galstenen,galblaasverwijdering?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

Re: galstenen,galblaasverwijdering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 19:15

ik heb al diclofenaczetpillen,maar die werken dus ook niet meer pfff

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:24

bij mij ook galblaas verwijderd maar al 22 jaar geleden
speelde op tijdens mijn zwangerschap
ook ik heb er jaren mee gelopen omdat ze niet wisten wat het was
ook dmv een grote snee helaas
daarna af en toe last als ik iets verkeerds eet
toevallig gisteren weer een gal aanval gehad
en dat komt omdat ze de galwegen moeten laten zitten
en die spelen dan op
weet niet goed wat ik verkeerd heb gegeten maar ik denk
de zak mango-chili chips

wat bij mij meestal goed hielp was twee paracetamols met een beker warme magere melk
en gaan liggen en zo rustig mogelijk ademen
of jezelf helemaal uitrekken

veel succes en snel onder het mes want dit is niet mis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:55

mackkwek schreef:
ik heb al diclofenaczetpillen,maar die werken dus ook niet meer pfff

dan zou ik echt gewoon naar de HA gaan als je het niet meer houdt,

Dan kunnen ze je een injectie geven, dat schijnt veel beter te werken als pillen en dan ktijg je ook andere pijnstilling, en mocht dat niet meer helpen en je trekt 't echt niet meer, word je opgenomen... En ze kunnen meteen controleren of 't ontstoken is, want niet werkende pijnstillers schijnen wel een risico te zijn oid (zoiets zei m'n chirurg)! Beterschaps := Ik weet hoe je je voelt :=

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:00

wij krijgen nog wel eens mensen die voor galblaas ok gaan. ( ik werk in ziekenhuis)
het meestal korte opnames( +- 3 dgn) en word tegenwoordig laprascopisch gedaan( kijkoperatie)
je houd er in ieder geval geen grote wonden aan over ;)

Verder kan het wel pijnlijk zijn na ok maar daar word in ziekenhuis wel voor gezorgd haha grote voorraad aan pijnstillers
Vraag hier ook gewoon om als je het nodig hebt.

succes straks

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:32

Jeetje meid wat naar weet wat je doormaakt. Ja het kwam bij mij en me vriendinnen ook in of na de zwangerschap opzetten denk door de hormonen ofzo.

Ik kon de pijn ook niet meer wegkrijgen met diclofinac zetpillen toen heb ik morfine gekregen zalig

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:48

Oja ik ben 30 kilo afgevallen in de tijd dat ik heel ziek was nu val ik soms nog 3 kg af in een week

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 11:31

thnx allemaal voor de reacties!
gisteren was echt een ware hel wat pijn betreft...
hele dag door koliekaanvallen.,..
savonds toch maar weer een zetpil genomen en gelukkig werkte die dit keer wel super en heb vannacht dus heerlijk een keertje door weten te slapen.

mn buikie houd zich tot nu toe nog redelijk rustig,.en hoop dat dat rest vd dag ook zo zal blijven. nog 1 nachtje vol zien te houden,morgen contact met de dokter!

@ninja.... oe,.stiekem hoop ik ook dat ik wat kwijt ga raken met gewicht haha.. dan is het een geluk bij een ongeluk...
nou ja,.eerst maar die pijn weg,.dan ben ik al blij zat

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 10:10

oke,.even weer een update...

ben inmiddels in het ziekenhuis geweest en heb gesprek met de chirurg achter de kiezen. Ook hij vind dat ik geopereerd moet worden,.dus kom er niet onder uit helaas(stiekem hoopte ik namelijk toch dat het niet nodig zou zijn en ze een andere oplossing zouden hebben,.maar goed)

gesprek met de narcotiseur is inmiddels ook al gebeurd en ben aangemeld op de opname-afdeling.

pest is alleen dat er een inmense wachtlijst is...
de komende twee weken zitten ze sowieso al vol en daarna gaan ze pas plannen voor nieuwe operaties... met beetje pech word ik pas begin januari geholpen!( neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....... red ik nooit pfff)

vind dat echt waardeloos,.elke dag heb ik nu koliekaanvallen en ben helemaal bekaf ervan,.slapen gaat niet meer(meeste aanvallen zijn snachts namelijk)

nou ja,.nog ff vol zien te houden en duimen dat ik snel aan de beurt ben

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 14:22

waarom neen je geen contact op met je zogverzekering of er in een ander ziekenhuis niet zo een lange wachtlijst is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:01

je hebt wel medicijnen, die tegen koliekaanvallen moeten helpen, en die je galstenen moeten vergruizen, zo wilde mijn kinderarts het aan gaan pakken namelijk... omdat ik nog vrij jong ben voor galblaas-issues, en dus ook voor een galblaasverwijdering. Het ziekenhuis waar ik geopereerd ben had er nog nooit van gehoord. Maargoed, het bestaat dus wel.
Het heet ursochol, mss is het het proberen waard? Qua vergruizen werkt het pas na minimaal een half jaar en bij heel veel mensen schijnt 't uberhaupt niet te werken.. Ik kreeg pas aanvallen als ik het vergat (Je moet 't 2 keer per dag slikken), en in de bijsluiter staat dat je 't eigenlijk niet mag gebruiken bij kolieken, wat ik een beetje vreemd vind aangezien het volgens mijn kinderarts juist ertegen werkte (en wat dus ook mijn ervaring is)...

En als je echt zo'n last ervan hebt, is er dan geen plek voor spoed..? Elke dag een aanval is nogal wat :=
Ik had 3 dagen helemaal nada noppes meer gegeten, en niet geslapen door de pijn (jaja, een 3 dagendurende koliekaanval... Autsj!) , en was al X keer op de huisartsenpost gekomen voor sterkere pijnstilling. Ze hebben toen zelf aangeboden dat als 't echt niet meer ging ik meteen opgenomen werd. Dat is uiteindelijk gebeurd en een dag later ben ik met 'spoed' geopereerd. Tijdens de operatie bleek het zooitje ook flink ontstoken te zijn... Dus maar goed ook !

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:25

In Utrecht en Nieuwegein hebben ze iedere week een dag die speciaal is voor galblaasoperaties, ze noemen het de Galblaasexpress, vind het maar een raar woord maar ja, het is nou eenmaal zo!
Ik ben aan het einde van de morgen geopereerd en ging diezelfde avond naar huis, heerlijk!
Hen alleen veel last gehad van mijn schouder, dat kwam van het gas wat ze in mn buik hadden laten lopen maar daarna was ik weer als nieuw!
Ik eet alles en er is nu nog weinig waar ik last van krijg.