Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:26

Ik van van Andrelon de 2in1-shampoo.

Heb best lastig haar wat snel pluist en wat droog is. Maar deze shampoo houdt het (als 1 van de weinige :P) onder controle!

Die is niet duurder als 10 euro!

Edit.. dfoutje :+
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 20-11-10 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:28

Nee hoor, ik gebruik graag Herbal Essences.
Regelmatig zijn die ook in de aanbieding, 2 flacons voor zoveel o.i.d.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:30

ík gebruik nu die andrelon met ... extract (roze achtig etiket)
mijn haar pakt er super op, wordt er erg fijn van

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:31

Herbal Essences, zowel de shampoo als conditioner gebruiken.
Vooral de blauwe is erg goed (Hello Hydration).
Kwam onlangs ook als een van de beste uit een test.

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:32

Ik heb psoriasis op mijn hoofd, en ik heb de duurste geprobeerd ..
Ben nu helemaal gek op Palmolive Anit-Roos, van 80 CENT ! :)

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:34

Interessant topic dit. ik ben ook zo'n droog haar gevalletje en mijn haar is ook nog eens heel dun en ik heb tot overmaat van ramp:) ook nog eens weinig haar. Toen dacht ik laat ik eens die extra volume shampoo's eens gaan gebruiken. Nou geen effect dus. Hebben jullie hier ook ervaringen mee?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:37

Wamhorse schreef:
Interessant topic dit. ik ben ook zo'n droog haar gevalletje en mijn haar is ook nog eens heel dun en ik heb tot overmaat van ramp:) ook nog eens weinig haar. Toen dacht ik laat ik eens die extra volume shampoo's eens gaan gebruiken. Nou geen effect dus. Hebben jullie hier ook ervaringen mee?


Uplifting Volume shampoo + conditioner van Herbal Essences (nee, ik heb geen aandelen :P )
Maar ik heb hetzelfde type haar als jij (vrij snel droog en heel breekbaar en dun) en dat krijgt zelfs volume in mijn haar, en het ruikt nog lekker ook :P

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:39

Oke bedankt voor de tip, ik ga het zeker proberen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:40

en na het douchen niet fohnen, want dat is heel slecht voor droog en breekbaar haar.
Gewoon laten opdrogen, desnoods in een klemmetje.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:43

Ja klopt, föhnen doe ik eigenlijk al nooit. Gewoon met een handdoek over mijn schouders op de bank wachten tot het droog is. Het duurt ook nooit lang voordat het droog is :(.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:43

Ik doe het ook altijd in een klemmetje draaien of in een vlecht.
Als het langzamer droogt lijkt het wel of shampoo veel meer effect heeft :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:49

Ik doe ook altijd met een klem, maar het duurt ook wel ruim 2 uur voor het goed droog is, en als het handdoekdroog is doe ik er ook nog wat Hair Repair in, dus dan werkt het dubbel zo goed in.

Wamhorse

Berichten: 958
Geregistreerd: 30-11-09

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:51

Oh ja dat Hair repair is van Gliss Kur heh? Die werkt super goed dat gebruik ik ook al heel lang. En je haar word er ook super zacht van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:52

Wamhorse schreef:
Oh ja dat Hair repair is van Gliss Kur heh? Die werkt super goed dat gebruik ik ook al heel lang. En je haar word er ook super zacht van.


Ja, op dit moment heb ik van Gliss Kur, maar eigenlijk gebruik ik liever die van Henna Plus, maar die is helaas altijd heel snel uitverkocht hier, dus dan maar Gliss Kur. Die werkt ook prima :j

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:28

Wat is het beste voor haar dat snel pluist? Ik kan het nl. niet los doen omdat het zo snel zo pluizig wordt. Ik wil gewoon mooi, glad glanzend haar :(

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:32

Mijn shampoo kost €100 :o Maar dat is doktersshampoo, ik heb psoriasis.
Verder vind ik andrelon errug goed! Denk niet dat kappersshampoo per se beter is.

Surface

Berichten: 1460
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:39

Kytha schreef:
Wat is het beste voor haar dat snel pluist? Ik kan het nl. niet los doen omdat het zo snel zo pluizig wordt. Ik wil gewoon mooi, glad glanzend haar :(


Geen shampoo, maar Biosilk silk therapy werkt echt heel goed tegen pluis en het laat je haar heel mooi glanzen! ;)

Linsey1
Berichten: 349
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:55

Sabinee__ schreef:
Ik heb psoriasis op mijn hoofd, en ik heb de duurste geprobeerd ..
Ben nu helemaal gek op Palmolive Anit-Roos, van 80 CENT ! :)


Ik heb ook regelmatig psoriasis op mijn hoofd, en heb nu shampoo van sanex ondekt. Zodra de psoriasis komt, gebruik ik het ong. een week, en is het weg. Daarna stap ik weer over op normale shampoo (van Syoss meestal) en zodra het weer terugkomt begin ik weer met de sanex. In princiepe kun je deze shampoo dagelijk gebruiken, maar omdat hij nogal prijzig is, gebruik ik hem alleen als ik weer last krijg..


