Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duke schreef:_Nadia_ schreef:Direct na de geboorte van de eerste! Ik was ook binnen 4,5 maand weer zwanger, toen de derde binnen 2 maanden na de geboorte van de eerste, en nu ben ik op de 4de verjaardag van mijn oudste uitgerekend voor ons vierde kindje.
Jullie hadden er zin in!
Ondanks loodzware zwangerschappen (Hyperemesis Gravidarum bij allemaal en bij de 3de 5,5 maand platliggen) hopen we nog meer kindjes te mogen krijgen.
. 
spatter schreef:Ik vraag me bij de keus van kinderen wel af of de ouders rekening houden met of het voor de kinderen wel leuk is om een zoveel ouder of jonger broertje of/en zusje te hebben.
Plus de leeftijd van de ouders, in Nederland beginnen de meesten vrij laat met kinderen, wacht je dan ook nog lang tussen de kinderen zelf ben je al behoorlijk op leeftijd en is dat wel zo leuk en handig voor het kind.

spatter schreef:Ik vraag me bij de keus van kinderen wel af of de ouders rekening houden met of het voor de kinderen wel leuk is om een zoveel ouder of jonger broertje of/en zusje te hebben.
Plus de leeftijd van de ouders, in Nederland beginnen de meesten vrij laat met kinderen, wacht je dan ook nog lang tussen de kinderen zelf ben je al behoorlijk op leeftijd en is dat wel zo leuk en handig voor het kind.
Trieske_ schreef:saroanda schreef:Hier geen wens voor een tweede, daar kan ik je dus geen advies over geven. Kan wel mijn motivatie toelichten. Ik zou niet graag nog een keer zwanger willen zijn en nogmaals een bevalling/keizersnee willen meemaken. Ik heb die periode niet als prettig ervaren en het heeft bij mij best wel een poos geduurd voordat ik op die "blauwe" wolk zat.
Als ik zie hoeveel tijd 1 kindje al in beslag neemt en ik daarbij 3 dagen werk, zou ik bij een tweede niet meer willen werken, helaas kan dat financieel niet bij ons. En naast m'n leven als mama hecht ik ook veel waarde aan mijn vriije tijd zonder m'n kindje, en met een tweede zal dat nog minder worden.
En onze hobbyauto is niet geschikt voor 2 kids en een hond
ik deel echt precies dezelfde mening
mijn zoontje is nu 2 en ik heb echt geen behoefte voor een 2e