_Mara_ schreef:Miss_m schreef:Ik wou geen bril omdat ik vond dat het me absoluut niet stond, maar heb nu een hele leuke en krijg veel complimenten.
Toch wil ik ook graag lenzen erbij omdat een bril niet altijd handig is.
Inderdaad, ik was ook heel tevreden over mijn bril maar op bepaalde momenten is die gewoon zo onhandig. In de regen bijvoorbeeld maar ook als ik een boek wilde lezen op de bank en ik dan op me zij ging liggen en vervolgens de pootjes van me bril in me gezicht drukte. Heb ook nog gewoon me bril erbij, als ik een dag de deur niet uit hoef gaat gewoon de bril op, net zo makkelijk. ^^
@Myra87: met je linkermiddelvinger je bovenste ooglid omhoog doen? Omg, hoe moet dat ooit lukken.Ik doe me beiden lenzen met me rechterhand in, de opticien zei dat dat wel het makkelijkste is voor iemand die rechtshandig is. Ik doe eerst me linkerlens in en dan doe ik dus de lens op me rechterwijsvinger, met me rechtermiddelvinger hou ik me onderste ooglid omlaag en met me linker wijsvinger me bovenooglid en dan hoppa lens erin.
Eruit halen leek in het begin ook heel raar, ik moest dan met me duim en wijsvinger in de hoeken van me ogen 'staan' en dan de lens eruit 'knijpen' als het ware. Nu gaat het super makkelijk maar in het begin was ik echt bang dat ik me oogbal zou fijnknijpen ofzo.
Ja zo, hoe houd jij je oog helemaal open dan? Ik doe het nu alleen me onderste ooglid naar beneden en niet de bovenste
(Dit plaatje is voor lenzen uithalen maar zo zie je wel hoe ik het bedoel)
Ik doe me beiden lenzen met me rechterhand in, de opticien zei dat dat wel het makkelijkste is voor iemand die rechtshandig is. Ik doe eerst me linkerlens in en dan doe ik dus de lens op me rechterwijsvinger, met me rechtermiddelvinger hou ik me onderste ooglid omlaag en met me linker wijsvinger me bovenooglid en dan hoppa lens erin. 
Ik knipper meteen en uithalen is een ramp
Over een halfjaar lach ik mezelf vast uit omdat ik er zo moeilijk over deed 
Ik dacht eerst dat het misschien wat zou irriteren, maar toen ik ze voor het eerst in deed begonnen m'n ogen alleen even te tranen. Het in- en uitdoen van de lenzen ging ook prima. Ik heb nu zo'n 6 jaar lenzen en het bevalt goed, ook op stal en met paardrijden. Voor de zekerheid heb ik nog wel een bril erbij, soms draag ik dan een dagje een bril als ik er niet uit hoef en soms 's avonds alvast de lenzen uit en bril op. Niet dat het echt nodig is, ik kan m'n lenzen gerust de hele dag dragen maar een stel dat je oog een keer ontstoken is dan is een bril wel handig
Veel beter dat een bril.