Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:51

Snap wel wat je bedoeld hoor, en ben het helemaal met je eens. Wat ik aangaf is de enigste uitzondering die ik goed vind om na een dag naar huis te gaan. Maar time is money zeker voor klinieken

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:53

Ik ben 1 nachtje gebleven.
's Ochtends om half 9 richting operatiekamer, dag erna om half 1 naar huis.
Drains eruit gehaald en al.
Vond het een nette periode, was toch fijn om weer thuis te zijn.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:03

Ja, ikwas ook zeker blij om weer thuis te zijn Roosch, maar mijn drains mochten er niet eerder uit.. ik lekte nog teveel troep uit de wonden :=
Maar zo heeft elk ziekenhuis andere richtlijnen. Ook wat betreft douchen, niet uit bed mogen met infuus, enzovoorts.

@Lesilla: Ja dat vind ik ook inderdaad, als het drainloze wonden zijn, of de drains kunnen al zo snel verwijderd worden, dan heb ik er ook neits op tegen om dezelfde dag al weer naar huis te gaan.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:07

Femke_L schreef:
@ Lesilla: Maar een borstverkleining is vrijwel nooit oppervlakkig ;) , dat zijn behoorlijke wonden, dat vind ik echt een slechte zaak als mensen naar huis worden gestuurd met de drains nog in hun lijf.
Maar dat is natuurlijk een hele andere discussie.. (En dat suggereerde jij ook helemaal niet, maar ik haakte in op het oppervlakkige gedeelte.. hehe.. )

Ik zou er ook gewoon op staan dat ik mocht blijven. Bij mijn ziekenhuis was het zelfs zo, als je je nog niet goed voelt, kun je nog een nachtje langer blijven hoor! Maar dat wilde ik niet, ben 2 nachten gebleven (even terug gezocht).

Waarom zou dat slecht zijn?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:10

Waarom dat slecht is?
Er kan toch niemand op die drains letten als jij thuis zit?
Een beetje toezicht kan geen kwaad na zo'n grote ingreep!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:10

Mijn verpleegkundige visie is dat er wel wat mis kan gaan met redondrains, en een niet opgeleid persoon kan dat niet interpreteren of ingrijpen. Mensen met redon of allerhande drains worden ook om de x aantal tijd gecontroleerd naar de inhoud en de drainomgeving.
Het vroeger naar huis sturen is puur geldbesparing. Want een vrij bed is meer winst.

Maar dat is mijn visie

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:14

Ik ben de dag naar de operatie naar huis gegaan mét drains in (privé kliniek). Was prima op te letten aangezien je alles uit het buisje naar de opvangbak zag lopen (wat overigens mega interessant was, want plasma splitste soms met bloedcellen). En als ik iets verkeerd had gevoeld of iets had ik zo daar op de stoep gestaan. Deed er overigens alles mee. Ging gewoon naar de manege (niet rijden natuurlijk :) ). Had in die tijd van die skatebroeken. Dus die bakken (waren plat) in mijn achterzakken, grote trui aan en niemand zag wat :D

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:15

@ Lesilla: Heb je helemaal gelijk in. Ik deel jou visie!
Natuurlijk is een vrij bed meer winst. Kan ze het ook niet kwalijk nemen dat ze graag hebben dat iemand een dag eerder vertrekt.
Maar het geeft wel duidelijk een verschil aan in ziekenhuizen.
De mijne bood zelf aan dat ik nog een nachtje langer mocht blijven als ik mij niet goed voelde.
En inderdaad, ik vind 1 nacht met drains toch wel het minimum. De drains hebben gewoon een aantal controles nodig voordat ze er uit kunnen.

Mocht jij opeens complicaties krijgen terwijl je thuis zit met je drains in je lijf, niemand die het ziet en niemand die kan ingrijpen!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:17

@ Polivy: Tis maar waar je zin in hebt.
Ik kon amper op mijn benen staan, maar ik was dan ook godsgruwelijk ziek van de narcose.
Maar nog vind ik het niet verantwoordelijk. Jij kunt wel het gevoel hebben dat alles goed zit, maar dat wil nog niet zeggen dat ook alles daadwerkelijk goed zit ;) !

