Wanneer waren jullie 'klaar' voor een eerste kind?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:01

Sjaap schreef:
Mocht ik op dit moment onverwacht zwanger zijn, dan denk ik dat ik het kindje niet wil houden, ondanks dat mn vriend 30 is,we al ruim 2 jaar een stabiele relatie hebben, ik een vaste baan heb, we een eigen huisje hebben (zij het met een kamer te weinig, maar toch). Als ik dat aan mensen vertel kijken ze me aan alsof ik gek ben. Maar ik vind mezelf nog te jong en ben nog te egoistisch om nu al een kind te willen.

Chapeau.....je bent in mijn ogen een hele verstandige meid! ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:03

Sjaap schreef:
Mocht ik op dit moment onverwacht zwanger zijn, dan denk ik dat ik het kindje niet wil houden, ondanks dat mn vriend 30 is,we al ruim 2 jaar een stabiele relatie hebben, ik een vaste baan heb, we een eigen huisje hebben (zij het met een kamer te weinig, maar toch). Als ik dat aan mensen vertel kijken ze me aan alsof ik gek ben. Maar ik vind mezelf nog te jong en ben nog te egoistisch om nu al een kind te willen.

Mn schoonzusje was 23 toen ze een kind kreeg,en als ik naar haar kijk, naar wat erbij komt kijken, wat je ervoor "op moet geven", nee, dat zou ik echt nog niet willen.... Waarschijnlijk voelt t anders als t een kind van jezelf is, maar toch. Ik ben nog te gesteld op mn vrijheid om nu de verantwoordelijkheid te willen dragen over een kind.

Zorgt overigens voor wat spanning soms tussen vriend en mij, hij zou t graag willen houden... tja... hoe vecht je zoiets uit..?

Ik heb op een gegeven moment de instelling gekregen voor mezelf dat als je het weg laat halen bij bijv 23 jaar en ouder (leeftijd dat je er voor zou kunnen zorgen) en STEL dat je later dan geen kinderen kan krijgen omdat het niet lukt...dan sla je jezelf tegen je harses.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 18-11-10 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:03

Ik wacht al jaren op het seintje van mijn lichaam dat ik er klaar voor ben inmidddels ben ik 34 en ik voel nog steeds geen kriebels.....terwijl we hem/haar juist een goede toekomst kunnen bieden met veel liefde,luxe en allerlei toekomstmogelijkheden

*wacht nog een jaartje of 3 braaf en neem dan zelf hef in handen*

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:08

Tita....als je lichaam dat seintje niet geeft is dat toch ook prima?Ik denk dat het krijgen van kinderen vaak ook te rooskleurig gemaakt word hoor.
Niet iedereen krijgt last van rammelende eierstokken en vergeet niet dat het leven zonder kinderen ook zeer zeker de moeite waard is.
Je kunt dan wel blijven doen en laten wat je zelf wilt zonder toch de beperkingen die kinderen nu eenmaal ook met zich mee brengen.
Veel mensen vinden dat het zo hoort, kinderen krijgen, maar het is absoluut geen status symbool, vergeet dat nooit!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:09

Dat ben ik ook met je eens! Vind ik ook. Ik heb heel lang geen drang naar kids gehad en nu wil ik het liefst er maar 1tje. Als ik dat zeg krijg ik meestal ook de halve wereld over me heen dat het zielig is, kindermishandeling blablabla... *nu nog een geschikte papa vinden aangezien mijn relatie sinds kort over is*

050206051012

Re: Wanneer waren jullie 'klaar' voor een eerste kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:11

Zonnetje, wat is zielig en kindermishandeling? Als jij een kind zou willen? :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:11

Quellian schreef:

1 kindje dus enigst kind en geen broertjes/zusjes.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:12

Zonnetje81 schreef:
Dat ben ik ook met je eens! Vind ik ook. Ik heb heel lang geen drang naar kids gehad en nu wil ik het liefst er maar 1tje. Als ik dat zeg krijg ik meestal ook de halve wereld over me heen dat het zielig is, kindermishandeling blablabla... *nu nog een geschikte papa vinden aangezien mijn relatie sinds kort over is*

Sterkte meid!

