Hoe snel weer zwanger na een postnatale depressie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:02

Kinderen merken het zeker wel als hun moeder niet lekker in hun vel zit.
Je kan net zo vrolijk tegen ze doen, ze "voelen" toch dat het anders is.
Mijn man heeft zich laten helpen om te voorkomen dat ik "de keus" heb om nog een kindje te krijgen.
Nu is mijn jongste 7 en hoeft het van mijn echt niet meer, maar wat ben ik boos geweest dat hij dat had laten doen, maar het is zeker het behoud van mij, mijn gezin en mijn relatie geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:36

Urielle, je bent aan het denken en dat is de eerste stap, een waardevolle stap. Want je zelf leren kennen en gaan ontdekken wat je zelf graag wilt, is nl een proces en dat kost tijd, maar je komt er wel. Je steekt niet je koppie in het zand, je oogkleppen zijn al af...

Succes...en komt goed.

Verders gewoon lekker knuffelen, is ook een soort therapie hoor, maar idd ga jezelf niet vergeten...je bent in een leeftijd dat je zoveel kansen hebt en zoveel meer aan kan dan je denkt.

Anoniem

Re: Hoe snel weer zwanger na een postnatale depressie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:21

Ik heb het maar bij 1 kindje gehouden. Ik heb ook een behoorlijke post natale depressie gehad en als ik weer aan die tijd denk, word ik weer verdrietig. Mijn kindje is de eerste weken veel bij mijn ouders geweest. Ik durf een tweede kind niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:23

Brainless schreef:
Mijn PND's werden elke zwangerschap erger. En bij mijn derde kindje kon ik maanden niet zorgen voor mijn gezin. Pas na 6 maanden mocht ik weer volledig voor mijn gezin gaan zorgen (wel met controle)
Wij hebben toen ook besloten niet nog meer kinderen te willen.
Tijdens de zwangerschap had ik eigenlijk geen last, maar wel na de bevalling (dat is ook de definitie van PND- post natale= betekend; na de bevalling).

Ik had ook een heerlijke zwangerschap, de roze wolk daarna, nou laten we het daar maar niet over hebben. Ik had ook vreselijk het gevoel dat ik faalde en voelde me zo schuldig. Ik had ook een vreselijk rottige bevalling.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:06

Urielle, petje af voor je zelfkennis en reflectie! Maak dat je gelooft wat je opschreef: laat je verdere kinderwens even gaan en neem de tijd om te investeren in jezelf , je man en de 2 prachtige kindjes die jullie nu hebben. Je bent nog jong zat om over een paar jaar te besluiten of je alsnog verder wilt uitbreiden. Ik denk dat wanneer je nu kostte wat kost verder wilt gaan met een derde, je echt meer kapot maakt dan je intenties zijn.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:55

Wat goed dat je er zo goed over na hebt kunnen denken, wat ook erg lastig is met pnd ;) Meid 31..... je hebt nog zoveel tijd. Uit ervarig kan ik ook spreken dat de kindjes wat verder uit elkaar ook wel veel makkelijker is hoor. Ik heb er 4 en 3,5 jaar tussen. Vooral ik er nu 1 van een jaar heb rondlopen is de oudste 9 en die kan al heel goed alles zelf.
Ik heb toch in ieder geval een succes verhaal voor je kunnen schrijven. Ze zeggen dat de kans erg groot is dat het terug komt, bij mij was dat dus niet zo. Maar ik moet zeggen dat ik ook heel goed voor mezelf heb gezorgd. Ik wilde er alles aan doen om het te voorkomen. Mensen kenden me niet terug, hihi. Maar het is het zoooo waard geweest.
Dus zorg ervoor dat je goed in je vel zit, en voordat je ooit weer zwanger wordt en bent, je kunt nooit te veel vitamine binnen krijgen :+
Ik vind het echt super dat je zo`n verstandige beslissing neemt. En wat fijn dat je man ook achter je staat. Nou meid, geniet, geniet en geniet van je gezin met je prachtige kids. Jou gezinnetje wordt ooit nog eens compleet gemaakt!

Xx Risje