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:17

Want als je in een kliniek toch dat nachtje langer wil blijven, kost het redelijk wat meer.
En geloof me, in het ziekenhuis hoe sneller buiten hoe beter. Dat dit nachtje aangehouden wordt in het ziekenhuis is met reden. Bedden worden sowieso gevuld, als ze niet al te weinig hebben.

Maar goed iedereen zijn mening :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:19

Het andere bed in mijn kamer was 1 dag van de 2,5 dagen dat ik er was leeg. Maar ik was er in het weekend, dus dan worden er geen geplande operaties gedaan, alleen spoedjes, dus de kans was al erg klein dat het bed nog gevuld zou worden.

En dat prive klinieken het op die manier doen, dat weet ik.. in priveklinieken laten ze je eigenlijk nooit blijven.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:20

Ik had een privekamer, dat was luxe. :D

Niks dan lof voor dit ziekenhuis. :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:21

Ik heb denk ik ook wel mazzel gehad met mijn herstel. Was 15. Alleen de dag erna was ik flink beroerd en met veel pijn. Met zetpil ging het wel. Daarna eigenlijk alleen last gehad van het plakverband (kreeg beetje alergische reactie) en het drains er uit halen was wel gevoelig. Verder heb ik vanaf dag 2 echt alles weer kunnen doen.
Weet trouwens niet meer hoe lang ik met drains heb gelopen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:23

Als er niet veel inzit is de drain er normaal dag erna uit.
Maar je bent wel de eerste die ik ken die met een bvk drain naar de manege gaat. Meeste moet je coachen om te mobiliseren :P

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:26

@ Roosch, dat wilde ik in eerste instantie ook wel, maar had het niet voor het kiezen.. en ze hadden gezegd dat ik op een 6-persoons kamer kwam, nou ik was dankbaar dat het een 2-persoonskamer was met een harstikke leuke vrouw.
Al kan ik je vertellen, als je terug komt van de uitslaapkamer en je om het half uur moet kotsen van de narcose, je liever hebt dat je kamergenoot zijn of haar mond houd! Haha.
Maar daarna was ikwel blij met het gezelschap, al ging zij na 1 nachtje al naar huis en ik bleef 2 nachtjes.

Ik heb eigenlijk totaal geen pijn gehad aan mijn wonden, maar was wel beroerd van de narcose, dat heb ik nog best lang ondervonden.

Nou ik kon niet vanaf dag 2 weer alles hoor. Maar dat mocht ik ook echt niet van mijn chirurg en ik heb redelijk braaf geluisterd!

Maar er zijn natuurlijk verschillende behandelmethodes.
Al zijn de meeste toch wel met de anker-methode als er veel weg gehaald moet worden.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:28

lesilla schreef:
Als er niet veel inzit is de drain er normaal dag erna uit.
Maar je bent wel de eerste die ik ken die met een bvk drain naar de manege gaat. Meeste moet je coachen om te mobiliseren :P

Hahaha, ik wilde juist alles weer doen, maar mocht niets. Erg frustrerend :D Maar zal hooguit een week zijn geweest hoor dat ze er in hebben gezeten. (en niemand zag er iets van, want kan me voorstellen dat veel mensen het niet al te tof vonden om te zien. Ik wel. Vond het fascinerend :D). Vond het erger dat ik niet op mijn zij mocht slapen :D Maar heb toen wel geleerd op mijn rug te slapen _O-
Je mocht ook 6 weken niet sporten. Vond ik ook vreselijk :D Op een gegeven moment was ik elke week nog wel op de manege te vinden maar gewoon om te tutten en kijken. En wat uitstappen :D Heb wel echt 6 weken niet gesport, want wilde het wel goed laten genezen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:30

Haha wel grappig om te lezen polivy!

en dat rugslapen, nu heb ik een oppervlakige huidwegname en lift gekregen en dat rugslapen (3de keer) vind ik nog altijd een hel.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:31

nou een week met drains is wat onwaarschijnlijk. Als je je gewoon rustig houd lekken de wonden niet veel en mogen ze er redelijk snel uit.

