Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:44

De dagen erna zijn altijd brak, alsof je door een trein bent overreden :j .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:46

Zo voelt het inderdaad, vind het zo vervelend dat dat gevoel zo lang blijft hangen.
Toen ik studeerde had ik er niet zo'n problemen mee, maar met werken is het toch wel erg rot. :\

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:47

Die migraine aanvallen kosten volgens mij zoveel energie van je lijf dat het even duurt voor het daar weer van hersteld is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:57

Laurabram schreef:
Alles nog goed hier?

Joyce, wat ik me nou afvroeg. Heb je meteen nadat je was begonnen met het slikken van de vit D verschil gemerkt of heeft daar nog even tussen gezeten?

Ik heb het in mn agenda opgezocht, even een overzichtje van hoe het eerst was en hoe het daarna ging ;)

Vrijdag 20 aug: Migraine gekregen in de loop van de middag
Maandag 23 aug: 's middags knallende hoofdpijn, gebleven tot ik in slaap viel
zaterdag 28 aug: 's ochtends wakker met hoofdpijn, in de loop van de ochtend migraine
zondag 29 aug: in de loop van de dag weer migraine, rest van de dag plat gegaan
dinsdag 31 aug: opgestaan met zeurend gevoel in hoofd en nek, hele dag last van gehad

Donderdag 2 sept: Afspraak gehad bij de huisarts, bloed prikken

Zondag 5 sept: 's Middag migraine gehad

Donderdag 9 sept: Begonnen met vitamine D pillen

Daarna nog een paar keer lichte hoofdpijn gehad, stond niet meer per dag in mn agenda vermeld, niet heftig genoeg zeg maar. Ik zet het er alleen heel specifiek in, als ik echt flink last heb en zet er dan ook altijd bij wat ik in heb genomen en hoe snel dat aansloeg. En ik heb nog 1x in oktober vermeld staan dat ik op ben gestaan met flinke hoofdpijn, maar na 1 paracetamol was dat na een uurtje weg. K heb sinds ik met die vitamine D pillen ben begonnen denk ik nog 3x flinke hoofdpijn gehad, dat ging alle keren over na het nemen van een paracetamol en zondag 5 september is de laatste keer geweest dat ik Imigran heb genomen. Mn migraine was er meestal met pieken en dalen, soms een week of een paar weken super veel last van hoofdpijn en dan soms opeens 2 weken geen noemenswaardige last. Maar dit is gewoon bijna onbegrijpelijk! Gewoon ook zelfs geen hoofdpijn meer (of bijna nooit meer in elk geval).

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:02

OK Thanx.
Ik probeer het ook altijd bij te houden in mn agenda, kan ik ook een beetje herleiden wat de evt. aanleiding is geweest.

Echt fijn voor je dat het zo goed gaat.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:04

Dat is echt verbazingwekkend Joyce!! Goed idee van je om alles op te schrijven, zou ik ook eens moeten doen. :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:05

Ik kan ook nog steeds niet geloven dat het zo goed gaat! Vooral in het begin had ik steeds het gevoel alsof ik elk moment last kon krijgen, maar na een paar uurtjes zakte het ook weer weg, het zette gewoon niet meer door. Nu heb ik dat gevoel sinds een paar weken ook niet meer gehad. Daarom raad ik ook iedereen aan om gewoon zn bloed te laten testen, nee heb je, ja kun je krijgen! Ik wist van tevoren ook niet dat die vitamine D wat met migraine te maken had, t is puur toeval dat ik daar zo goed op reageer!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:15

Ja gelukkig, ik ben wel blij voor je, het is idd echt toeval voor het zelfde geld kom je er nooit achter. Denk je dat jouw migraine ook met vitamine D te maken heeft Laurabram??

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:01

Nou het gignw eken goed..tot vandaag. NU heb ik gister sumatriptan opgehaald...staat in bijsluiter dat je erg vorozichtig moet zijn met sommige andere medicijnen...die slik ik dus en apotheek is op d ehoogte..maar vind t wel beetje eng.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:20

Pinacolada, maar heeft de HA je deze medicijnen dan voorgeschreven??
Jongens ik ben nog steeds migraine vrij, ik kan het bijna niet geloven!!!!
Alle zieke hoofdjes, sterkte :(:)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:59

Nee de neuroloog, nou zal wel meevallen. Zou vanavond naar een concert, lekkere timign dit :(

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:00

Hey dames!

