Gohya, dan zal je idd ook vaak wel merken dat het geen 'probleemkinderen' maar 'probleemouders' zijn..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
absque_dubio schreef:NonaWen, nee, kan nergens terecht. En wil andere mensen ook niet lastig vallen met mijn psychisch gestoorde moeder.![]()
Gohya, dan zal je idd ook vaak wel merken dat het geen 'probleemkinderen' maar 'probleemouders' zijn..
MariekeB schreef:Ik hoop zelf dat de gemiddelde pleegouder, niet op die manier naar de ouders van haar pleegkinderen kijkt. Betreffende ouders hebben vaak zelf zeer grote problemen. Geen reden om het goed te praten ,maar wel een manier om open te blijven staan voor de echte ouders van betreffende kinderen. Want als pleegouder kun je nooit de echte ouders vervangen.
Als beide ouders bv depressief zijn, kan het teveel zijn om een kind nog normaal op te voeden, wat fijn dat er dan andere mensen zijn die die taak een tijdje over willen nemen.
Ik krijg het idee dat TS een beetje naar complimentjes zit te vissen in plaats van een serieuze discussie aan te willen gaan over pleegkinderen en hun problemen
.
. Maar ik heb mijn paps nog en mijn oom en tante
. Mindim schreef:Je gaat er al vanuit dat een kind 'gemakkelijk' op straat wordt gezet. Dat noem ik niet objectief naar de zaken kijken.
gohya schreef:Mindim schreef:Je gaat er al vanuit dat een kind 'gemakkelijk' op straat wordt gezet. Dat noem ik niet objectief naar de zaken kijken.
Ja 'gemakkelijk' omdat er niet eens gepraat gaat worden.
En dan de volgende dag willen ze opeens wél praten.
Je kan ook zeggen: je gaat nu naar je kamer i.pv. ga het huis maar uit.

gohya schreef:Mindim schreef:Je gaat er al vanuit dat een kind 'gemakkelijk' op straat wordt gezet. Dat noem ik niet objectief naar de zaken kijken.
Ja 'gemakkelijk' omdat er niet eens gepraat gaat worden.
En dan de volgende dag willen ze opeens wél praten.
Je kan ook zeggen: je gaat nu naar je kamer i.pv. ga het huis maar uit.
anneliesdj schreef:Ik vind dat je het wel van beide kanten moet bekijken, in jouw situatie heb ik daar natuurlijk geen idee van maar de jeugd kan ook behoorlijk vervelend zijn.
Er zijn toch ook genoeg tieners die al maanden of zelfs jarenlang hun ouders irriteren en denken dat ze alles kunnen maken en zich aan geen enkele regel hoeven te houden. Ik kan me dan best voorstellen dat je dat als ouder een keer zat bent en 16-18 is geen leeftijd dat een kind zichzelf niet kan redden dus zo dramatisch vind ik dat dan ook weer niet hoewel het wel van de omstandigheden afhangt.
Mindim schreef:Ik geef iemand complimenten die kinderen opvangt en dan ook nog objectief naar dingen kan kijken en niet vanzelfsprekend de ouders in een negatieve hoek drukt.
Ik wil daarmee niet zeggen dat de ouders nooit blaam treft, maar ik denk dat sommige 16 jarigen ook vreselijk kunnen ontsporen en ouders hoeven daar niet altijd een hand in te hebben.
Ook foute vrienden en kennissen kunnen een heel groot deel vernaggelen aan een kind, waardoor een kind thuis niet meer te handhaven is.
Wat ik zeg, het is niet altijd zo zwart wit. De vergelijking met iemand naar zijn kamer sturen? Ik denk dat dat punt allang gepasseerd is, eer ouders een besluit nemen hun kind op straat te zetten.
Ik zou ook graag eens de zaak belicht zien van de ouder die zoiets doet. Je kunt makkelijk op ze afgeven, maar zolang je niet alle ins en outs weet, en afgaat op een kant van het verhaal, heb je niet alle feiten om een conclusie te trekken.