wintertenen aaargh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:24

ooh ikke ikke ikke!
het doet zo zeer! de jeuk trekt gewoon door na me been. ik heb een zalf van VSM Abroflor gel heet het, dat gaat heel goed
ik heb ook pilletes van de huisarts, vitamine B is dat volgens mij maar zou ik even namoeten kijken
mijn collega vertelde vrijdag dat je je tenen in moet smeren met appel! haha zelf nog niet geprobeert ofzo maar dat scheint zn ''uit de oude doos van oma geheim'' te zijn wat goed helpt.
wat bij mij ook helpt is even je voeten onder een koude kraan te houden wanneer ze beginnen te jeuken en dan met blote voeten gaan lopen. (ik krijg het vooral als ik hele warme voeten krijg)

s_casper

Re: wintertenen aaargh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:21

Ik denk dat het idd ook echt die temperatuurwisselingen zijn, aangezien ik er soms in de zomer ook wel eens last van heb. Maar voornamelijk toch wel in de winter.

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:07

Heb geen last van wintertenen, maar sta wel erg veel buiten in de kou. Heb laatst creme voor warme voeten van Hansaplast gekocht.
Heb hierdoor niet superwarme voeten, maar ze zijn zeker niet ijskoud meer :D

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:12

Uggs Uggs Uggs, heb ze nu nog geen week, maar heb ze sinds elke dag aan en geen pijn meer gehad. Schapenvacht schijnt te zorgen voor een vrij constante temperatuur (in australie dragen ze ze blijkbaar ook in de zomer) en voor een goede afvoer van vocht. Dus die dingen zijn ideaal.

Verder heb ik mijn voeten ook wel eens ingesmeerd met kampferspiritus maar heeft bij mij niet veel geholpen.
En wisselbaden schijnen te helpen maar ik ga dan echt door de grond van de pijn.

Bij mij zijn inmiddels al m'n tenen blauw/ paars en het begin van mijn voet. Vorig jaar had ik op een paar tenen blaren ervan gekregen,dat was ook wel mn ergste jaar denk ik, hoop ik dit jaar te voorkomen met mn Uggs.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:47

Ook ik mag me hier aansluiten ;(
Mijn tenen zijn op het moment zo dik, dat mn schoenen aan de bovenkant van tenen 'schaven'... Op de knokkels/ gewrichten heb ik al bijna een eeltlaagje... Meer mensen bekend mee? Verdomd pijnlijk, kan bijna geen van mn schoenen meer aan (ja, stel dunne gympies, en die helpen nou niet echt bij het warm houden van mn voeten... :brr: )

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:53

wat je kan doen om je huis rustiger te maken,
en de jeuk minder te laten worden.

nivea smeren, dat werkte bij mij heel goed.
echter is dit symptoon bestrijding maar het verzachte het wel

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:55

echte leren schoenen met echte wollen sokken dragen wil wel eens helpen. Veel vitamine B helpt ook. Sommige huisartsen geven injecties met vitamine b tegen wintertenen. Soms moet je ze echt even overhalen om het echt te doen, maar het werkt vaak wel.
En een muts dragen als je buiten bent. Wintertenen komen o.a. door een slechte doorbloeding, als je het koud hebt wordt de doorbloeding (in je voeten) minder. De meeste lichaamswarmte verlies je via je hoofd, dus een muts helpt echt om lekker warm te blijven waardoor je bloed ook beter blijft stromen.
En als je thuis bent de boel goed vet houden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 19:35

Ik heb nu van die wollen inlegzooltjes. Dat zit echt lekker warm! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:43

Nachts met SLAAPsokken slapen.
Werkt ook goed :).
Dat zijn dus speciale sokken daarvoor, ofja voor snachts mee te slapen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:13

Ik heb t ook, en niet alleen in de winter maar het hele jaar door. Bij mij zijn mn tenen eigenlijk altijd paars. Volgens mn dokter was er eigenlijk niks aan te doen, maar zoals ik t nu lees zijn er wel pilletjes enzo. Misschien toch maar weer eens naar de da. Ik heb t van mn vader, die heeft t heel erg. Bij hem zijn zn tenen echt blauw, nog even wachten en ze worden zwart zeggen wij altijd( eigenwijze man). Hij heeft nu ook die creme van hansaplast en geloof dat t wel een beetje werkt. Misschien moet ik dat ook maar proberen. Maar genezen kan je er niet van geloof ik, helaas

