Toch sporten met overbelastte knie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 03:06

mijn broer had ook last aan zijn knie en was ook in behandeling bij de kinesiste, is 2 weken geleden door zijn knie gezakt tijdens training volleybal, zijn knie is nog altijd 6 cm dikker dan zijn andere, moet volgende week onder de scanner en ondertussen loopt hij al 2 weken op krukken... dus denk goed na voor je zomaar begint te sporten!

Iejoorr

Re: Toch sporten met overbelastte knie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 08:29

natuurlijk denk ik goed na :)
maar ik moet mijn energie gewoon kwijt kunnen ;)
dit du ik nu door op zaterdag in (ongeveer) totaal 10 km van manege naar manege te fietsen, en in 2 uurtjes gym per week (waar ik ook al niet te veel aan mij kan doen omdat we nu bezig zijn met trampoline én hockey)
dus dan spring ik thuis op en neer en dat vinden mijn ouders niet altijd even leuk :o

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 08:33

Kan het zijn dat je misschien een keer je kraakbeen oid beschadigd hebt? Ik heb dat vorig jaar gehad, en dat is toentertijd met een operatie opgelost. Kan nu doen wat ik wil, wel met zo nu en dan nog wat last. Maar sporten is verder niet meer schadelijk(of ik moet hetzelfde doen als wat toen de reden was van de beschadiging natuurlijk :+ ) Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, maar ik bedoel dat het misschien dmv een operatie zo goed als op te lossen is?

Daar zou ik toch nog even naar kijken hoor, zou mooi zijn als je straks weer lekker kunt sporten zonder steeds aan je knie te denken.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:02

fietsen op een versnelling dat je amper merkt dat je kracht zet. Het is namelijk een beweging die recht is en je dus niet je banden naar de zijkant beweegt.

Dat is wat ik mocht. Zwemmen kan ik zelf niet dan heb ik na 1 baan een pijnlijke knie.

maar overleg even met je fysio wat je kan doen met je knie. Probeer hem nu niet te zwaar te belasten anders kom je dadelijk niet meer op een paard. (paardrijden is een rotsport voor je knieen)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:04

vanmiddag bij de fysio geweest.
Zij raad mij aan voorlopig nog even niks te doen, omdat ik na 1 1/2 minuut hardlopen al bijna niet meer kan staan.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:27

Als dat het geval is, kun je inderdaad beter even niks doen.

Klasgenootje van mij heeft 2 kapotte knieen en kan gewoon helemaal niks meer, zij kan niet lopen/fietsen/zitten/liggen zonder pijn.
Zij heeft haar beide knieen ernstig overbelast, waardoor er iets in haar knieen is omgedraait (wat weet ik niet precies).

Het zou een oplossing voor haar kunnen zijn, door ze nog eens zo ernstig te overbelasten en hopen dat het weer omdraait, maar dat is het natuurlijk niet waard. Moet je dus ook nooit doen.
Zij kan nu ook niks doen qua sport..

Daarom goed dat je rust houdt en bij de fysio loopt, als dat goed gaat kun je weer aan een sport denken :j