Sjaap schreef:Mocht ik op dit moment onverwacht zwanger zijn, dan denk ik dat ik het kindje niet wil houden, ondanks dat mn vriend 30 is,we al ruim 2 jaar een stabiele relatie hebben, ik een vaste baan heb, we een eigen huisje hebben (zij het met een kamer te weinig, maar toch). Als ik dat aan mensen vertel kijken ze me aan alsof ik gek ben. Maar ik vind mezelf nog te jong en ben nog te egoistisch om nu al een kind te willen.
Mn schoonzusje was 23 toen ze een kind kreeg,en als ik naar haar kijk, naar wat erbij komt kijken, wat je ervoor "op moet geven", nee, dat zou ik echt nog niet willen.... Waarschijnlijk voelt t anders als t een kind van jezelf is, maar toch. Ik ben nog te gesteld op mn vrijheid om nu de verantwoordelijkheid te willen dragen over een kind.
Zorgt overigens voor wat spanning soms tussen vriend en mij, hij zou t graag willen houden... tja... hoe vecht je zoiets uit..?
Ik heb op een gegeven moment de instelling gekregen voor mezelf dat als je het weg laat halen bij bijv 23 jaar en ouder (leeftijd dat je er voor zou kunnen zorgen) en STEL dat je later dan geen kinderen kan krijgen omdat het niet lukt...dan sla je jezelf tegen je harses.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 18-11-10 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt