mijn vriend heeft iemand gereanimeerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:35

Tijdens een dagje dolfinarium een man naast me in elkaar zien storten, tijdens voetbalwedstrijd van fcutrecht in het stadion en nog een ernstig ongeluk voor mn ogen zien gebeuren...ik heb genoeg mee gemaakt en ben er ook best door getraumatiseerd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:00

franka75 schreef:
ja precies maar hij is er wel rustig onder zovan ik heb een paar dagen en naar gevoel en dan word dat toch ook weer minder.maar zelf sta ik ern al de hele dag bij stil ik maak zoiets gelukkig nooit mee en hij regelmatig het was de 5de keer. waarvan zeker twee het niet redde van een weten we het niet zeker.

Heel herkenbaar :D Van een kennis van ons kreeg haar vader een paar maanden terug een hartaanval. Héél toevallig waren ze met z'n allen thuis (tussen de middag haar moeder, zus en zij) en haar zus had net een paar weken ervoor haar EHBO gehaald (i.v.m. badjuf) .............
Haar zus heeft haar vader gereanimeerd. Toen ik onze kennis sprak en zei dat het wel héél moeilijk voor haar zus moest zijn, antwoorde ze dat haar zus eigenlijk voornamelijk héél blij was dat ze het had kunnen doen voor haar vader en onze kennis had het er heel erg moeilijk mee :P
En als het je tijd niet is, is het je tijd niet...... Een paar weken later kreeg hij er weer in en toen was hij in het revalidatiecentrum.......
Nu is hij geopereerd en gaat het eigenlijk heel goed met hem.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 01:28

heftig hoor ook voor jouw vader jammer dat hij het niet gered heeft later. wens je sterkte daarmee. HIj is er toch wel een beetje mee bezig en was erg moe mn vriend maar hij slaapt nu lekker en ik ga ook zo

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:01

Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt, kon officieel niet reanimeren maar ben er toch samen met iemand aan begonnen, was ook op het strand trouwens. De man heeft het niet gehaald. Ik ben er niet door getraumatiseerd (de ander wel behoorlijk), maar ik heb meteen gebeld voor een cursus.
Toen, een aantal jaren geleden, mocht je nog niet een "losse" reanimatiecursus doen. Nu ben ik BHV-er en heb het dus officieel geleerd. Ik heb er ook voor gezorgd dat bij mij op de werkvloer een AED kwam; officieel zou er maar 1 in het hele gebouw zijn, maar ik vind het wel een fijn idee dat wij er nu zelf een hebben.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:07

Aah, daar schrik je ook van zeg! Wel knap dat je vriend dat doet :))
nee, nog nooit zoiets meegemaakt. Idd heel erg voor die man en zn familie :n

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:08

mijn moeder heeft ooit ook iemand gereanimeerd

die man had een hart stilstand gehad
mijn moeder had de hartslag en ademhaling weer op gang gekregen
ong 20 min later kreeg hij er weer een
en toen was kregen de ambulance broeders (die inmiddels waren gearriveerd
zijn hart helaas niet meer aan de gang

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:08

Schimpje schreef:
Mijn vriend heeft afgelopen Februari mijn vader's leven gered door hem te reanimeren. Pa zat thuis op de bank, en zakte ineens in elkaar (hartstilstand) vriend bedacht zich niet en begon te reanimeren, terwijl hij dit nog nooit gedaan had, en dus met aanwijzingen van 112 over de telefoon het volgehouden heeft. Dit duurde zo'n 20 minuten voor de ambulance er was. Had hij niet gereanimeerd was mijn vader ter plekke gestorven.

Helaas is mijn vader in Juni alsnog overleden omdat zijn hart (na een operatie en plaatsen van een ICD) te zwak was, hij had nog 16% functie.

Wat knap van je vriend zeg! Hij heeft dus gewoon je vaders leven gered :)

wat erg dat ie nu wel dood is :(:)

_MG

Re: mijn vriend heeft iemand gereanimeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:13

mijn ouders hebben de vriend van de moeder van een vriendin gereanimeerd. Hij 'leefde' daarna wel nog, maar was hersendood. Na drie dagen is hij overleden.

Het is niet iets dat zomaar aan je voorbij gaat!

Dussss

Re: mijn vriend heeft iemand gereanimeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:27

Zo wel stoer hoor van je vriend! Hoop het nooit mee te maken zoiets! Ik heb ook BHV en weet hoe het moet maar doe het liever niet hoor!

Wat mij zo ontzettend moeilijk lijkt is om te kijken of bij diegene zijn hart wel echt niet meer klopt. Als je bijvoorbeeld alleen met diegene bent.