Maar 1 kind...wat is daar nu weer mis mee????
OOhhhh mensen....hebben altijd wat te zeuren!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:13

:j wij one ik roep altijdt ik er maar 1 wilt waarop mijn lief weer roept moeten echt kinderen..doe dan maar 2 :roll: want alleen kan niet volgens hem

Ja makkelijk roepen hij hoeft ze niet te dragen en werpen

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:13

Das ook zo'n fijne discussie hé, ik heb ook bewust voor maar 1 kindje gekozen, mensen blijven dit raar vinden :?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:14

Zonnetje81 schreef:
Quellian schreef:

1 kindje dus enigst kind en geen broertjes/zusjes.

Nou inderdaad wat Onassa zegt; mensen moeten áltijd wat te zeuren houden.
Wij hebben 1 kind (ruim 9 maanden) en ik weet niet of er een tweede komt hoor, compleet afhankelijk van bepaalde factoren, maar hij zal écht niets tekort komen als hij enig kind blijft.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:14

Nou, ik vind dan eerder die mensen raar die 1 kind dan raar vinden.
wat is daar nou in hemelsnaam raar aan en ten tweede, waar bemoeien ze zich mee!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:15

Onassa schreef:
Zonnetje81 schreef:

Sterkte meid!

Maar 1 kind...wat is daar nu weer mis mee????
OOhhhh mensen....hebben altijd wat te zeuren!

VOlgens die mensen is het zielig en missen ze iets, worden ze vervelend, verwend, verpest en noem het maar op. Ik heb zo mijn ideeen daarover....ligt aan je eigen opvoeding!!! Net of broerjtes/zusjes alles is, hoeveel mensen hebben geen contact of ruzie ofzo.

En mijn argumenten:
- Ik denk dat dat mentaal en lichamelijk voor mij voldoende is.
- Ik wil mijn kind alles kunnen bieden, ik ben iemand die nogal snel in de stress schiet van oh het geld raakt op :+
- Ik wil niet dat ik elke cent moet omdraaien in mijn leven en ik wil dat ik mijn kind later een studie kan aanbieden etc.
- 1 kindje kan je nog makkelijk ergens laten opvangen.
- 1 kindje neem je makkelijker mee met dingen doen.

Dus voor mijn geestelijke & lichamelijke welzijn zou dat het beste zijn denk ik. Niet iedereen is geschikt om tegen het gejengel en gekift van 4 kinderen te kunnen :+ Laat staan financieel.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 18-11-10 12:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:16

Zonnetje81 schreef:
Ik heb op een gegeven moment de instelling gekregen voor mezelf dat als je het weg laat halen bij bijv 23 jaar en ouder (leeftijd dat je er voor zou kunnen zorgen) en STEL dat je later dan geen kinderen kan krijgen omdat het niet lukt...dan sla je jezelf tegen je harses.

Ik kan me helemaal vinden in je instelling, maar ik sla mezelf ook voor mn kop als ik een kind krijg tegen mn wil in, en daar ongelukkig van wordt. Een kind heeft niets aan een ongelukkige moeder, of aan ouders die constant ruzie maken door de spanning. Ik wil pas een kind als ik het genoeg kan bieden, zowel op materiaal vlak als op het vlak van "houden van" en "gewenst zijn". Het risico dat ik dan later misschien geen kind meer zal krijgen, dat neem ik er dan bij. Dat zal dan een hoop pijn doen, en ik denk dat er inderdaad ook wel spijt bij komt kijken, maar liever helemaal geen kind, dan een ongelukkig kind met ongelukkige ouders.

Maar dit is wat ik nu zeg hoor ;). Misschien doe ik wel heel wat anders als morgen blijkt dat ik onverwacht zwanger ben :D.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:17

Ieder zijn eigen keuze, maar voor mij nu, never, nooit niet :Y)

Ik moet er niet aan denken :o ik ben 36 en mijn bio-klok heeft gelukkig nog steeds niet getikt :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:17

Sjaap schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik kan me helemaal vinden in je instelling, maar ik sla mezelf ook voor mn kop als ik een kind krijg tegen mn wil in, en daar ongelukkig van wordt. Een kind heeft niets aan een ongelukkige moeder, of aan ouders die constant ruzie maken door de spanning. Ik wil pas een kind als ik het genoeg kan bieden, zowel op materiaal vlak als op het vlak van "houden van" en "gewenst zijn". Het risico dat ik dan later misschien geen kind meer zal krijgen, dat neem ik er dan bij. Dat zal dan een hoop pijn doen, en ik denk dat er inderdaad ook wel spijt bij komt kijken, maar liever helemaal geen kind, dan een ongelukkig kind met ongelukkige ouders.

