Tanden poetsen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:02

Sabin_e schreef:
Hahahah jaaaaaaaaaaaaaa hier nog een tanden poetser onder de douche. Lekker makkelijk tijdens het afsproeien of het intrekken van de shampoo of haarmasker even tussendoor tanden poetsen.

Doe het sowieso iedere ochtend, want als ik dan niet even douche voel ik me de hele dag duf. Eerst ontbijten, dan douchen en tanden poetsen. s'avonds douche ik bijna nooit, dus sta ik boven de wastafel ;)

Vroeger deed ik dit ook altijd, maar bij mij zit er geen half uur tijd tussen eten en poetsen.
En door mijn tandarts is verteld dat wanneer je net gegeten hebt en dan je tanden gaan poetsen je een laagje van je tanden afpoetst,
die je nodig hebt. Verder doe ik het bijna altijd wel onder de douche en ook onder de kraan want ik poets ook twee keer per dag :Y)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:03

xChantal94 schreef:
tanya89 schreef:
Ik vind warm water ook niet zo fijn, maar ik spoel mijn mond sowieso niet want het is beter om niet te spoelen heb ik eens gelezen :)

En weet je toevallig ook waarom, daar ben ik wel nieuwschierig naar :) ?

Ik heb even gegoogled;

Is het de bedoeling dat er wat tandpasta-bestanddelen op je tanden achterblijven na het tanden poetsen en mond spoelen (inwerkende werking)?
Zo ja: hoe vaak adviseren jullie om de mond te spoelen?
Fluoride heeft inderdaad tijd nodig om opgenomen te worden in het glazuur en moet dus zo lang mogelijk in de mond aanwezig blijven. Daarom geven wij het advies een flinke doperwt (een streep) tandpasta te gebruiken, de tandpasta uit te spugen en niet te spoelen. Spoel je wel dan verdwijnt een groot gedeelte van de fluoride uit de mond. Sommige mensen vinden dit een vies idee. Het advies is dan om niet meer dan een keer te spoelen met een klein beetje water.

Bron; http://www.netdokter.nl/index.cfm?act=t ... subinfo=50

:)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:04

huh? nooit aan gedacht eigenlijk dat dat kon :=
brengt me op een idee :)*

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:05

Thats_Me schreef:
Schijnt ook niet zo gezond te zijn. Hoe dat zit weet ik niet precies maar dat is mij ooit verteld ;)

Jaja, klinkt ook echt heel logisch.. :n

Ik poets ook altijd mijn tanden onder de douche. Weer een excuus om langer onder de douche te staan :o

Bon_Bon

Re: Tanden poetsen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:07

Op een hele vreemde manier krijg ik de griebels van tanden poetsen onder de douche, krijg rilling over mn rug, kippevel... zal wel eits psychisch zijn ofzo haha :p bij de wasbak heb ik daar namelijk geen last van ALLEEN als ik onder de douche mnt andne wil poetsen :S

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:08

goh nooit eigenlijk aan gedacht, maar het bespaard inderdaad flink wat tijd, maar doen jullie het dan echt onder de douche (dat het water over je gezicht loopt) of je hoofd onder de douche uit. Lijkt me nogal raar als je tandpasta over je hele lijf loopt (denk wel dat je onder het douchen veel water in je mond krijgt ? ). Nuja je bent je dan toch aan het douchen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:08

tanya89 schreef:
Ik vind warm water ook niet zo fijn, maar ik spoel mijn mond sowieso niet want het is beter om niet te spoelen heb ik eens gelezen :)

Hmmm, als ik m'n mond niet goed spoel ga ik kokhalzen... :=

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:13

tanya89 schreef:
Ik heb even gegoogled;

Is het de bedoeling dat er wat tandpasta-bestanddelen op je tanden achterblijven na het tanden poetsen en mond spoelen (inwerkende werking)?
Fluoride heeft inderdaad tijd nodig om opgenomen te worden in het glazuur en moet dus zo lang mogelijk in de mond aanwezig blijven. Daarom geven wij het advies een flinke doperwt (een streep) tandpasta te gebruiken, de tandpasta uit te spugen en niet te spoelen. Spoel je wel dan verdwijnt een groot gedeelte van de fluoride uit de mond. Sommige mensen vinden dit een vies idee. Het advies is dan om niet meer dan een keer te spoelen met een klein beetje water.

dat wist ik niet , weer wat geleerd :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:15

Ja ik poets ook altijd onder de douche!
2 vliegen in één klap! :))

maaruh ik krijg echt geen water in mijn mond met douchen hoor. water klettert wel op mn schouders :+
Lekker tanden poetsen terwijl de shampoo intrekt.

Mooie reden om langer onder de douche te staan.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 14-11-10 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:17

Leen_ schreef:
goh nooit eigenlijk aan gedacht, maar het bespaard inderdaad flink wat tijd, maar doen jullie het dan echt onder de douche (dat het water over je gezicht loopt) of je hoofd onder de douche uit. Lijkt me nogal raar als je tandpasta over je hele lijf loopt (denk wel dat je onder het douchen veel water in je mond krijgt ? ). Nuja je bent je dan toch aan het douchen...

