.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:40

ja meid of is er een ehbo in de buurt ? en bel je ouders even.

Anoniem

Re: Wat heeft mijn buik toch? auw auw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 09:21

ik ben inmiddels wakker en de pijn is een stuk minder. Wel heb ik met mijn moeder afgesproken als de pijn weer toeneemt moet ik onmiddelijk bellen want dan komen ze naar huis ( ze gaan mijn broer helpen met zijn nieuwe huis ). Bij ons is de ha niet zo dicht bij overigens.. We wonen maar in een dorpje achteraf en daarna toe is voor ons 15 minuten rijden.. maar dat maakt verder ook niet veel.. Bedankt voor de tips die ik heb gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:26

Ik had/heb een fikse blaasonsteking. Ik heb er pilletjes voor, dus het komt goed!

Gelukkig maar..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:27

Je bent naar de HA geweest?? Fijn dat je weet wat je hebt en dat je er medicatie voor gekregen hebt!
Beterschap verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:32

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:33

aah balen!
Beterschap!!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:37

Oh, nou hopen maar dat zij het bij het juiste eind heeft dan hè..

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:42

Huh, ik las even mee en vind het vreemd dat iemand zomaar de conclusie trekt dat het blaasontsteking is........... Ook al werkt diegene in de thuiszorg.. Er zijn verschillende soorten blaasontsteking dus niet elk pilletje helpt...... Ik zou toch maar even bij de HA langsgaan.
En antibiotica koop je niet zomaar bij de drogist! Vreemd verhaal..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:46

Mareng schreef:
Huh, ik las even mee en vind het vreemd dat iemand zomaar de conclusie trekt dat het blaasontsteking is........... Ook al werkt diegene in de thuiszorg.. Er zijn verschillende soorten blaasontsteking dus niet elk pilletje helpt...... Ik zou toch maar even bij de HA langsgaan.
En antibiotica koop je niet zomaar bij de drogist! Vreemd verhaal..

Nou, hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ook voor een thuiszorg organisatie gewerkt, maar dat betekent nog niet dat ik diagnoses kan stellen... Ik zou niet zomaar klakkeloos medicijnen gaan nemen, je weet nooit of het je toestand kan verergeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:34

Nou, ik denk persoonlijk dat ze er niet ver naast zal zitten. Aangezien de pijnstillers echt wel werken. Het is overigens een soort paracetamol. Dus niet echte anbiotica. En ik denk zelf als het een stuk erger was dat ik nog kei veel pijn zo hebben en dat is ook niet zo.. Dus het neemt allemaal echt heel erg af.

fried_egg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:09

Meid, dat de pijn weggaat wilt nog niet zeggen dat de kwaal weggaat he...

Je bent nu de symptomen aan het bestrijden, ipv de oorzaak.

domdomdom

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:15

Het verhaal wordt steeds vreemder. Ga toch naar die HA, ik vind je ouders ook wel erg laks hierin hoor!

Edit: wij zijn niet boos, maar bezorgd! :(:)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:50

Als jij heel erg last van je rug hebt, is nieren kan het weleens nierbekkenontsteking zijn, dit komt als de blaasontsteking niet of niet goed genezen is en via de urinebuis naar de nieren gaan.
En dan zijn de pillen niet goed genoeg, als die voor blaasontsteking aangezien dit een hele andere bacterie is !!!
Dus zeer zeker naar de huisarts gaan, vooral als je niks kan vanwege de pijn.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:52

JannekeGstar schreef:
Nee, mijn schoonzus werkt in de thuiszorg.
Die weet dus best wel veel van het menselijk lichaam af en zij zei dat het blaasonsteking was. Zij had hier nog medicijnen voor liggen dus die heb ik nu, die kun je overigens ook gweoon bij de drogist kopen..
Dus dat is wel fijn dat ik nu weet wat het is.
Maar het rare is wel dat ik bij het plassen er geen last van heb.

Dankjewel nog hè

Als jij echt een blaasontsteking hebt, dan helpen de pilltjes van een drogist echt niet.
Ik vind het zeer, maar dan ook zeer onproffesioneel van jou schoonzus, dat ze maar zegt dat je een blaasontsteking hebt
als je echt een goede blaasontsteking hebt, dan heb je onwijze pijn met plassen, en steeds maar weer het gevoel hebben dat je moet gaan.
dit soort mensen noem je dus kwakzalvers ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:18

nee hoor, dat hoeft helemaal niet...
ik heb uberhaupt geen pijn als ik een blaasontsteking.. Soms hele lichte buikpijn, maar geen pijn bij plassen oid, of het idee dat ik de hele tijd moet... en toch heb ik met enige regelmaat blaasontsteking volgens arts :') .

Maargoed, ben 't er wel mee eens dat als ze er echt van overtuigd is dat het een blaadontsteking is dat je naar een huisarts moet voor goede medicatie die je niet bij een drogisterij vind... Anders gaat 't uit de hand lopen en dat wil je niet :=

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:27

JannekeGstar schreef:
Nou, ik denk persoonlijk dat ze er niet ver naast zal zitten. Aangezien de pijnstillers echt wel werken. Het is overigens een soort paracetamol. Dus niet echte anbiotica. En ik denk zelf als het een stuk erger was dat ik nog kei veel pijn zo hebben en dat is ook niet zo.. Dus het neemt allemaal echt heel erg af.

eeuh, ik vindt hier meerdere dingen niet aan kloppen.
ten eerste: iemand die bij de thuiszorg werkt kan geen diagnose stellen. ik werk ook bij de thuiszorg en als wij mensen verdenken van blaasontsteking dan moet hun urine echt naar de huisarts gebracht worden die vervolgens de diagnose stelt. en vaak zitten wij er naast. deze schrijft dan antibiotica voor.

jij hebt van je schoonzus dus gewoon pijnstillers gekregen. nog al logisch dat de pijn dan minder wordt he ;) maar dat is maar tijdelijk want als je echt blaasontsteking hebt dan is er toch vaak antibiotica nodig.
en als je regelmatig blaasontsteking hebt zonder klachten dan zou ik toch voor de zekerheid je urine wegbrengen. voor hetzelfde geldt krijg je hierdoor een nierbekkenontsteking en dan ben je verder van huis.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:28

Ik zou het persoonlijk eerst een dagje aankijken als ik zelf buikpijn zou hebben. Ik heb ook wel eens pijnscheuten in mijn buik (wie niet?) en als het een dag of 2/3 aanhoudt dan ga ik de huisarts bellen. Ga echt niet direct aan de lijn hangen. Maarja dat ben ik.

Buiten dat, ik vind het een erg vreemde zaak dat je schoonzus zomaar even een conclusie trekt. En erg onverstandig dat je gewoon die "medicijnen" gebruikt. Snap ook niet dat je moeder daarmee instemt.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:33

Ik sluit me bij de reacties aan die wijzen op het feit dat een pijnstiller slechts de pijn stilt en niet de oorzaak oplost!
Ik ben werkzaam in de gezondheidszorg en vind het nogal onverantwoord wat je doet!
Het is slechts gissen wat het het is, zoiets kun je vanachter een computer niet bepalen!
Het kan een darmparasiet zijn, het kan blaasontsteking zijn en ga zo maar door!

Heb je wel iets dat behandeling nodig heeft zoal een blaasontsteking of een blindedarm ontsteking dan is het behoorlijk link wat je nu doet!
Ik zou direct stoppen met pijnstillers nemen omdat dit een correcte diagnose door een arts negatief kan beinvloeden! Het geeft een vertekend beeld namelijk!