Onder behandeling van alcohol verslaving op jonge leeftijd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 15:49

Weer tijd voor een update:

Het gaat helaas langzaam weer bergafwaarts al probeer ik me wanhopig vast te houden aan de goede dingen.

Ik doe nu vrijwilligers werk 2 a 3 ochtenden in de week. En ik ben langs de dubbel diagnose kliniek geweest. Goede eerste indruk en eerlijk gezegd (klinkt wat vreemd) kan ik niet wachten om er naar toe te gaan. Het lukt me niet alleen maar ik wil wel verbeteren...

Verder heb ik de moeilijke beslissing gemaakt om mijn paard te gaan verkopen omdat we onder het zadel geen klik hebben. Het doet me enorm pijn maar ergens weg weet ik dat ik de juiste beslissing heb gemaakt. Dit betekend niet het einde van het paardrijden, de bedoeling is dat ik een recreatie paardje vind.

Ik drink nog steeds en nog steeds een fles wijn per dag. Het is enorm lastig voor me om dit te minderen. Ik probeer het wel maar ik blijf te zwak.

Over mijn huis is nog niet veel bekend, ze hebben het nu over de zomervakantie dat ik eruit moet. Maar ze zeggen elke keer iets anders dus echt zeker weten doe ik het nog steeds niet...

Douce

Re: Onder behandeling van alcohol verslaving op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:32

Inhoudelijk kan ik niet echt een reactie geven, maar ik wil je wel succes wensen! De eerste stap heb je gezet, over de ontkenning ben je heen en je zoekt al hulp ;)
Je komt er wel!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:44

Ik vind het heel erg voor je dat er niemand is die je serieus helpt.. Ik hoop dat je uiteindelijk de hulp krijgt die je nodig hebt..

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:36

Zo meid dat is niet niks,
Ik kan me er eerlijk gezegd geen voorstelling van maken.
Als ik je verhaal goed begrijp heb je behalve een drankprobleem ook psychische problemen.
Waar wil je zijn over een jaar?
Probeer je eens voor te stellen hoe je er over een jaar voorstaat als je door gaat met drinken.
En hoe ziet je leven eruit over een jaar zonder drank.
Wat wil je voor jezelf voor de toekomst.
Wat ga je doen om je leven op de rit te krijgen.
Jij moet het zelf doen en die beslissing moet je met je hele hart en ziel nemen.
Hulp is meegenomen maar alleen als hulp, jij hebt zelf de kracht in je om je leven richting te geven, echt waar.

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 21:22

Hallo allemaal,

Enorm bedankt voor jullie berichtjes!

Ik zal eerst even persoonlijk reactie geven en daarna een update

@ Dource, dankje wel! Ik hoop dat ik de juiste weg aan het bewandelen ben

@ Daisies, Ze nemen me wel enigszins serieus, het probleem is alleen dat ik er van de buiten kant anders uit zie dan dat ik ben. Dit ligt ook voor een groot deel bij mezelf.

@ Justkid, Het klopt inderdaad dat ik naast verslavingsproblemen psychische problemen heb. Over een jaar zou ik graag weer verder met mijn studie willen (zit nu in 3e jaar) en vooral mezelf durven te zijn. Ik hoop dat ik met de behandeling die me te wachten staat ik handvatten krijg om weer te studeren, te leven (ipv overleven) en ook echt weer in het leven sta.

----

Nu even update:

Er is nog steeds niets bekend. Niet over opname, niet over mijn huis....ik probeer elke dag zo goed mogelijk door te komen en ik houd bij wat ik drink, hoe laat ik begin en hoe laat ik eindig.
Ik probeer ritme te houden, normaal te slapen en enigszins normaal proberen te eten.

Het helpt niet heel veel, maar ik kom mijn dagen door. Ik hou wel van het warme weer, nou ja eigenlijk meer van het groen maar ik haat het dat ik mezelf niet meer in korte broek of jurkje kan vertonen.

Ik moet zeggen dat ik het wachten op ook erg moeilijk vind. Plannen is moeilijk omdat je niet weet wanneer je terecht kan. Maar eerlijk is eerlijk ik zou nog steeds zo snel mogelijk opgenomen willen worden. Ik wil zo graag veranderen!!!!

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 17:50

Net een telefoon gesprek gehad met behandelaar van Tactus. Hij vroeg zich af hoe het met me ging en of ik al meer wist van de dubbel diagnose opname....Nee ik weet nog steeds niets en ik weet ook niet goed meer hoe verder.

