Je eigen leven leiden met een ernstig zieke ouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:37

Jennasilver schreef:
Je vader had kunnen ingrijpen en een beter leven voor jullie kunnen maken, ik vraag me af wat de reden is waarom hij heeft gekozen om het niet te doen. Jij bent een topmeid en mag zo trots zijn op jezelf. Je bent nog jong genoeg om te beginnen aan jezelf te denken en te gaan genieten van wat het leven te bieden. Neem de tijd om alles te verwerken en ga verder, jij komt er wel.

Ik heb echt respect voor jou maar absoluut niet voor je vader, sorry dat ik het zeg.
HIJ had jullie een veel fijner leven kunnen geven door te kiezen niet door te gaan je moeder en haar bij jullie weg te houden en fatsoenlijk voor jullie te zorgen ipv 70 uren te gaan werken. Poeh wat hadden jullie een veel beter leven kunnen hebben als hij die keuze had gemaakt.
Ik denk zeker ook dat jij er komt maar het verleden blijft wel altijd bij je, bij elke stap die je zet de rest van je leven... :(:)

InekeH87

Re: Je eigen leven leiden met een ernstig zieke ouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 22:49

Ja ik snap dat jullie denken dat mijn vader er meer voor ons had moeten zijn. Dat klopt, echt dat ben ik met jullie eens. Helaas is dat niet zo geweest, waarom hij zo heeft gehandeld weet ik niet, dat zal ik nooit weten.

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:52

Amalarab: Zo'n ouder bij de kinderen weghalen is niet altijd de oplossing, integendeel. TS zegt zelf dat de kinderen wel van hun moeder hielden, alleen doen ze dat op basis van kleine dingen die 'buitenstaanders' niet opmerken. De vader had het inderdaad anders kunnen oplossen, maar die keuze kan hij niet meer omdraaien.

TS: Ik ben helemaal stil van je verhaal, je bent echt heel erg sterk. :(:)

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 01:49

Misschien kan je ooit je vader dat vragen op een moment waarvan jij denkt dat het juist is. Is er geen opvang waar je moeder kan blijven wonen en dan af en toe op bezoek thuis gaat? Dus een verplichte opname waar ze langdurig blijft? De straffen die ze jullie gaf zijn erg wreed, daar jij met liefde voor je broertje en zusje hebt gezorgd hoef je niet bang te zijn dat er wat van haar overgegaan is naar jou.
Nogmaals je komt er wel. Het zal niet makkelijk zijn en soms vraag je je af wat de reden is van deze beproevingen. Jouw tijd is nu en de toekomst.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 03:38

Meissie meissie,ik wens je alle kracht en nog heel veel plezier,geluk en liefde toe....
Wat heb jij het zwaar gehad en ik hoop dat je nu toch ook een beetje aan jezelf toe komt!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:01

Dit is herkenbaar voor mij, ik ga me er verder niet over uitten, maar ik wil wel iets zeggen, uit ervaring:

Blijf weg daar. Niet omdat het 'slecht' is, maar omdat je zo telkens weer het drama wordt ingezogen. Als je een aantal jaartjes er van weg bent, ben je alweer een heel ander mens (ik iig wel) en kun je het allemaal wat objectiever bekijken. Ook dat heel dichtbij wonen is gewoon niet goed. Ik ben ervaringsdeskundige :) Het loopt ook wel los zonder jou.

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:19

phormicola schreef:
Dit is herkenbaar voor mij, ik ga me er verder niet over uitten, maar ik wil wel iets zeggen, uit ervaring:

Blijf weg daar. Niet omdat het 'slecht' is, maar omdat je zo telkens weer het drama wordt ingezogen. Als je een aantal jaartjes er van weg bent, ben je alweer een heel ander mens (ik iig wel) en kun je het allemaal wat objectiever bekijken. Ook dat heel dichtbij wonen is gewoon niet goed. Ik ben ervaringsdeskundige :) Het loopt ook wel los zonder jou.

Jij hebt echt helemaal gelijk. :j
Al is dat contact verbreken gewoon erg pijnlijk, zeker als je nog met een heleboel zusjes en broertjes zit.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:35

phormicola schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens, heb zelf een psychisch zieke/verslaafde (borderline) moeder, de keuze om voor mezelf te kiezen en geen contact meer met haar hebben, is de beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Maar goed ik heb verder geen broertjes of zusjes, kan me voorstellen dat die keuze dan moeilijker ligt. Vind het petje af hoe je jezelf er door heen hebt geslagen, maar kies ook voor jezelf meid.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:52

Enrom veel respect voor je.
Hoop dat alle geluk en liefde j etoekomt dat heb je zeker verdient.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 14:07

sjanie de term KOPP kinderen had ik al wel eens van gehoord. De bedoeling was ook vorig jaar dat ik naar een KOPP groep zou gaan, maar dat was voor mij op zo'n ongelukkige tijd dat ik niet ben gegaan.
Ik zal er toch eens wat meer over op gaan zoeken.

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:56

Alles wat gezegd kan worden is al gezegd...
Heel veel respect voor het feit dat je zo sterk en positief bent gekomen uit zo een verschrikkelijk zware jeugd.

Diep respect

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:00

InekeH87 schreef:
sjanie de term KOPP kinderen had ik al wel eens van gehoord. De bedoeling was ook vorig jaar dat ik naar een KOPP groep zou gaan, maar dat was voor mij op zo'n ongelukkige tijd dat ik niet ben gegaan.
Ik zal er toch eens wat meer over op gaan zoeken.

Gun het dit keer jezelf om het gewoon te doen. Het is heel zwaar maar je knapt er gewoon echt van op. En vergeet het volgende niet: Je bent een kanjer en kijk naar jezelf hoe ver je bent gekomen ondanks alles. :(:)
Probeer wat meer aan jezelf te denken.