannacht :(:)

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:35

Onze dochter heeft ook een keer van die blauwe puntjes op haar beentje gehad. Dit heb ik toen ook na laten kijken door de huisarts, en die kon het ook niet verklaren.
Uiteindelijk is dat vanzelf weer verdwenen en ze niet ziek geweest ofzo. Heeft wel best een tijdje geduurd.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:36

Ooh gelukkig weer een positief bericht van iemand :) Nu is de kans dat het met een sisser af loopt weer iets groter geworden.
Veel succes en sterkte vannacht TS!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:53

Rivka, fijn dat jullie er zo bovenop zitten en vooral ook aan andere kindjes denken.
Succes vannacht!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:00

ik heb dit als puber ook eens gehad, op mn voeten en kuiten, was toen een reactie op de kou, kapotgesprongen bloedvaatjes noemde onze huisarts het.
maar ook ik zou mijn kinderen heel goed in de gaten houden.
ik wens jullie een hele goed nacht toe, en hoop dat t met een sisser afloopt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 05:19

Nou, ze heeft geen koorts gekregen, gewoon gedronken, de puntjes zijn niet uitgebreid en ze ligt nu naast me te kwebbelen en te spelen dus ik ga er vanuit dat het gelukkig geen meningitis is :D Dan hadden we nu vast wel iets gezien denk ik.
* opgelucht *

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 08:11

goedemorgen, nou dat is nog eens fijn nieuws. Als ze gaan kwebbelen en drinken dan is het meestal in orde

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 08:23

Gelukkig dat het allemaal mee lijkt te vallen!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:00

ppfft, gelukkig maar :D

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:07

gelukkig!

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:13

Idd goed in de gaten houden! Bij mijn zwager waren dit de eerste symptomen van leukemie!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:27

dat zijn fijne berichten rivka!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 16:43

avalonnancy schreef:
Idd goed in de gaten houden! Bij mijn zwager waren dit de eerste symptomen van leukemie!

Getsiederrie :oo

Het eerste wat in me opkwam bij het symptoom van de bloeduitstortinkjes was leukemie maar ik had het net als te vergezocht van de hand gedaan |(

Ik geef even een update: ze heeft nog steeds geen koorts, 37 graden rond nu. Ze heeft wel vuurrode wangen en schitterende oogjes, vandaar dat ik haar nog eens getemperatuurd had. Haar voetjes zijn ijskoud, haar buik en wangetjes voelen voor mij warm (maar ik kom natuurlijk net van buiten, bij de paarden) maar blijkbaar toch geen verhoging dan. Ze is heel rustig maar lacht nog steeds, het is ook verder normaal wel een rustige baby dus ik weet niet of dit nu afwijkend is of dat ik overal op zit te letten. Ik ga vanavond toch nog eens verder aan de dokter vragen (onze eigen nu) om te onderzoeken en een bloedafname. Ik ben er gewoon niet gerust in.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:51

Jeetje heb geen tips, maar het klinkt niet helemaal goed. Maar misschien is het "alleen maar een oorontsteking" in elk geval beterschap voor je kleintje :(:)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:24

gelukkig dat er geen verslechtering is zeg maar. Klinkt als gewoon een gezonde baby verder. ben benieuwd wat je h.a. gezegd heeft