Deze shampoo moet wel goed zijn, aangezien hij een aantal stofjes bevat die mijn zus heeft in haar shampoo van de dokter voor psoriasis heeft. Echt super ideaal :D , ook een aanrader voor mensen met hardnekkige roos!!

Fles zit in een kartonnen doosje verpakt, en kost bij de drogist rond de 8 euro. Haal vaak aantal flessen tegelijk met speciale acties. Verder zweer ik bij de witte doorkammer van shwarskop (oid).

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:04

Uplifting Volume shampoo + conditioner van Herbal Essences Hier zweer ik bij :j Ik heb ook dun haar, deze shampoo doet het veel dikker lijken. :)

Douce

Berichten: 3521
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:06

Haha ik wilde net mijn mooie l'oreal shampoo aan gaan bevelen, lees ik in de OP dat je kapster die afraadde. Maar ik heb er dus geen problemen mee. Heb die voor lang dof haar, de shampoo en crèmespoeling (1+1 gratis gekocht). Als je bij een drogisterij gaat halen, wacht tot ze in de aanbieding zijn. Scheelt zo veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:21

Ik zweer bij Yes to carrots shampoo+conditioner... Ik heb hartstikke droge puntjes en in mijn nek echt van dat kroeshaar, maar met yes to carrots blijft het echt heerlijk zacht en luchtig... En er zit geen zooi als siliconen in, en mijn hoofdhuid is er ook van opgeknapt (had heel erg last van vette roos :r )
Veel beter dan veel shampoo's van de kapper die ik geprobeerd heb (hoewel je idd echt wel verschil merkt tussen de reguliere drogisterijmerken. YTC is ook niet echt een regulier merk) Het enige 'kappersmerk' dat net zo goed werkte op mijn haar was Keune, maar daar kreeg ik haaruitval van.. En da's ook weer niet helemaal de bedoeling..

Er zit wel degelijk verschil in kappersshampoo en drogisterijshampoo is mijn ervaring, maar shampoo blijft ook wel een hele persoonlijke zaak. Dus voor de ene kan een goedkoper merk beter werken dan een duurder merk... Hoewel je siliconen en troep uberhaupt beter kan mijden.

YTC is hartstikke goedkoop, en daar zitten echt heeeel veel (goede) ingredienten in als zeezout, algen, amandelolie echt.. Ik sta echt versteld van die hele ingrediëntenlijst vergeleken met die van andere shampoos. Fles kost 5.95 of 6.95 geloof ik, en er zit 3 keer zoveel in dan in een normale shampoofles. 't is te krijgen bij Etos, Sephora en de tuinen en 't is echt het beste wat ik ooit geprobeerd heb (en ik heb ook shampoos van 40 euro geprobeerd :+ (uit de sale weliswaar :)) )

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:52

In de meeste shampoos die hier genoemd worden zitten inderdaad siliconen, wat je echt niet in je haar wil hebben. Behalve dat zit er in de meeste shampoo nog een stofje wat oa ook in antivries en vuurwerk zit. Twee shampoos waarvan ik weet dat het niet in zit is de urtekram van de vorige pagina en sante (alle varianten van de natural basics) beide niet keidure shampoos en echt goed voor je haar. Moet zeggen dat sante wel lastig te verkrijgen is, het wordt in nederland haast nergens verkocht. Maar de shampoo is echt top.

Verder vind ik de shampoo van the bodyshop (rainforest nogiets) ook erg fijn. Daar zit alleen dat stofje wel ook in.

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:00

Welk stofje is dat dan precies? Ik was in de waan dat ik goede shampoo kocht bij de aanschaf van die rainforest :+
In ieder geval zonder siliconen en parabenen (althans, dat zeggen ze. Mij kan je alles wijsmaken := )

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Goede shampoo, moet dat echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:03

Of het goed is weet ik niet, maar ik ben weg van palmolive shampoo. Mijn haar wordt er heerlijk zacht van en makkelijk doorkambaar.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:06

Mijn schoonmoeder is ook kapster en zij adviseerde mij palmolive shampoo's te gebruiken! :j

Zijn erg zachte shampoo's en ook zeer geschikt bij het regelmatig wassen van je haren (Ik rij zo'n 4 keer in de week en moet dus minimaal 4 keer per week mijn haren wassen)! En niet duur! :+