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:18

Hoe vaak ik wel niet denk: Haal ze er maar af!! Zijn mn voeten ook eindelijk een paar maatjes kleiner ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:20

Ik heb er ook enorme last van. :\ Maar alleen niet als ik mijn nep-uggs aan heb, dan zijn ze lekker warm.
Maar zodra ik andere schoenen aan heb, binnen 10 minuten doen ze al weer zeer. Net of ze bevroren zijn. Ik ga nu het topic ff doorlezen voor tips. ;(
edit: Ik lees nu dat er veel tips voor binnen zijn.. Daar heb ik niet veel aan. :P Ik ga wel die creme van vsm eens proberen.
Ik heb nu een soort van jodphurs met nep-bont erin, met paardrijsokken+thermosokken en het helpt noppes. Vanmiddag (als ik op stal kan komen := ) maar weer eens Gehwol proberen, dat hielp vorig jaar wel wat. Ik vind het alleen zo'n vies gevoel als ik vette tenen heb. :=

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:56

s_casper schreef:
Ik heb er ook al een aantal jaren last van. Ik heb wel altijd een receptje van de dokter voor zalf van de apotheek, die moet ik maar weer eens gaan halen.
Vanochtend had ik heel erg last van soort kussentjes net onder mn tenen. Daar heb ik nu nog meer last van dan mn tenen zelf. Alsof het gekneusd is of iets, bij elke stap die je zet. Hebben jullie dit ook?

Heb ik idd ook ja :j voelt idd gekneusd aan. Vorige week kon ik daardoor met 1 voet niet in mijn schoen.
Momenteel gaat het wel, en verschilt het per dag en per teentje hoe dik/pijnlijk ze zijn. Vooral 's avonds gaan ze flink jeuken.

Ik heb vroeger idd ook weleens gehoord dat erover heen plassen wel wil helpen. Heb ook al verschillende gels en middeltjes geprobeerd, maar niks helpt. Vitamine b slikken zag ik hier voorbij komen, dat maar eens proberen en accupunctuur is ook te proberen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:42

Ik ga er toch maar eens overheen plassen :') Die pijnlijke voeten moeten nu eens weg.
En ja ik drukte net ook op mijn voet en inderdaad het voelde alsof het gekneusd was!!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:45

Ik zit waarschijnlijk hier met een winterteen maar het is nog niet vast gelegd door de Huisarts..
Het doet verdomd veel pijn....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:52

Geweldig al die tips! Koude voeten l*l me er niet van!
Ik heb wel al een paar tips voorbij zien komen die ik zeker ga uitproberen!
Ugs lijken me heerlijk, maar wel een beetje duur om naar stal aan te trekken.
Denk dat die na 2 dagen uitmesten ook zeggen...ja, maar daar zijn we niet voor gemaakt!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:53

Ohhh ik heb gewoon neppers hoor. :D paar dikke sokken + plastic zakjes (die doorzichtige) over je voet en je hebt heerlijk warme voetjes. <3

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:54

Oke, als je gewoon doorwerkt. Toen ik een kwartiertje stilstond had ik weer ijstenen. :\ Maar wel minder als normaal!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:55

vrinndin van mij heeft dat ook, gewoon schoenen met wol, en dikke sokken (zij heeft van die slaap sokken), en boterhamenzakjes helpt perfect bij haar!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:56

Boterhamzakjes gewoon over je blote voeten of over de sokken heen?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:02

Ik doe van die pedaalemmerzakken, die boterhamzakjes die vind ik te klein, die zakken en schuiven.
Maar gewoon over een paar dikke sokken. :)

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:26

Ik gebruik ook Ambroflor van VSM, helpt bij mij heel goed. Ben meteen gaan smeren toen het begon dit jaar :brr: en tot nu toe gaat het heel goed !

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:28

Tegenwoordig heb je ook speciale voetverwarming die je in je schoen kunt doen.
Zag ik laatst bij iemand op de ijsbaan, het kastje waar de verwarming mee te regelen is zit dan om je enkel.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:33

Gaat toch lastig als je laarzen aanhebt.. En die dingen zijn me iets te duur helaas. :\

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:39

Houd jullie winter voeten/handen vocht vast?