Wil me ook weer even melden hier, het is al een hele tijd geleden dat ik voor het laatst iets had meegeschreven hier ( jaartje geleden? ) maar ben wel regelmatig blijven meelezen.

Ik heb de hele medische molen doorlopen in nederland en nu ook in belgie. En heb voor mij de oplossing gevonden voor de migraine: ZWANGER ZIJN! Heel mijn zwangerschap geen migraine gehad, enkel eens wat hoofdpijn die met een paracetamol weg ging! Nu 6 maanden na de bevalling, ben ik mijn eerste migraine aanval weer rijker, doordat ik nog borstvoeding geef mag ik alleen paracetamol hebben en geen andere pijnmedicatie, kortom: 2 dagen ziek op bed. Hopelijk blijven de aanvallen langer weg dan voor mijn zwangerschap want toen was het iedere week raak.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:03

Ja dat zei neuroloog ook, maar om daarom nou zwanger te worden :P

Blugh ben zo slap als een deur van die medicijnen, hebben jullie dat ook? Zelfs broodje kauwen is moeilijk..en misselijk ook nu :o

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:13

@ pinacolada: 3 jaar geleden zeiden de artsen dat ook tegen mij en mijn reactie was: Zwanger worden, van een baby krijg ik nog meer koppijn ;-) Nu was het echter een wel over wogen beslissing, en niet met de migraine als reden, maar omdat we echt een kindje wilden. Heb al aan de arts gevraagd of hij mijn hormoongehalte niet wilde meten, en het na de zwangerschap kunstmatig op die waarde te houden. Helaas betekend dit dat je lichaam dan denkt dat je altijd zwanger bent..............

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:45

Nog gefeliciteerd met je dochtertje!!!! Kunnen de artsen dan niet iets daartegen voorschrijven als het overduidelijk een hormonen kwestie blijkt te zijn??
Pinacolada, wat rot voor je dat je nu net een migraine aanval hebt, ik wordt ook altijd helemaal slap en misselijk, eht beste is toch echt te gaan liggen en hopen dat het snel voorbij trekt!! :(:)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:58

Hormonen zijn ook rare dingen wat dat betreft...

Ik moet nog van alles doen, maar ben zo slap als een vaatdoek pff. Zie t concert ook alweer aan me voorbij gaan..:(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:02

Kan je de dingen die je nog moet doen niet nog een dag laten liggen en toch even op bed gaan, dan kan je heel misschien toch nog naar het concert!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:21

ik heb knoop doorgehakt en ga niet, ben echt vaatdoek en dizzy... Baal als een stekker, ben nu ook knap chagie :P

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:23

Weet iemand een goede neuroloog in Limburg/Brabant? Ben verhuist en helaas.. Mijn neuroloog verhuist niet mee!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:26

Ik kan je mijn spaanse hork beter niet aanbevelen :P

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:27

Mijn friese hork ook niet, al schijnt ie wel goed te zijn :P

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:34

Balen Pinacolada :(:) .

Carolaa, 't zou fijn zijn als het de oplossing was, onze hormonen gewoon in de goede stand.
Maar ik kies er toch niet meer voor om zwanger te raken. Ben tevreden met de 2 die ik heb.
Maar.... wel gefeliciteerd met je dochter.

Mijn neurologe denkt in hokjes, dus die beveel ik ook niet aan :n .

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:35

Ja dat zeggen van die van mij ook, maarja als die tegen iedereen zegt dat ie niets heeft, tja
Ben je weer een beetje opgeknapt pinacolada??

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:36

Hallo allemaal, mag ik ook meepraten? Ben ook migrainepatiënt. Bij mij is het ook hormonaal. Elke 2 weken, tijden de eisprong en tijdens de menstruatie. Voordeel is dat je wel weet waar je aan toe bent. Helaas altijd in het weekend.
Ik ben ook een paar keer bij de neuroloog geweest, dit was gelukkig wel een fijne man, erg betrokken. Helaas hielp het allemaal niet. Ik zit er aan te denken om iets van de pil weer te gaan gebruiken. Maar ik had me juist laten steriliseren om maar niet meer aan de pil te zijn. Waarschijnlijk is het over als ik in de overgang ga. Nou dat duurt nog maar een jaar of 12 _O-

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:37

Vriendin van mij ging naar een neuroloog omdat ze vaak spontaan flauw viel. Toen er geen aanwijsbare oorzaak uit de onderzoeken kwam kreeg ze ook te horen dat het gewoon bij haar hoorde en dat ze er maar mee moest leren leven :roll: .