Hij stelde weer een detox voor maar ik weet niet of het veel helpt om een weekje ergens anders te zitten. Daarnaast valt dit niet te plannen, je wordt gewoon opgeroepen. Ik ga eind mei en begin juni op vakantie, dus dit is lastig in combinatie met detox. Daarnaast heb ik vrijwilligers werk....pfff ik wil wel detox, ik snak naar even rust en het patroon te door breken. Maar of het te plannen is? Nee ik denk het niet.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:07

als jij het wil is het vast wel te plannen. Het zijn gewoon smoesjes die je zelf (on)bewust bedenkt omdat de stap om weer naar detox te gaan best groot is. Ik zou de kans gewoon grijpen, een week rust kan je echt helpen om een verandering teweeg te brengen. Jij moet het doen en alle kansen grijpen die je krijgt, hoe klein ze ook zijn.
Veel succes.

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 19:26

@ DeHP, het is echt niet te plannen. Natuurlijk is het mogelijk als ik alles laat gaan en dat wil ik ook wel maar wat ik niet wil is mijn vakantie er voor opgeven. Ik kijk echt uit naar de vakantie, een soort lichtpuntje.

Ik ga in overleg met mijn arts en mijn behandelaar. (aankomende vrijdag en volgende week maandag) Daarna weet ik meer

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:30

ik bedoel ook niet dat het te plannen is in de zin van je krijgt van te voren een datum waarop je verwacht wordt. Maar meer in de zin van dat als jij echt naar de detox wilt je er wel alles voor aan de kant kunt zetten om ook daadwerkelijk te gaan.
Het is maar net wat jij op dit moment belangrijker vind. Detox en even een pauze in je drinkgedrag met de kans om een begin te maken om helemaal te stoppen. Of doorgaan met drinken tot na je vakantie en dan nog eens kijken of er een plekje voor je gevonden kan worden.
Niemand kan voor jou beslissen wat het beste is en wat je moet kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:34

Je bent echt hartstikke goed bezig! de eerste enorme stap (om de verslaving onder ogen te zien) heb je al gemaakt! Go forward!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:52

heb je hele topic gelezen. Allereerst vind ik het super van je dat je onder ogen ziet dat deze hoeveelheid niet normaal is en dat je hulp nodig bent.

Hoop en duim voor je dat je zo spoedig mogelijk een plek krijgt waar ze zowel je psychische problemen als je verslaving aan kunnen pakken. 1 van beide heeft niet veel zin zo te lezen en kost je alleen maar energie en levert niet wat op.

Kan niets anders dan je heel veel sterkte wensen. Je kan het meid ook al duurt het lang, geloof ik jezelf en je toekomst!

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 13:49

@ deHP, het is inderdaad mogelijk, daar ben ik ook wel toe bereid. Het is alleen uitzoeken of het wel echt zin heeft. Ik heb vandaag gesprek gehad met verslavings arts en daarmee besloten het niet te doen.

@ Viva, dank je!

@ Marlies, dankje wel, ik probeer me ook echt vast te houden aan mijn dromen. Dit is echt wel iets wat me op de been houd.

---

Vandaag gesprek gehad met verslavings arts over hoe het gaat, zin en onzin van detox en medicatie.

Hoe het nu gaat? Ik ben bezig met de tijd waarop ik ga drinken uit te stellen. Ik heb vrijwilligerswerk, dit deed ik 2 ochtenden in de week (1x in de 2 weken 3 ochtenden). Ik heb deze verzet naar de middag zodat ik overdag niet kan drinken. Verder heb ik de zaterdag ochtend er ook bij aangenomen zodat ik het vrijdags niet te laat kan maken. Het is een soort van 'gezonde manier om jezelf te pesten'

Over de detox opnieuw doen was hij niet heel enthousiast. Dit ook omdat de kans enorm groot is dat ik daarna weer ga drinken. Het bevestigd wel wat ik al weet: alles moet tegelijker tijd aangepakt worden.

Qua medicatie wilde hij niet iets nieuws uitproberen, misschien nog een andere 'trek remmer'. Ik heb al eens campral gebruikt maar deze gaf een allergische reactie bij me. Daarnaast heb je ook nog Refusal, dit is het bekende paardenmiddel waar als je wil drinken je enorm ziek wordt. Dit willen ze me niet geven (en daar ben ik het mee eens) omdat ik het makkelijk zou kunnen misbruiken of doordat ik niet meer kan drinken andere destructieve dingen doen die misschien schadelijker zijn.