Ik draai me om naar de straal, water in me mond. Weer omdraaien en gewoon uitspugen, spoelt wel door het putje weg _O- !

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:17

Hier nog een tandenonderdedouchepoetser :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:22

Deed het vroeger altijd wel maar ik heb mijn ochtendritueel omgegooid en daarom doe ik het nu niet meer :+
Ik ga altijd direct onder de douche als ik uit bed stap en ga daarna pas eten en dan tandenpoetsen, vroeger deed ik eerst eten en dan kon ik wel tandenpoetsen onder de douche, maar ik moet te lang wachten tot dat de waterkoker klaar is. Dus nu zet ik eerst de waterkoker aan en ga dan snel douchen :j Dan is het water ook al weer wat afgekoeld en kan ik zo mijn thee drinken.

Jaaaa je kan wel zeggen dat ik er toch wel over nagedacht heb, hoe ik 'smorgens zo snel mogelijk ben. Toch verbaas is me nog over hoeveel tijd ik eigenlijk nodig heb :+

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:23

Yup hier ook hoor! Ik vind het lekker fris als je onder de douche vandaan komt met een frisse mond!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:25

heel af en toe doe ik het, maar meestal poets ik m'n tanden na het douchen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:26

Nee, dat vind ik waterverspilling. Tanden poetsen duurt zo een paar minuten, en het scheelt nogal of je die minuten onder de douche staat of alleen even water pakt om te spoelen. :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:29

Ik ook! Vooral omdat ik meestal haast heb. Maar vind tandenpoetsen onder de douche eigenlijk wel lekker haha.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:30

Ohh ik ga altijd douchen, en van daaruit doe ik mn ondergoed aan en deur open, lekker frisse lucht :P
Handdoek om m'n haar, dan ga ik make-uppen en tandenpoetsen en haar doen!

Dan pas aankleden _O-. Dan ontbijten etc...

Ik spoel wel een paar keer hoor. Ik wist ook niet dat dat eigenlijk minder goed was! Hmmm daar ook eens wat op verzinnen :))

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:37

RedPassion schreef:
Nee, dat vind ik waterverspilling. Tanden poetsen duurt zo een paar minuten, en het scheelt nogal of je die minuten onder de douche staat of alleen even water pakt om te spoelen. :)

valt wel mee als je je haar aan het wassen bent toch?
Ben een vrouw en kan 2 dingen tegelijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:41

Hoeveel handen heb jij dan Jolliegirl? :D Ik heb voor haar wassen twee handen nodig, en voor tanden poetsen één, kan me niet voorstellen hoe je dat moet combineren. :D

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:41

Sinds ik mijn vriend ken (hij heeft een douche, ik enkel een bad) ben ik ook een 'douchetandenpoetser' :) Ik vind het best wel handig, al was
het even wennen in het begin. 1x per dag poets ik dus onder de douche en de overige 1 a 2 keren boven de wasbak :)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:42

tanya89 schreef:
Ik heb even gegoogled;

Dit klopt voor een deel, maar mijn oom is tandarts en die zegt dus dat minimaal 2 minuten poetsen nodig is voor de werkzame stoffen hun ding gaan doen, dus lang genoeg poetsen en dan de restjes even uit je mond spoelen is ook effectief genoeg.
(dus idd niet 10x uitgebreid spoelen maar tandpasta uitspugen, beetje water in je mond om te spoelen, weer uitspugen en klaar!)

Vind dat echt ranzig om mn mond helemaal niet na te spoelen na het poetsen, dan hou je allemaal restjes tandpasta in je mond!
maar ik gebruik dan ook veel tandpasta en poets heel lang misschien dat t daaraan ligt ofzo?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:42

RedPassion schreef:
Hoeveel handen heb jij dan Jolliegirl? :D Ik heb voor haar wassen twee handen nodig, en voor tanden poetsen één, kan me niet voorstellen hoe je dat moet combineren. :D

Voor het uitspoelen heb ik maar 1 hand nodig hoor....
En soms ook niet, water loopt mn gezicht niet op, dus kan gewoon tandenpoetsen terwijl de shampoo of cremespoeling eruit spoelt.

Maar daarna ben ik ook echt klaar met douchen... dan is het wel weer genoeg geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:43

RedPassion schreef:

Nooit bij stilgestaan dat andere mensen 2 handen gebruiken voor haren wassen := Kan prima met eentje, geloof me :D

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:44

_Bitje_ schreef:
huh? nooit aan gedacht eigenlijk dat dat kon :=
brengt me op een idee :)*

inderdaad je moet er maar op komen haha, :P
Mijn wastafel staat in de slaapkamer dus niet helemaal handig..

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:44

suus_ schreef:
Ohh ik ga altijd douchen, en van daaruit doe ik mn ondergoed aan en deur open, lekker frisse lucht :P
Handdoek om m'n haar, dan ga ik make-uppen en tandenpoetsen en haar doen!

Dan pas aankleden _O-. Dan ontbijten etc...

Ik spoel wel een paar keer hoor. Ik wist ook niet dat dat eigenlijk minder goed was! Hmmm daar ook eens wat op verzinnen :))

oehhh heb je het dan niet koud??

ik vind die 10 sec al vreselijk!!