Oog laser ervaringen gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:09

Mijn ogen waren niet geschikt om te laseren en toen heb ik ook gekozen voor lensimplantaten. Ik heb de visian ICL. Ben er nog elke dag blij mee dat ik het gedaan heb!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:11

Zowel mijn mam als mijn zus hebben hun ogen laten laseren en ze zijn er super tevreden over. Voor mam is het alweer 10 jaar geleden en nog altijd even blij mee. Het is een absolute aanrader.
Zoek wel goed uit bij wie je je ogen laat laseren. De ene hebben betere apparatuur dan de ander.

Mootje

Re: Oog laser ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:15

Ik kan mijn ogen (nog) niet laten laseren, want mijn ogen zijn alles behalve stabiel!
Mijn oom is erg tevreden. Hij is in de begintijd van het laseren behandeld. Ik heb meerdere collega's die zijn gelaserd, maar die zijn niet allemaal even tevreden. Een kan niet zonder zonnebril naar buiten, want dat is te scherp voor zijn ogen en bij een andere collega is zijn vochtgehalte in de ogen erg veranderd, waardoor hij nu oogdruppels heeft. Met name op kantoor met de airco is het alles behalve comfortabel!

bruceandnoon

Re: Oog laser ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:32

ik heb 4 jaar geleden een lensimplantatie gehad bij Visionclinic. De beste beslissing ooit! ik had altijd slechte ogen en schommelde tussen -8 en -9 . Toen ik bij hen terechtkwam en via geavanceerde apparatuur getest werd bleek dat ik aan mijn rechteroog -16 had!! Dat was wel even andere koek. Deze sterkte konden ze bij de opticien niet eens opmeten. De ingreep zelf is echt 1000% meegevallen, ik kan echt met recht zeggen dat het niets voorstelt. Ok, de grote prik onder je oog voor aanvang staat niet in mijn favorietenlijstje maar omdat je vooraf een kalmerend middeltje krijgt onderga je alles gedwee. De operatie zelf duurt denk ik een kwartier en je bent gewoon bij bewustzijn, je merkt dat ze bezig zijn met je oog en je ziet een lichtje in je oog schijnen, verder voel je niets. Nu nemen ze uiteraard geen risico en doen ze een oog per keer. Het mooiste vond ik dat 4 uur naar de ingreep bij het eerste, (linker)ooghet verband eraf mocht en ik gelijk tv kon kijken!! heel bizar. geen napijn niets. Week later mijn rechteroog. Toen hier het verband eraf ging ben ik wel bijna van mijn stokkie gegaan. Het was net iets te veel informatie voor mijn hersenen die nog nooit zo'n scherpe registratie van de wereld om mij heen te verwerken hadden gehad! Net alsof je vanuit een donkere kamer de gordijnen openrukt en alles is buiten wit van de sneeuw! Omdat mijn rechteroog zienbaar slechter was dan mijn linker zit daar wel een andere lens in, ik dacht de Artisan en in de linker de Artiflex ( maar het is zo lang geleden kan ook andersom zijn geweest). Weken later moest er een kleine hechting uit mijn rechteroog worden gehaald ( de incisie aan die kant was groter dan links en moest dus gehecht worden), zonder verdoving of iets heeft ze toch mooi met een pincetje het draadje verwijderd, deed me niets haha.
Over de behandeling van Visionclinic ben ik meer dan tevreden, hele goede begeleiding, betrouwbare artsen en wat ik fantastisch vond is dat mijn arts gepleit heeft voor mij om de gehele operatie terug te krijgen van de verzekering ( toch zo'n 5000 euro!), zij heeft zelf contact met hen opgenomen om mijn bijzondere geval te bespreken en dat is mooi gelukt!
Nu 4 jaar later durf ik te beweren dat ik beter kan zien dan menig " gezond" oog, verkeersborden in de verte worden door mij al gespot ;-), ik kan me niet eens meer voorstellen dat ik ooit wakker werd en gewoon niets kon zien. Uiteraard is het ideaal met paardrijden, met lenzen gebeurde het meerdere malen dat er zand of vuil in kwam en met harde lenzen ga je echt door de grond! Ik ben zelfs een keer een lens verloren in de bak, welke door mijn instructrice, met duidelijk hele goede ogen, werd teruggevonden!!
Om een lang verhaal nog langer te maken: het is het beste wat mij ooit is overkomen!