Dit houd niet in dat ik het allemaal maar laat gaan. We hebben weer afspraken gemaakt over de tijden waarop ik start met drinken. Het plan is als volgt:

- 2 dagen in de week na 18.00 (vrijwilligerswerk)
- 2 dagen in de week na 16.00
- Rest na 15.00

Maandag heb ik nog gesprek met psychische hulpverlening en volgens mij ook nog met behandelaar van verslavings zorg. Soms word ik echt moe van al die afspraken, soms is het ook frustrerend. Ik heb al lange tijd hulp, waarom lukt het me niet om harder te knokken? Daarnaast is het erg frustrerend dat ik motivatie heb, de juiste plek heb gevonden maar er een ellenlange wachtlijst is..

go_forward

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 22:52

Laatste 2 dagen zijn eigenlijk erg slecht gegaan en ik schaam me enorm. Schaamte en haat eigenlijk, niet tegenover een ander maar haat tegenover mezelf.

Vrijdag was koninginne nacht. Er was feest in de stad en daar ging ik met mijn vriend heen. Nou had ik al bijna een liter wijn op toen we er heen gingen (21.00) en daar heb ik ook nog behoorlijk gedronken. al met al had ik zo'n 1.75 tot 2 liter wijn op. Dit is een risky moment voor mij. Ik gaf dan ook al aan eerder naar huis te gaan maar ik zou de deur open laten voor mijn vriend.

Als ik teveel gedronken heb word ik bang, maar dan ook echt bang. Ik raak in paniek en wil er alles aan doen om het te stoppen. Dit doe ik meestal door eerst veel water te drinken en daarna over te geven. Daarna eet ik weer en dan als het nog niet over is herhaal ik de procedure. Klinkt vrij lomp en plastisch maar het is wel wat ik doe. (helaas)

A fijn dat ook gedaan en uiteindelijk in slaap gevallen. De volgende dag goed uitgeslapen (vanwege de kater) en ik zou tegen 15.00 de stad in gaan. Rond 14.50 werd er een ruit ingegooid in mijn huis en heb ik 2 uur moeten wachten op de glaszetter....

Daarna dus koninginne dag vieren en tegen 22.00 was ik eigenlijk al het spoor bijster. Ik had niet de volledige controle meer dus werd ik angstig. Heb tegen mijn vriend gezegd dat ik even naar huis ging om bij te komen. Mijn eigenlijke plan was controle terug krijgen. Dus het eerste wat ik heb gedaan is mijn ´trucje´. Water drinken, overgeven, eten, water drinken, overgeven. Het hielp gewoon weg niet.

Dus ik ben gaan fietsen, geen idee waarheen gewoon bewegen maar nog steeds geen controle.
Ben dan ook niet meer de stad in geweest, zeker ook omdat ik wist dat mijn ouders ook in de stad waren. Dit omdat mijn broertje moest optreden. Hoe slecht...maar heb er een slaap pil ingegooid en ben gaan slapen.

En dit haat ik dus, ik haat het dat ik weet wat er gebeurt maar dat ik het niet stop. Dat ik het blijf doen, dat ik weet wat de gevolgen zijn, maar toch...toch doe ik het elke keer weer.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:50

Wie weet van je verslaving?
Weet je vriend het al?

Meid raap jezelf op.
Als je zo doorgaat dan kom je helemaal nergens behalve uiteindelijk dakloos in de goot.
Is dat wat je wil?

Je vlucht, stop daarmee en zie je problemen gewoon onder ogen.
Ze gaan echt niet weg na die flessen wijn hoor, ze worden alleen maar groter.

Je kunt het niet afschuiven op een niet werkende hulpverlening.
Je moet het uit jezelf halen en jij bent de enige die dat kan.
Hulpverlening is misschien net een steuntje in de rug maar leg de verantwoordelijkheid gewoon bij jezelf en niet bij wachtijsten of dat soort "uitvluchten"

Je hebt echt zelf altijd een keus en verantwoordelijkheid voor je eigen daden.
Je kunt het echt wel :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 18:55

go_forward schreef:
waarom lukt het me niet om harder te knokken?

Omdat je lichaam in sommige gevallen even sterker is dan je geest.. En zo te lezen ligt het niet aan jouw motivatie/geest, want je zoekt hulp.. Respect en heel veel succes gewenst, hopelijk vind je snel een plek waar men je kan helpen je lichaam te overwinnen!