Een van mijn wonden bleef te veel 'lekken' en daarom mochten ze er pas een dag later uit.

Maar ik heb ook echt lang niet gesport. Al ging ik al wel redelijk snel weer fietsen, maar dat mocht ik ook na 1,5 a 2 weken.
Autorijden, paardrijden en sporten heb ik zeker 6 weken niet gedaan.
Al moet ik zeggen dat ik na 2,5 a 3 weken wel op de bok zat.. ging mee mennen en ze vroegen of ik ff rondjes door de bak kon stappen of draven... dat ging best aardig.. O:)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:32

Ja dat rugslapen was ook wel ff lastig voor mij!
Al had ik een jaar daarvoor ook al een sleutelbeenbreuk gehad en dan leer je wel op je rug slapen! Hehe..

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:35

deed die drain veel zeer?

las dat iemand een wachttijd had van 6 maandag, dat is lang! Hier was het 10 dagen, maar ik wilde persee bij een ander ziekenhuis daar was het 20 dagen.

Hoe zit het bij jullie met borstvoeding? Kun je dat nog geven na je bvk?

Ik heb ook een sportverslaving, hoop dan zo snel mogelijk iig weer te kunnen fietsen op de sportschool )zonder heuvels haha)

Ik weet dat de chirurg me alles gaat vertellen, maar ik wil gewoon alles nu weten haha

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:37

Borstvoeding is helemaal geen probleem, wordt immo alleen vet en huid weggenomen. Bij geen enkele borstoperatie, alleen bij reconstructie niet en bij sommige vergrotingen waardoor de prothese uit zijn ruimte wordt geduwd door stuwing.

De ene chirurg zal je sneller toelaten om rustig te fietsen dan de andere hangt een beetje van de chirurg af.

En drains is afhankelijk, de ene heeft er veel last van, de andere niet, de andere alleen bij het verwijderen en sommige voelen niks.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:39

Ik heb zo n 5 jaar geleden een bvk gehad, ik had toen 85G en ben toen naar een 85c gegaan maar ik ben daarna weer aangekomen dus zit helaas alweer met een 85F.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:40

Ik zal er niet om liegen, maar de drain vond ik het meeste zeer doen. Niet als ie er nog inzit, maar als ze 'm verwijderen, maar die van mij zat er langer in dan normaal, omdat ik bleef lekken.

Ik had eigenlijk ook een wachttijd van 6 maanden, maar werd gebeld dat er een plekje vrij was. Heb uiteindelijk maar 1,5 maand hoeven wachten ofzo na mijn eerste gesprek bij de chirurg.

Borstvoeding is bij vele niet meer mogelijk, maar ze kunnen niet zeggen of het wel of niet kan. Het ligt er aan hoeveel melkklieren ze doorsnijden en hoeveel er in takt blijven. Zo is het mij verteld.

Ik zou voorzichtig zijn met sporten. Niet omdat het niet kan met je wonden, maar omdat je lichaam ook moet herstellen van de operatie en de narcose.. dat is toch een hele aanslag op je lichaam!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:41

MiSzNiTa schreef:
Ik heb zo n 5 jaar geleden een bvk gehad, ik had toen 85G en ben toen naar een 85c gegaan maar ik ben daarna weer aangekomen dus zit helaas alweer met een 85F.

Ja mijn chirurg heeft daar ook duidelijk voor gewaarschuwd.
Als je aankomt, dan kom je ook aan in cups, dus probeer op gewicht te blijven, anders is de kans groot dat je BVK voor niets zal zijn geweest.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:43

haha wat grappig dat ik twee verschillende antwoorden krijg, zal het bij mijn chirurg dan nog eens navragen en anders zullen we zien wat er uitkomt als ik ooit een baby krijg. Al zou ik het wel jammer vinden.