Onbewust gespannen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:23

Als iets mij deed ontspannen was het paardrijden wel, en sowieso samen zijn mét paarden was al pure ontspanning voor me. Helaas heb ik deze optie al zeker een half jaar niet meer.. En ik merk ook echt dat ik mijn dagelijkse 'ontspannings-sessie' van een paar uur nodig heb. :+

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:31

Ja ik doe dat dus ook, en krijg vreselijke spierpijnen door het spannen...

Als ik me ergens druk om maak (vaak werkgerelateerd) ga ik s'nachts knarsen en klemmen met mijn kaken, ik ga mijn benen overmatig stretchen of zoveel gapen dat het pijn doet. Is echt ellendig want de dag erop heb ik dan ontzettende spierpijn en da's best rottig als je 8 uur moet staan (bijbaan in winkel)

_Nancy

Re: Onbewust gespannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:30

Als ik gespannen ben wordt ik heel kriebelig met mijn handen/vingers en kan dan ook geen moment stilzitten..

Ook op het paard kan ik me heel erg relax voelen, maar soms ook wel gespannen (waardoor het paard ook gespannen raakt).
Maar omdat ze nu zo ontzettend braaf is, zit ik relax te paard :D

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:09

Ik zet ook mijn schouders vast en ik merkte toen ik nog reed, dat ik ook altijd tijdens de lessen enorm moeite had een ontspannen houding aan te nemen. En toen ik eenmaal een eigen paard had waarmee ik dan recreatief reed, voornamelijk bosritten, zat ik eigenlijk veel meer ontspannen op het paard. Ik had er dan ook best baat bij om lekker te gaan rijden als ik gespannen was, kwam ik weer heerlijk los in mijn schouders.
Helaas heb ik ook last van chronische hoofdpijn waardoor mijn schouders hoe dan ook al meer vast komen te zitten dus nu ik niet meer aan bosritten doe merk ik echt wel dat ik weer vaster kom te zitten. Oefeningen helpen wel een beetje daarbij maar het komt wel telkens weer terug.