Maar dit is wat ik nu zeg hoor ;). Misschien doe ik wel heel wat anders als morgen blijkt dat ik onverwacht zwanger ben :D.

Je hebt helemaal gelijk, maar deze instelling heb ik gekregen met het feit dat ik wel wist dat ik ooit toch een kindje wilde. Toen ik was in van: ik wil GEEN kids, ging bovenstaande niet op. :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:23

Zonnetje, tegen die argumenten die jij beschrijft kan toch niemand beweren dat dat voor jou/jullie niet de juiste keuze is?
Ik vind het juist heel goed en grondig doordacht.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:24

Zonnetje81 schreef:
En mijn argumenten:
- Ik denk dat dat mentaal en lichamelijk voor mij voldoende is.
- Ik wil mijn kind alles kunnen bieden, ik ben iemand die nogal snel in de stress schiet van oh het geld raakt op :+
- Ik wil niet dat ik elke cent moet omdraaien in mijn leven en ik wil dat ik mijn kind later een studie kan aanbieden etc.
- 1 kindje kan je nog makkelijk ergens laten opvangen.
- 1 kindje neem je makkelijker mee met dingen doen.

Hier precies dezelfde beweegredenen :)
Tot noch toe dan he, want ik weet niet wat de toekomst gaat doen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:24

Ik ben nu 21 en heb last van zwaar rammelende eierstokken, gelukkig zijn mn hersenen wat verstandiger :Y)

Mn vriend en ik wonen allebei nog thuis, hebben beiden geen vast aanstelling en zijn nog druk aan eht sparen. Nee hoor, mocht ik onverwacht zwanger raken dan laat ik het weghalen, ik kan het kindje nu toch niets bieden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:25

Onassa schreef:
Zonnetje, tegen die argumenten die jij beschrijft kan toch niemand beweren dat dat voor jou/jullie niet de juiste keuze is?
Ik vind het juist heel goed en grondig doordacht.

Ja maar vaak vinden die mensen volgens mij het belang van het feit: je moet minimaal 2 kinderen krijgen boven geschikt aan welk argument dan ook, want je krijgt per definitie in hun ogen een vervelend verwend kreng }> die zich zielig en eenzaam voelt later... :Y) :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:32

Zonnetje81 schreef:
Onassa schreef:

Ja maar vaak vinden die mensen volgens mij het belang van het feit: je moet minimaal 2 kinderen krijgen boven geschikt aan welk argument dan ook, want je krijgt per definitie in hun ogen een vervelend verwend kreng }> die zich zielig en eenzaam voelt later... :Y) :+

Veel mensen zijn nogal bekrompen en denken dat dat zo hoort!
Je moet voldoen aan het gemiddelde doorsnee plaatje......*zucht*.
Wie zijn er dan daadwerkelijk zieliger vraag ik me dan af?

050206051012

Re: Wanneer waren jullie 'klaar' voor een eerste kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:54

Net zoals dat wij niet getrouwd zijn en wel een kind hebben.
Kreeg ik de sneer van de schoonzus van mijn vriend dat háár zus het volgens het boekje doet!
'Welk boekje? Ik heb nooit een boekje gezien?' :?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 12:58

ik zou zelf al wel graag kinderen willen krijgen, maar mijn man begint net in januari met een studie van 1,5 jaar en zelf heb ik geen vast contract dus qua financien zijn we nog niet stabiel genoeg. We hebben dit jaar net een huis gekocht, ruimte zat, maar moet ook nog een en ander aan gebeuren. Ik denk dat het in de planning ligt om ergens eind volgend jaar te gaan kijken of we zwanger kunnen worden, tegen de tijd dat het kindje er dan zou komen zijn we in ieder geval wel 2 jaar verder dan nu.
We zijn wel dit jaar al getrouwd, iets wat ik sowieso wel wilde voordat we kinderen zouden krijgen.
Geestelijk ben ik er al wel klaar voor, daar scheelt het niet aan :P en mijn man begint er ook wel meer zin in te krijgen nu.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:05

Quellian schreef:
Kreeg ik de sneer van de schoonzus van mijn vriend dat háár zus het volgens het boekje doet!

Daar ga je dan hopelijk niet serieus op in he???
Of anders "sneer' je maar terug alszijnde dat jullie nu eenmaal een paar apart zijn :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:07

Quellian schreef:

Echt!!! }:0