van het ene op het andere moment flauwvallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:03

Heb ik ook, heb zelf een te lage bloeddruk ;) Heb het zelf 3x gehad, alle 3 de keren op ´dezelfde´ plek-situatie trouwens.
Meestal word het minder als je gaat zitten of liggen en jezelf op je ademhaling concentreerd. Heb daarnaast een laag ijzergehalte
wat er ook mee te maken kan hebben volgens mn HA, daarom heb ik tegenwoordig eigenlijk altijd een zakje met zoute drop mee
en eet ik dat net wat meer tijdens en vlak na mn menstruatie, omdat je dan veel bloed, en dus ijzer, verliest.

Ik zweet me ook kapot trouwens als ik flauwval, wat waarschijnlijk aan de combi lage bloeddruk + laag ijzergehalte te danken is.

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:48

Ik heb het ook, ik heb het nu een paar jaar al. En ik val echt opeens flauw. Als ik dus met iemand sta te praten en dan val ik opeens om.. of ik loop, en dan hup,, daar ga ik weer.. ik ben helemaal onderzocht, mri scan, hersen, hartfilmje. 20x bloedprikken Echt alles! En er is bij mij niks mis... Ik vind het zo irritant, want ik weet niet wanneer het komt. De vorige keer heb ik een uur in mn stal gelegen... Bij mij kan het dus ook echt een uur duren.. erg vervelend.

winnietje3

Re: van het ene op het andere moment flauwvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:52

Ik voel het flauwvallen bijna altijd van te voren aankomen waardoor ik voldoende tijd heb iemand te waarschuwen en te gaan zitten.

Flauwvallen kan wel degelijk 'tussen je oren' zitten. Ik merk bijvoorbeeld bij mezelf dat ik soms van nare verhalen 'flauw' kan worden. Als mijn moeder het een keer had over slijmbeursontsteking in haar arm dan stelde ik het me helemaal voor en werd ik er naar van. En ook een keer toen iemand in zijn vinger had gesneden, was een flinke jaap, werd ik er naar van en moest ik zelf even gaan zitten. Dit heeft dus niks met mijn lichaam te maken gehad. Maar alsnog vraag ik mij dan af hoe een bepaald beeld of gedachte in je hersenen ervoor kunnen zorgen dat je lichamelijk zo reageert..

Grapjasjes12

Re: van het ene op het andere moment flauwvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:56

Dat is gewoon Psychosomatisch :j Alles staat met elkaar in verbinding. Wat in je hersenen gebeurd werkt logischerwijs door op de lichaam, je hersenen zijn namelijk 'de computer' die alles bepaald.
Bijvoorbeeld misselijk worden als je iets vies ziet. Heel normale reactie :) Als je dat niet zou hebben zou je ook nog eens in heel veel gevaar komen constant :')

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:01

Hier ook een flauwvallertje ;)
Ik heb een te lage bloeddruk, voornamelijk als ik zwanger ben val ik daardoor (bijna) flauw.
Met een lage bloeddruk moet je dus extra zout eten. Ik heb altijd dropjes of van die lakriz dingen op zak, zodra ik het aan voel komen neem ik iets in mn mond en probeer mezelf af te lijden. thuis gaat dat goed. Maar inderdaad in een winkel of iets raak ik zowat in paniek, en dat helpt niet echt.
Ik moet zitten met mn hoofd tussen mn benen of op knieen en handen zitten, maar ja dat doe je toch niet in een winkel :+
Zie jij ook sterretes als je te snel op staat?